اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix


دانلود تحقیق  مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix

مفاهیم شبکه درسیستم عاملUNIX

-3- تاریخچه توسعه و تکامل یونیکس

تاریخچه طولانی یونیکس که می توان گفت بخشی از آن خوب و بخشی از آن بد می باشد , مطالعه ای است در پشتکار و استقامت, تغییرات ناگهانی در جهت توسعه  نرم افزار, و جشن پیروزی تکنولوژی خوب بر روش برخورد هرج و مرج طلبانه ای که بعضی اوقات صنعت کامپیوتر با محصولات خوب پیش می گیرد .
به دهه 1960 برمی گردیم , هنگامی که پیشرفت و توسعه کامپیوتر حوزه کاری تعداد اندکی شرکتهای پیشگام در صنعت و دانشگاههای پیشرو بود . در  این دوران اغلب تحقیقات  در آزمایشگاههای  بل , ام آی تی , و جنرال الکتریک  (  تولیدکننده  پیشروی  کامپیوتر  در  آن  زمان) صورت  می گرفت  . این  سه  کانون  تحقیقاتی  بر روی سیستم عاملی به   نام
( Multiplexed Information and Computing System) MULTICS برای کامپیوتر بزرگ GE 645 تشریک مساعی کرده بودند . MULTICS پیروزی کاملی نبود, و بنابراین با شایستگی کنار گذاشته شد ( به همین ترتیب تلاشهایی که بر روی کامپیوترهای GE صورت گرفت) .
در 1969, کن تامپسون محققی در آزمایشگاههای بل و یکی از طراحان MULTICS , بازی Space Travel را برای MULTICS نوشته بود . در روزهای اشتراک زمانی, کاربران باید برای زمانی که بر روی کامپیوتر بزرگ صرف می کردند, هزینه می پرداختند . احتمالا Space Travel بازی خوبی بوده است, اما بر روی کامپیوتر بزرگ GE به خوبی اجرا نمی شد و برای بازی 75 دلار هزینه در بر داشت . حتی برای یک آزمایشگاه تحقیقاتی نیز این مقدار اسراف وحشتناکی محسوب می شد, بنابراین کن تامپسون و همکارش دنیس ریچی بازی را باز نویسی کردند تا بر روی کامپیوتر DEC PDP-7 که آن موقع در آزمایشگاههای بل بدون استفاده بود, اجرا شد . اما به منظور بردن Space Travel به DEC , تامپسون باید سیستم عامل جدیدی برای آن می نوشت و در همین نقطه بود که یونیکس امروزی ریشه گرفت .برایان کرنیگان دیگر محقق آزمایشگاههای بل به این سیستم عامل, لقب (Uuniplexed Information and computing System) UNICS  را داد . سیستم عامل فوق در این راه به عنوان یونیکس شناخته شد و به کامپیوترهای قدرتمند تری منتقل گردید . در سال 1972, یونیکس به طرز دقیق بر روی 10 کامپیوتر در حال اجرا بود, و در سال بعد تامپسون و ریچی, یونیکس را با زبان برنامه نویسی C بازنویسی کردند . زبان برنامه نویسی C  قابل حمل تر بود و کمک کرد که یونیکس به سیستم عاملی تبدیل شود که می توانست بر روی انواع متفاوتی از کامپیوترها اجرا گردد .یونیکس به عنوان یک محصول توسط سرپرست حقوقیش AT&T دچار مشکل شد, چون دولت از معرفی محصولات کامپیوتری به صورت تجاری جلوگیری می کرد؛ این موضوع تا پیش از تجزیه AT&T سایر بازیگران را از صحنه بازار کامپیوتر خارج سازد. به دلیل تقاضا, AT&T اصلا یونیکس را به دانشگاهها, دولت و بعضی از شرکتها بخشید ( با مطالبه قیمتی اسمی به منظور پرداختن هزینه مواد اولیه ) .
یونیکس در بین سالهای 1974 تا 1979 در واقع یک محصول تحقیقاتی بود که در دانشگاهها به منظور مقاصد آموزشی محبوبیت یافته بود . یونیکس 2974 شباهت چندانی به یونیکس 1979 نداشت؛ در طی این سالها برنامه های کمکی و ابزارهای بسیاری به یونیکس افزوده شدند و در همان زمان نیز صنعت کامپیوتر به سرعت توسعه یافت و با این توسعه, بازار بالقوه یونیکس رشد پیدا می کرد .
در این زمان توسعه یونیکس به آزمایشگاههای بل و AT&T محدود نمی شد . در سال 1974 دانشگاه برکلی کالیفرنیا کار خود را بر روی یونیکس آغاز کرد و Berkeley Software Distribution  را تولید نمود . BSD, شامل بسیاری از برنامه های کمکی متداول مانند ویرایشگر متن vi و پوسته C بود که می توانیم آنها را در یونیکس امروزی پیدا کنیم . تحقیق بر روی BSD تا امروز ادامه دارد .
اما یکی از معماران BSD به نام بیل جوی, سان میکروسیستمز را پریشان و هیجان زده نمود و در آنجا کار تحقیقات و توسعه خود را بر روی یونیکس پیشرفت داد . امروزه سان یکی از رهبران بازار ایستگاه کاری یونیکس است ( مجموعه SPARCstation این شرکت برای اغلب مردم مترادف ایستگاه کاری یونیکس می باشد ), و SunOs تقریبا نگارش بسط یافته BSD است .
چندین شرکت دیگر نیز از سان سرمشق گرفتند و نگارشهای مخصوص به خودشان از یونیکس را توسعه دادند . AIX از آی بی ام, Ultrix از  DEC , و HP-UX از هیوات پاکارد, همگی مثالهایی از یونیکس نیمه اختصاصی می باشند . بعضی از نگارشها, مانند Coherent از Mark Williams Company , واقعا یونیکس نیستند, بلکه این نگارش فقط نرم افزاری است که مانند یونیکس واقعی به فرمانهای یونیکس پاسخ می دهد .
در سال 1980 هنگامی که مایکروسافت نگارش کاهش یافته ای از یونیکس به نام زنیکس را منتشر ساخت, یونیکس در دسترس کاربران ریزکامپوترها نیز قرار گرفت . شاید میکرسافت به دلیل شکل دادن اتحادی با آی بی ام مشهورتر باشد . این اتحاد, ( Disk Operating System ) DOC میکرسافت را به معروفترین سیستم عامل ریز کامپیوتر تبدیل ساخت . مسئوایت توسعه زنیکس به عهده شرکت سانتا کروز ( شرکتی که بخشی از آن در مالکیت میکروسافت است ), گذاشته است و هم اکنون SCO UNIX  محصول مهمی در دنیای یونیکس می باشد .
پیش از سال 1983, یونیکس وضعیت مطلوبی نداشت زیرا به طور رسمی پشتیبانی نمی شد ؛ AT&T هیچ تضمینی درباره آینده یونیکس نمی داد . این وضع در سال 1983 تغییر کرد, AT&T در این سال نگارش Unix system V Release 1 را منتشر ساخت و قول داد نرم افزاری که برای این نگارش ایجاد می شود با تمام نگارششهای آینده یونیکس از AT&T سازگار خواهد بود .
اما سایر نگارشهای یونیکس چه شدند ؟ در فرآیند توسعه یونیکس تعدادی ناسازگاری در نگارشهای گوناگون به وجود آمده بود که همین امر طراحی و توسعه یکنواخت نرم افزار را تا حدی مشکل می ساخت و می دانیم که هر چقدر هم سیستم عامل خوب باشد, اگر برنامه های کاربردی سودمندی وجود نداشته باشند, هیچ کس تصمیم به خریداری و استفاده از سیستم عامل را نخواهد گرفت .
AT&T به همین دلیل, اتحاد بزرگ, یعنی UNIX System V Release 4 را معرفی نمود. این جدیدترین نگارش یونیکس, محبوب ترین و پراستفاده ترین فرمانهای SunOs, BSD, UNIX System V Release 3.2 و Xenix را ترکیب می کند .
هم اکنون یونیکس در مالکیت ناول است که یونیکس را به عنوان بخشی از خرید UNIX System Labs به دست آورد . از آنجایی که صنعت یونیکس به منظور تعیین استانداردها پیش می رود, یونیکس فراتر از کنترل یک شرکت است . حتی ناول نیز شعبه یونیکس را به گروه صنعتی X/Open واگذار نموده است .
هنوز هم نگارشهای متفاوتی از یونیکس در سرتاسر بازار شناور هستند . سولاریس از سان را داریم که برای ایستگاههای کاری سان و کامپیوترهای شخصی مبتنی بر اینتل در دسترس است . Unixware از ناول را داریم ؛ و بسیاری از کاربران نیز در حال کشف قدرت یونیکس با لینوکس هستند, نگارشی با کاری مشابه یونیکس که به صورت مجانی در دسترس قرار دارد و برای کامپیوترهای شخصی نوشته شده است .
به عنوان یک کاربر, مدیر سیستم یا طراح نرم افزار, نباید درباره این نگارشهای گوناگون و این که آیا مشکلاتی برای شما ایجاد خواهند کرد, نگران باشید . این نگارشهای مختلف در یک مورد اشتراک دارند و آن یک مورد پیروی از استانداردها می باشد . در واقع, امروزه نمی توانید سیستم عامل, محدودتری پیدا کنید که آینده اش در دست تعدادی خاص باشد .
چرا استانداردها اهمیت دارند ؟ زیرا استانداردها تضمین می کنند برنامه ای کاربردی که برای بک نوع کامپیوتر طراحی می شود و از استانداردها پیروی می کند بر روی کامپیوتری از نوع دیگر نیز اجرا خواهد شد . گروههای مختلفی در شکل دهی استانداردهای یونیکس شرکت دارند : ANSI, UNIX System Labs ( موسسه استانداردهای ملی آمریکایی که استانداردهای POSIX را توسط موسسه مهندسین برق و الکترونیک, IEEE , سرپرستی می کند ) و X/Open .

2-3- چرا یونیکس ؟
یونیکس به دلایل گوناگونی به سیستم عامل بسیار محبوبی تبدیل شده است :
یونیکس قابل حمل است . چون یونیکس به زبان برنامه نویسی C  نوشته می شود و مقید به هیچ سخت افزار خاصی نمی باشد, تقریبا به هر نوع کامپیوتری برده شده است . کامپیوترهای شخصی, آمیگاها, مکینتاشها, ایستگاههای کاری, کامپیوترهای کوچک, کامپیوترهای بزرگ, و سوپر کامپیوتر ها از هر نوعی, سیستم عامل یونیکس را اجرا می کنند .
این موضوع یعنی نرم افزاری که بر روی کامپیوتری نوشته می شود , به کامپیوتر دیگری قابل انتقال است . شرکتها دیگر به تولید کننده واحدی وابسته نمی باشند . آیا تا کنون عبارت فنی سیستمهای باز را شنیده اید ؟ از دیدگاههای مختلفی این عبارت مترادف یونیکس می باشد . در خرید سخت افزار و نرم افزاری که بایستی بتواند در طرح محاسباتی شما مجتمع گردد, آزاد هستید. بله, همیشه در هنگام آمیختن انواع و معماریهای سخت افزاری متفاوت مشکلاتی وجود خواهد داشت , اما حداقل لزومی ندارد که تمام تجهیزات خود را از تولیدکننده یا فروشنده واحدی خریداری کنید . چنین تولیدکننده ای می تواند با سخت افزار و نرم افزار اختصاصی, شما را در موقعیت سختی قرار دهد . نمی خرد . در عوض, سیستم عاملی را انتخاب می کنید که قادر به اجرای برنامه های کاربردی دلخواهتان باشد . یونیکس برنامه های کاربردی قدرتمندی را در تقریبا هر نوع نرم افزار از نشر الکترونیکی تا خوکارسازی اداری را دارا می باشد .
•    یونیکس سیستم عاملی چندکاره می باشد . به طور همزمان بیش از یک کاربر می توانند از سیستم یونیکس استفاده کنند . منابع سخت افزاری با ارزش مانند چاپگرها و سرویس دهنده های بزرگ توسط افراد بسیاری قابل استفاده می باشند.

 

شامل 105 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.