اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد زندگی وسیمای حضرت امام مهدی القائم

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد زندگی وسیمای حضرت امام مهدی القائم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد زندگی وسیمای حضرت امام مهدی القائم


تحقیق در مورد زندگی وسیمای حضرت امام مهدی القائم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه15

 

فهرست مطالب

 

بخش اول:                                                           صفحه

  • معرفی امام مهدی                                                      3
  • میلاد امام مهدی                                                         3
  • پنهان بودن میلاد امام حجت (ع)              4
  • روزگار امامت حجت (ع) چگونه آغاز شد.           5
  • خدا داناتراست براینکه رسالت خویش را کجا قرار دهند. 6
  • غیبت صغری                                         6
  • شمایل وصفات امام مهدی (ع)              7
  • رسول خدا اوصا ف مهدی (ع) را چنین بیان می فرماید:
  • امام علی (ع) نیز درتوصیف قائم (ع) چنین فرماید:
  • امام حسین (ع) اوصا ف مهدی را چنین بیان می فرماید:
  • امام رضا (ع) نیزاوصا ف مهدی را چنین بیان می فرماید:

 

بخش دوم:

     1) مهدی (ع) در آیات وروایات                                           9

     2) مسأله طول عمر                                                          9

     3) آیا امام مهدی (ع) زنده است؟                                          9

     4) مهدی حجت شاهد                                                        11

     5) امام حجت درکتابهای آسمانی                                                  11

 

بخش سوم:

     -) نشانه های ظهورمهدی (ع)                                            13

 

بخش چهارم:

     -) سخن آخر                                                                  15

 

 

 

 

 

 

 

                                                       (2)                                                       


بخش اول

1) معرفی امام مهدی:

    پدرش امام حسن بن علی بن محمد بن موسئ بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب(درود خداوند بر تمامی انان باد) بودئمادرش کنیزی   ترک و از سلاله پاکی بود که با اوصیای عیسئ بن مریم (ع) پیوند می یافت. نام این کنیز نر جس یا صیقل بود. او پیش از ازدواج با امام حسن (ع) در کشور خود، به خاطر خوابی که دیده بود، اسلام آورد وهنگامی که طلایه داران سپاه اسلام به دیارش هجوم بردند خود را تسلیم انان کرد تا تقدیر او را به خانه امام عسگری (ع) بیاورد و مام حجت خدا گردد.

2) میلاد امام مهدی‹‹عج››:

    در شب نیمه شعبان سال 255 هجری ودر شهر سامراء پایتخت خلافت در روزگار معتصم عباسی، امام حجت (ع) چشم به جهان گشود.

     ولادت او را شواهدی بود که نشان می داد خداوند برای این نوزاد با سعادت چه اثری بر زندگی بشری تقدیر کرده است.

     با هم به سخنان حکیمه دختر امام محمد بن علی (ع) وعمه امام حسن (ع) گوش فرا داریم وماجرای ولادت ان حضرت را از زبان او بشنویم:

     ابومحمد حسن بن علی (ع) مرا خواست وگفت : حکیمه! امشب نزد ما افطار کن. امشب نیمه شعبان است و خداوند تبارک و تعالئ حجت را دراین شب اشکار فرماید. او حجت خدا بر زمین است.

     حکیمه گوید: پرسیدم مادراین نوزاد کیست؟ فرمود: نرجس. گفتم: فدایت گردم! نشانی ازحمل در نرجس نمی بینم. فرمود: همین است که با تو گفتم.

     حکیمه گوید: به خامه آن حضرت آمده سلام دادم و نشستم. نرجس آمد کفش ازپای من دراورد وگفت :ای بانوی من وبانوی خانواده ام امشب چگونه ای؟ به او گفتم: تو بانوی من وبانوی خانواده منی گفت: چنین نیست. سپس کفت: عمه چه شده است ؟ به او گفتم: خداوند متعال امشب تو را فرزندی عطا خواهد کرد که در دنیا و آخرت سرور است... حکیمه گوید: نرجس از شنیدن این سخن خجل شد وشرم کرد. چون نمازرا گزاردم، افطار کردم به بستر رفته خوابیدم. شب برای خواندن نمازازجا برخاستم. نرجس خفته بود ونشانی ازوضع حمل نداشت. نمازگزاردم وبه تعقیبات نمازپرداختم وآنگاه دوباره خوابیدم. پس از لحظه ای مضطرب برخاستم واو را دیدم که خوابیده. سپس بر خاست و نماز گزارد و خوابید. حکیمه گوید؛ برای اینکه ببینم سپیده دمیده یا نه بیرون آمدم. دیدم که هنوز فجر اول است. نرجس خفته بود. درباره سخن ابومحمد(ع) دچار تردید شدم که ناگاه حضرت از جائی که نشسته بود با صدای بلند به من بانگ زد:‹‹عمه شتاب مکن! هنگام وعده نزدیک است››. حکیمه گوید: نشستم سورههای الم سجده ویاسین را قرائت کردم.

 

                                             

                                                         (3)                                                  

 

    دراین حال بودم که ناگهان نرجس مضطرب از خواب بیدار شد. به طرف او جستم ونام خدا را بر او بردم وانگاه پرسیدم: ایا چیزی احساس می کنی؟ گفت :اری عمه. گفتم:روح و دل خویش را فراهم آر(دل قوی کن واستوار باش). این همان چیزی است که با تو گفته بودم. مرا سستی فرا گرفت واو را زایمان. ناگهان متوجه سرورم (امام زمان ‹‹عج››) شدم. از نرجس پرده بر گرفتم. دیدم نوزاد به دنیا آمده وسجده گاه های خویش اندامهایی که به هنگام سجده بر زمین می نهند را بر زمین نهاده ودرحال سجده است. اورا در اغوش گرفتم. دیدم (برخلاف سایر نوزادان)تمیز وپاکیزه است.

    دراین هنگام ابومحمد(ع) مرا بانگ زد :عمه! پسرم را نزد من بیاور. اورا خدمت امام (ع) بروم. امام دست زیررا نها و پشت بچه گرفت و پاهای او را روی سینه خود گذارد وسپسزبان در دهانش گرد انید و دست بر چشمان و مفصلهای بدن نوزاد کشید.

    ازابراهیم صحابی امام حسن عسکری (ع) نقل است که گفت:

    ‹‹مولایم ابومحمد (ع) چهارقوچ برایم فرستاد ونامه ای نیزبه من نوشت :

    بسم اﷲ الرحمن الرحیم. این قوچ ها به خاطر(ولادت) فرزندم محمدالمهدی است. ازآنها با لذت بخورو هرکه ازشیعیان ما را دیدی بدو نیز بخوران››.

3) پنهان بودن میلاد حجت (ع):

    ولادت امام زمان (ع) بدین گونه انچام پذیرفت و به خاطرشرایط سیایسی دوران درزیرپرده ضخیمی از کتمان پوشیده ماند . امام حسن عسکری (ع) تولد فرزند خوش را جزخواص اضحاب خود درمیان ننهاد. در روایتی از کتاب غیبت ازعده ای از اصحاب امام عسکری نقل شده است که گفتند:

    ‹‹نزد ابو محمد حسن بن علی (ع) گرد امده بودیم و ازوی درباره حجت و پیشواب پس ازاو پرسش می کردیم. درمجلس او چهل مرد حضورداشتند. عثمان بن سعید بن عمرعمری دربرابرآن حضرت برپا خاست وگفت: فرزند رسول خدا (ص)! می خواهم درباره مطلبی ازشما سوال کنم که خود بدان داناتر ازمنی. امام به اوفرمود: کسی بیرون نرود. هیچ کدام ازما بیرون نرفتیم. تا پس ازساعتی که امام، عثمان را با صدای رسا آوازداد: عثمان روی پاهایش برخاست. امام فرمود: آیا شما را به خاطر مطلبی که آمده اید، آگاهی دهم؟ همه گفتند:آری ای فرزند رسول خدا ! فرمود: شما امده اید تا درباره حجت پس ازمن پرسش کنید:همه کفتند: آری. ناگهان پسری را دیدم مثل پاره ماه، شبیه ترکسی به ابومحمد!                                             
فرمود: این پس ازمن پیشوای شماست و جانشین من برشما. اورا فرمان برید وپس ازمن به تفرقه دچار نشوید که دردین خویش به هلاکت افتید. بدانید که شما پس ازاین روزاورا نخواهید دید تا عمرش تمام گردد وکامل شود. ازعثمان بن سعید آنچه را می گوید بپذیرید و فرمان اورا اطاعت کنید که او جانشین امام شماست وکاربه دست اوست.

                                                      (4)

 

4) روزگار امامت حجت (ع) چگونه آغازشد؟

    خلفای عباسی بنابرعادت معمول خویش، هرگاه فرصتی برای کشتن اولیاء الله میافتند، فوراً آنها را به زهرازپای درمی آوردند. معتصم نیز امام حسن عسکری (ع) را به زهر شهید کرد وسپس درصدد یافتن فرزند آن حضرت برآمد تا اورا نیز ازمیان بردارد وبه خیال خویش دنباله امامت را نیست ونابود گرداند.

    معتصم عده ای را به خانه امام فرستاد تا هر که وهرچه درآنجاست توقیف کنند.

    ماجرا را اززبان احمد بن عبدالله بن یحیی بن خاقان پسروزیرمعتصم دنبال می کنیم چون امام حسن عسکری (ع) بیمارشد، پدرم به من پیغام داد که ابن الرضا (ع) بیمار شده. آنگاه خود همان لحظه سوارشود و به دارالخلافه رفت وسپس با پنج نفر ازخدام امیرالمؤمنین شتابان باز گشت. همه آنان ازافراد مورد وثوق و خواص خلیفه بودند. یکی ازآنها هم نحریربود. پدرم به آنها دستورداده بود درخانه حسن بن علی باشند واوضاع واحوال اورا زیرنظربگیرند. همچنین درپی عده ای ازپزشگان فرستاده بود و به آنان دستور داده بود که درخانه حسن بن علی رفت وامد کنند وهربام وشام از او پرستاری و مراقبت کنند.

    چون دو روزازاین ماجرا گذشت کسی نزد پدرم آمد وبه وی خبرداد که آحضرت (بیماریش شدت یافته) ضعیف شده است. پدرم سوارشد وبه خانه آن حضرت رفت و به پزشگان دستورداد بخوبی آن حضرت را تحت نظر بگیرند. هم چنین درپی قاضی القضات فرستاد وبه دستورداد که پیش او بیایند وده تن ازکسانی را که به دین وامانتداری و پرهیزگاری آنان مطمئن است، انتخاب کند وباخود بیاورد. آنگاه تمام آنها را به خانه حسن (ع) فرستاد وبدیشان تکلیف کرد که شبانه روزهمانجا بمانند. آنها درآنجا بودند تا آنکه حسن (ع) درکذشت.(مرگ او) چند روزگذشته ازماه ربیع الاول سال 260 واقع شد. با مرگ اوسامراء یکصدا ناله برمی آورد که ابن الرضا مرد.

    خلیفه عده ای را به خانه آن حضرت فرستاد تا خانه واتاقها را بازرسی کنند وهرآنچه در حانه است مُهر نمایند ونشان فرزند آن حضرت را بجویند. همچنین زنانی آوردند که ازحمل وآثارآن آگاه بودند. زنان پیش کنیزان امام رفته، یکایک آنها را معاینه کردند یکی ازاین زنان ازاعا کرد که در میان این کنیزها، کنیزی است که نشانه حمل با خود دارد. از این رو دستور دادند آن کنیزرا دراتاقی نگه دارند. نحریرو یارانش ونیز زنانی که با اوبودند مأمورمراقبت ازاین اتاق شدند.

    سپس احمد بن عبداﷲ در ادامه گفتارخویش گوید:

    آنان که مأمورمراقبت ازآن کنیزکه گمان می کردند بارداراست، بودند، دوسال واندی وی را زیرنظرگرفتند تا آنکه به تشخیص اشتباه خود پی بردند. سپس میراث حسن (ع) میان مادر و برادرش، جعفر، تقسیم شد ومادرش وصیت او را ادعا کرد واین امرنزد قاضی ثابت شد.

    سپس وی ماجرای مخالفت جعفربا وصایا را نقل کرده تا آنجا که گوید:          

                                              (5)

 

    ‹‹ بیرون آمدیم، وضع برهمین منوال بود، وخلیفه تا امروزدر پی جُستن نشانی از فرزند حسن بن علی (ع) است››.

    بدین گونه قدرت جاهلی واستکباری می کوشید، ریشه های امامت را ازبیخ برکند وحرکت اصیل مکتبی را دستخوش نابودی سازد اما به مقصود خود نایل نیامد که دست خداوند بر فرازدستان آنها بود.

5) خدا دانا تراست بر اینکه رسالت خویش را کجا قرار دهد؟

    امام حجت را عمویی بود که جعفرنام داشت. این جعفرادعا می کرد که امامت پس ازبرادرش امام حسن عسکری (ع) حق اوست. بنابراین همین ادعای باطل وی مردم را به خود می خواند و حتی دررسیدن به مقصود خویش به قدرتهای ستمگرا متوسل می شد تا ازآنها کمک ب


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد زندگی وسیمای حضرت امام مهدی القائم

تحقیق در مورد زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه


تحقیق در مورد زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه7

 

زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه

ساده زیستن و واکنش امام مقابل اسراف    یکی از نزدیکان امام خمینی نقل می کند:
در طول ده سالی که از نزدیک شاهد بوده ام، یکی از نکاتی که امام به آن فوق العاده اهمیت می دادند، ساده زیستن و عدم اسراف کاری بود. بارها من خود شاهد بوده ام که امام عزیز از جا برخاسته و به طرفی می روند پس از مدت کوتاهی متوجه شده ام که ایشان قصد خاموش کردن چراغی را دارند که بی مورد روشن است. یا در مورد تلفن هایی که به دفتر ایشان می شد، فرموده بودند: « آقایان سعی کنید از کارهای تکراری و اسراف جلوگیری کنید و از افراط نیز بپرهیزید».
وقتی ایشان لیوان آبی را می خوردند اگر آب لیوان به نصف می رسید بر روی آن تکه کاغذی می گذاشتند و بقیه آب لیوان را برای رفع تشنگی بعدی خود باقی می گذاشتند و یا اگر زخمی یا جراحتی بر قسمتی از بدنشان وارد می آمد، دستمال کاغذی را به چند تکه تقسیم می کردند و تکه ای از آن را استفاده می کردند. حضرت امام با تمام مشغله ای که

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه

کارافرینی بیماریهای التهابی

اختصاصی از اس فایل کارافرینی بیماریهای التهابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی بیماریهای التهابی


مقاله بیماریهای  التهابی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:7

فهرست و توضیحات:

مقدمه

 اپیومیو لوژی - اتیولوژی        

پاتولوژی :

کولیت اوسروز به طور اولیه قسمت انتهائی کولون  ورکتوم را درگیر کرده و نواحی درگیر به صورت ممتد می باشند . مخاط زخمی هستند و خونریزی میکنند.

در مراحل ابتدایی کولیت اولسروز ، فقط رکتوم یا رکتو سیگموئید درگیر می شود مخاط رکتوم نقاط خونریزی دهنده زیادی را دارند . با پیشرفت بیماری ضایعات به سمت بالا صعود کرده و مخاط روده ارماتو و ضخیم می شوند . نقاط خونریزی دهنده بزرگ شده و زخمی می گردند . زخمها ممکن است خونریزی کرده یا سوراخ شوند .  مخاط ارماتو می تواند  دچار تغییراتی شده و به صورت سودپولیپ خود را نشان دهند که احتمال سرطانی شدن آن وجود دارد . پروسه های بهبودی واسکار ایجاد شده ممکن است سبب شود که روده قابلیت ارتجاع و جذب طبیعی را گرفته و کولون ضخیم ، سفت و شبیه نی می شود .

بافت اسکار ممکن است جلوی جذب طبیعی غذارا گرفته و ضخیم شدن روده باعث انسداد آن گردد. غدد لنفاوی مزانتریک بزرگ و سفت می شوند .


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی بیماریهای التهابی

تحقیق در مورد زندگی امام علی از تولد تا شهادت

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد زندگی امام علی از تولد تا شهادت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد زندگی امام علی از تولد تا شهادت


تحقیق در مورد زندگی امام علی از تولد تا شهادت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه36

 

فهرست مطالب

 

تهاجم جبهه کفر به اسلام صفحه 18 سیری در زندگانی امام علی (ع)

پس از پیامبر تنها شدم صفحه 24 سیری در زندگانی اما م علی (ع)

 

شروع خانه نشینی امام علی (ع)صفحه 24 سیری در

سیره زندگانی امام علی(ع)

جمعه 25 ذی الحجه 35هجری برابر 6تیر ماه سال 35ه .ش:

از تولد تا شهادت صفحه 9 سیری در زندگانی امام علی (ع)

محدثان و مورخان شیعه و دانشمندان علم انساب در کتا بهای خو ولادت حضرت امیر (ع)را در کعبه نقل کرده اند که در این میان کثیری از دانشمندان اهل سنت نیز به این حقیقت تصریح کرده اند و آن را یک فضیلت بی نظیر خوانده اند .

ای بزرگی از اول خلقت تا آخر هستی فقط اختصاص به مولای پاکان علی است که حضرت علی (ع) در پاسخ به سوال صعصعه بن صوحان در شب شهادت خود نیز به این امتیاز برجسته اشاره می نماید .

وقتی صعصعه از امام سوال می کند که شما بهتر و برترید یا حضرت عیسی (ع)؟

امام می فرمایند :من چرا که مادر عیسی در حین زایمان طبق فرمان خدا از مسجد الاقصی خارج شد اما مادر من بیرون کعبه بود که به داخل آن دعوت شد .

رسول خدا (ص) حضرت علی (ع)را یعسوب مومنین نامید و یعسوب منافقین را مال وثروت دانسته است مال و ثروت را در مقابل حضرت علی (ع) سرور و زمامدار منافقین معرفی فرموده است .

نویسنده کتاب ینابع المودة که خود از مذهب اهل سنت می باشددرباره امیر المومنین علی (ع) می نویسد :

من در باره مردی که اهل ذمه (یهود و نصاری ) درحین اینکه پیغمبری محمد (ص) را قبول ندارد ولی به علی (ع) احترام می گذارند چه بگویم ؟...

درباره شخصیتی که پادشاهان فرنگ و روم صورتش را در عبادتگاه خود نقاشی کرده...... و عکس او را بر شمشیرهای خود نیز نقاشی کرده بودند چه بگویم ؟


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد زندگی امام علی از تولد تا شهادت

دانلود مقاله رنگ ها

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله رنگ ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله رنگ ها


دانلود مقاله رنگ ها

قرن هاست که به مواد غذایط و نوشابه ها رنگ اضافه می شود. قبل از اینکه روش تولید رنگ های مصنوعی در سال 1856 کشف گردد, از عصاره های طبیعی حیوانی, گیاهی و معدنی استفاده می شد.
جاذبه مواد غذایی حاوی رنگ, اشتها را تحریک کرده و لذت خوردن غذا را افزایش می دهد. همچنین به سهولت می توان نشان داد که رنگ, اهمیت زیادی در احساس عطر و طعم دارد. اگر رنگ و عطر و طعم در مواد غذایی با یکدیگر هماهنگی نداشته باشند, به احتمال زیاد فرد آزمایش کننده غذا, آن را بیشتر از طریق رنگ, مورد ارزیابی قرار خواهد داد تا عطر و طعم واقعی آن.
رنگدانه های موجود در بسیاری از میوه ها و سبزی های تازه, روشن و شفاف بوده و در آنها کششی برای خوردن بوجود می آورند. ولی زمانی که فرآوری می گردند, محیط حفاظتی یافته آنها به هم ریخته و یا از بین می رود, و در این موقع, رنگدانه های طبیعی در معرض شرایط فیزیکی و شیمیایی نامطلوبی قرار     می گیرند که می توانند باعث فساد نسبی و تغییر رنگ یا کاهش رنگ در آنها گردند. در انگلستان و آمریکای شمالی, حدود 75% مواد غذایی, به نحوی, قبل از رسیدن به دست مصرف کننده, فرآوری        می شوند. تولید کنندگان مواد غذایی, درصورتی که بخواهند جاذبه ظاهری تولیدات خود را حفظ کنند, باید رنگ از دست رفته آنها را جبران نمایند . در ضمن, افزودن رنگ به مواد غذایی مانند نوشابه های غیرالکی, فرآورده های قنادی, دسرهای فوری و بستنی, همواره, مطلوب است, مگر اینکه بخواهیم بی رنگ و یا کم رنگ باشند.
از رنگ به عنوان مکمل ظاهری طبیعی مواد غذایی, و همچنین یکنواختی دفعات مختلف تولید, زمانی که رنگ مواد اولیه ثابت نیست, استفاده می شود.
رنگ هایی که در طی قرن گذشته, به مواد غذایی اضافه می شدند, از نظر مناسبت های فنی و بی زیانی براساس دانش و معلومات زمان, ارزیابی گردیده اند. این مسأله, تعداد رنگ های موجود را به منظور استفاده در مواد غذایی, کاهش داده است. بیشتر کشورها هم اکنون دارای فهرستی از رنگ های مجاز همراه با محدودیت های استفاده در برخی فرآورده ها می باشند. اگرچه تا حدودی هماهنگی وجود دارد, ولی در عین حال اکثر کشورها, هنوز هم دارای مقررات ملی خود هستند. در نتیجه, بررسی ویژگیهای یک رنگ قبل از استفاده آن در فرآورده های غذایی ضروری است.
در این فصل, مهمترین رنگ ها, اعم از طبیعی و مصنوعی مجاز در کشورهای مختلف, مورد بررسی قرار   می گیرند.

 

شامل 14 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله رنگ ها