اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق احمد شاملو2

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق احمد شاملو2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق احمد شاملو2


دانلود تحقیق احمد شاملو2

دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخ

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

سال فایل


 قسمتی از محتوی متن ....

 

 

احمد شاملو در سال 1304 ، یکشنبه 21 آذر در خیابان صفی علیشاه تهران متولد شد.
دوره کودکی را به خاطر شغل پدرش که افسر ارتش بود و هر چند وقت را در جایی به مأموریت می رفت در شهرهایی چون رشت و سمیرم و ا صفهان و آباده و شیراز گذراند.
مادرش کوکب عراقی بود و پدرش حیدر.
شاملو کودکی بسیار بدی داشت کودکی بی نشاطی را گذراند و جوانی بی رحمانه تنهایی.
کسی را نداشت که راه و چاهی به او نشان دهد.
شاملو کلاس چهارم دبستان بود که در مشهد زندگی می کرد در همسایگی خانه ی شاملو یک خانواده متمول ارمنی می نشست که دو دختر داشت و هر دو مشق پیانو می کردند.
احساس عجیبی که شاملو از این تمرین ها و به خصوص از صدای پیانو در او بوجود آمد یکسره او را هوایی موسیقی و دیوانه شنیدن آن قطعات موسیقی آن چنان آتشی در شاملو روشن کرد که سال های سال اصلاً زندگی او به کلی زیر و رو شد .
موسیقی تمام وجودش را زیر و رو کرد و چون نمی دانست که موسیقی چنین حالتی در او بوجود می آورد شبیه نخستین احساس های ناشناخته بلوغ، ملغمۀ لذت و درد، مرگ و میلاد و خدا می داند چه.
.
.
موسیقی، شوق و حسرت او شده بود.
باری از حسرت و ناتوانی و یاس بر دلش بود.
یاس او از وصال موسیقی و او بعد از آن دیگر هرگز رو نیامد.
دیگر هیچ وقت بچه درس خوانی نشد لنگ لنگان با حداقل نمره ایی که می شد گرفت از کلاسی به کلاسی می رفت بی آنکه هیچ چیز بیاموزد.
چون می دانست که باید حسرت موسیقی را با خود به جهنم ببرد.
محیط خانوادگی همه چیز می توانست از او بسازد جز یک شاعرمحیط مدرسه تا دبستان بود یک جهنم و تادبیرستان بود یک گمراه کننده قضاوت خودش این است که شعر در او التیام یافتن زخم موسیقی است او می بایست یک آهنگساز بشود که فقر مادی و فرهنگی خانواده غیر ممکنش کرد.
پدربزرگ شاملو میرزا شریفخان عراقی، مرد باسواد کتابخوانی بود مردی به تمام معنا آراسته، با تربیت اشرافی قدیم که در دوره دیپلماتیک دوره تزار ساخته شده بود.
کتابهایش به رگ جانش بسته بود.
چند صندوق کتاب داشت و شاملو شروع کرد به خواندن کتابهایش و اولین چیزی که خواند قصه کوتاهی بود از هانری بورد و به نام مطرب و به ترجمه پرویز ناتل خانلری در نشریه کوچکی به اسم افسانه که مرتب برای پدربزرگ می آمد.
این قصه کوتاه رمانتیک سه چهار صفحه ای که که فقط به خاطر کوتاهیش برای خواندن انتخاب شده بود.
آتش مطالعه را در او روشن کرد و جانشین اندوه مایوسانه موسیقی شد.
شاملو یازده سال داشت که ادبیات با خواندن ترجمه یک قصه کوتاه همه شوق و شور او را به خودش اختصاص داد و در چهارده سالگی بهترین نویسنده نه فقط کلاس دوم که شاید همه دبیرستان بود، چون که انشاهایش سرصف برای شاگردان خوانده می شد.
سال 1320 جوانکی در حدود پانزده سال و نیمه بود جوانکی که در سکوت خفقان آمیز دوره رضاخان ودر محیطی کام

تعداد صفحات : 10 صفحه

  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )

«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق احمد شاملو2

دانلود تحقیق ادبیات ایتالیا 43 ص

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق ادبیات ایتالیا 43 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ادبیات ایتالیا 43 ص


دانلود تحقیق ادبیات ایتالیا 43 ص

دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخ

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

سال فایل


 قسمتی از محتوی متن ....

 

 

مقدمه ایتالیا سرزمین چندان وسیعی نیست .
چکمه‌ای یک لنگه در گوشه‌ای از قاره‌ی اروپا .
اما با چابک‌سوارانی چون (( دانته)) و ((بوکاچو)) و ((پترارکا)) در آن سوی سده‌های دور و ((آریوستو)) و ((متاستازیو)) در میانه‌ی راه و ((ورگا)) و ((کاپوآنا)) این سوتر و در قرن حاضر بزرگانی چون : ((ازوه‌و)) ، ((پیراندللو)) ، ((بوتزاتی)) ، ((پاوه‌ز)) و چه بسیار نام‌های آشنا و ناآشنایی که خود ، نمایه‌ای طولانی است از تفکر و اندیشه ، آن هم در دوره‌های پرآشوب سیاسی و اجتماعی ایتالیای پراکنده و حتی ایتالیای متحد پس از سالهای 1815 .
ایتالیا را بیش از همه با نوابغ هنری‌اش می‌شناسیم .
با نقاشانی چون : ((جوتو)) ، ((میکل آنجلو)) ،‌((داوینچی)) ،‌ (( بوتیچللی)) و با پیکرتراشانی چون‌ :‌ (( برنینی)) و باز هم ((میکل آنجلو)) ،‌ با ((کمدیا دل آرته)) و ((گلدونی)) در تئاتر و با ((وردی)) ، ((پاگانی‌نی)) و ((روسینی)) در موسیقی و درسینما با سرآمدانی چون: ((دسیکا)) ، ((فللینی)) ، ((پازولینی)) و آثاری معظم در معماری تمامی طول تاریخ این کشور .
آشنایی با مشاهیر – که شمارشان از حد بیرون است – از طریق آثاری است ،‌ بیش‌‌تر ، دیداری و شنیداری .
مقولاتی بی‌رنج برگردان کلام به کلام .
اما داستان ، حکایت دیگری است که در صورت بهترین ترجمه نیز ، معادل اصل نخواهد شد .
و شعر ، بیش از داستان ، ترجمه‌ناپذیر .
در حالی که نه ((داوود)) میکل آنجلو نیاز به ترجمه دارد و نه ((لبخند ژوکوند)) داوینچی و نه ((ریگلوتو))ی وردی .
و فیلم با کمترین ترجمه ، دنیای وسیعی را پیش روی بیننده می‌گشاید .
اما رهیافت شعر و ادبیات به سرزمینی دیگر با زبانی متفاوت ، نیازمند شکیبایی است و به همین دلیل ادبیات پاره‌ای از کشورها ، خصوصا با زبانی غیر از زبان‌های رایج ، مهجور باقی می‌ماند و گنجینه‌ای پربها ، پیش چشم هیچ مشتاقی گشوده نمی‌شود .
آن هم ادبیاتی همچون ادبیات ایتالیایی که چه در شعر و یا داستان در عرصه‌ی جهان حضوری چشمگیر داشته و بسیاری از آثار ادیبان ایتالیایی ، زیر ساخت شهره‌ترین آثار ادبی جهان گشته و بسیاری از جوایز جهانی از جمله نوبل را از آن خود کرده است .
این کم‌اقبالی ، نه تنها برای ادبیات ایتالیایی که نصیب ادبیات بسیاری از دیگر کشورها نیز شده است .
ادبیات ایتالیا از آغاز روم با گستردن هرچه بیشتر مرزهایش ، زبان خود را به عنوان مهم‌ترین وسیله‌ی اتحاد معنوی و سیاسی بر مردم مغلوب تحمیل کرد .
اما برخی از سرزمین‌ها چون یونان ، با وجود غلبه سیاسی روم بر آنان ، از پذیرش زبان لاتین سرباز زدند و به مقابله با آن برخاستند .
گویشی که در ایالات امپراتوری نشر یافت ، نه زبان لاتینی ادبی ، بلکه زبانی محاوره‌ای و عامیانه بود که روانی و سلاست بسیار و دستور زبان کم‌قاعده از مختصات بارز آن به شمار می‌رفت و تحت حاکمیت زبان‌های محلی ، از ناحیه‌ای ت

تعداد صفحات : 43 صفحه

  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )

«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ادبیات ایتالیا 43 ص

دانلود تحقیق ادبیات

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق ادبیات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ادبیات


دانلود تحقیق ادبیات

دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخ

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

سال فایل


 قسمتی از محتوی متن ....

 

 

ادبیات آورده اند که نو شیروان عادل را در شکار گاهی صیدی کباب کـــــردهبـــــودنـــد و نمک نبود.
غلامی را به روستا فرستاد تا نمک حاصل کند .
گفت: زینهارتا نمک به قیمت بستانـــی تا رسمی نگردد و دیه خراب نشود.
گفتند: این قدر چه خللکند؟ گفت بنیاد ظلم در جهان اول اندک بوده است و به مزید هر کس بدین درجه رسیده است اگــــر زباغ رعیت ملـــک خـــورد سیبی بر آورنـــد غلامان او درخت از بیـــــــخ بـــه پنج جوجه کـــه سلطان ستم روا دارد زننــــد لشکـریا نش هزار مرغ به سیـــخ حکایت مردم آزاری را حکایت کنند که سنگی بر سر صالحی زد.
درویش را مجالانتقام نبود.
سنگ را با خود همی داشت تا وقتی که ملک را بر آن لشکری خشم آمد و اورا در چاه کرد.
درویش در آمد و سنگش در سر انداخت.
گفتا: تو کیستی و مرا این سنگچــــــرا زدی؟ گفت: من فلانم و این همان سنگ است که در فلان تاریخ بر سر من زدیگفت: چندین وقت کجا بودی؟ گفت: از جاهت می اندیشیدم اکنون که در چاهت دیدم فرصتغنیمت شمردم .
نــا سزایی را چـــو بینی بخت یــار عاقلان تسلیم کــردند اختیـــــــــــــار چـــون نـــداری ناخن درنده تیـــز باددان آن به که کم گیـــری ستیـــــز هـــر کــه با پولاد بازو پنجه کـــرد ساعـــد مسکین خـــود را رنجه کرد بــــاش تا دستش ببنـــد روزگــــار پس به کام دشمنـــان مغـزش بـــر آر رســـــتم نقل است که چون عبدالله خان ازبک ، خراسان را متصرف شد ، بر سر قبر رستم بیامد و این بیت بخواند سر از خاک بردار و ایران ببین بکــام دلیــران تــوران ببیـن وزیر او گفت : رستم جوابی دارد که اگر مرخص باشم عرض کنم گفت : بگو، گفت : رستم در جواب میگوید : چو بیشه تهی ماند از نره شیر شغــالان به بیشه درآیند دلیر چو بیشه زشیران تهی یافـتند سگـان فـرصت روبهی یافتنـد دعــــــــا لوئیز لدن ، زنی بود با لباسهای کهنه و مندرس ، با نگاهی مغموم.
وارد خوار و بار فروشی محله شدو با فروتنی از صاحب مغازه خواست کمی خوار و بار به او بدهد .
به نرمی گفت شوهرش بیمار است و نمی تواند کار کند و شش بچه شان بی غذا مانده اند.
جانگ لاوس هونگ صاحب مغازه با بی اعتنایی محلش نگذاشت و با حالت بدی خواست او را بیرون کند .
زن نیازمند در حالی که اصرار می کرد گفت : « آقا شما را به خدا به محض اینکه بتوانم پولتان را می آورم » .
جان گفت نسیه نمی دهد .
مشتری دیگری که کنار پیشخوان ایستاده بود و گفت و گوی آن دو را می شنید به مغازه دار گفت : «ببین این خانم چه می خواهد خرید این خانم با من .
» خوار و بار فروش گفت : لازم نیست خودم می دهم لیست خریدت کو؟ لوئیز گفت : اینجاست .
« لیست ات را بذار رو ترازو به اندازه وزنش هر چه خواستی ببر .
» !! لوئیز با خجالت یک لحظه مکث کرد ، از کیفش تکه کاغذی در آورد و

تعداد صفحات : 1 صفحه

  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )

«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ادبیات

دانلود تحقیق ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم


دانلود تحقیق ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم

دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخ

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

سال فایل


 قسمتی از محتوی متن ....

 

 

بسمه تعالی ارزیابی نظریه معرفت شناختی «پوزیتیویسم» نام استاد: توحیدفام عنوان درس: روش شناسی در علم سیاست نام ونام خانوادگی دانشجو: .
دانشجوی دوره: دکترای تخصصی رشته علوم سیاسی نیمسال اول 85-1384 فهرست مطالب عنوان صفحه 1)مقدمه 1 2)رویکرد واژه شناختی 3 3)رویکرد تاریخی (ماهیت نظریه): 4 الف) پوزیتیویسم؛ نسل نخست (لاک، هیوم، کنت) 4 ب)پوزیتیویسم، نسل دوم (حلقه وین) 11 ج)پوزیتویسم: نسل سوم (کارل همپل) 14 4)تاثیر محیط اجتماعی - سیاسی بر شکل گیری نظریه پوزیتیویسم 16 5) اثر بخشی پوزیتیویسم بر مسائل سیاسی و اجتماعی: 19 6)نقد و نتیجه گیری 24 فهرست منابع و یادداشتها 291)مقدمه پوزیتیویسم چیست؟ «پوزیتیویسم به مثابه یک رهیافت علمی در علوم اجتماعی معتقد است که امور می‌بایستی به مثابه واقعیات محض مطالعه شوند و رابطه بین واقعیات مزبور می‌تواند به وضع قوانین علمی منجر شود.
برای پوزیتیویست‌ها، چنین قوانینی شانی مشحون از حقیقت دارند و واقعیات اجتماعی به همان شیوة واقعیات طبیعی‌ می‌بایستی مورد مطالعه واقع شوند».
]1 [ هر چند ارائه چنین تعریفی از سوی «اسمیت» در کتاب «علم اجتماعی در تردید»، ضامن پرهیز از آشفتگی واژه شناختی در برخورد با نظریه‌ای به گستردگی پوزیتیویسم است؛ اما «پرتاب شدگی» قابل ملاحظ‌ایی که در اثر مطالعه تعاریفی از این دست به محقق دست می‌دهد، وی را بلافاصله به جستجوی ریشه‌های معرفتی نظریه مزبور سوق می‌دهد تا از احساس غریب «پرتاب شدگی» فاصله بگیرد.
معمولا کشف ریشه‌های معرفتی یک نظریه – نه تنها به هنگام بررسی پوزیتیویسم بلکه به هنگام تلاش برای حصول شناخت نسبت به هر نظریه‌ایی جُستار را در روند سیر تاریخی طی شده از سوی نظریه و فلاسفه و اندیشه پردازان آن حوزه نظری قرار می‌دهد.
در این راستا، برخی اپیکور (270-341 ق.
م) فیلسوف شهیر یونانی را نخستین چهره اثبات گرا تلقی می‌کنند.
] 2[ وی در دوران باستان و در عصری که علم عمدتا معنای knowledge را به ذهن متبادر می‌کرد بر ماهیت تبعی و عرضی امور نظری تاکید کرده و تصریح نمود: «هدف از آنها باید این باشد که افزار تحقیق و پژوهش غایت زندگی قرار گیرد.
خطا در ادراکات حسی واقع نمی‌شود بلکه غلط و خطا در احکام رخ می دهد.
درباره عالم، ما فرضیاتی می‌سازیم، وکیلن باید در ساختن این فرضیات به تجربه حسی متوسل شویم و به وسیله آن فرضهای خود را بیازماییم؛ همین تطبیق دادن فرضیات با تجربه حسی در واقع آزمایش حقیقت است».
] 3[ اما در عصر نوین، سه نسل متفاوت از فلاسفه پوزیتیویست را می‌توان از یکدیگر باز شناخت.
هر سه نسل به تبعیت از دوره‌ای که عموما به عنوان «عصر روشنگری» شناخته می‌شود، مطرح گشتند؛ عصری که جواز تامل در خصوص زندگی اجتماعی، فراتر از تبیین‌های مذهبی را صادر نمود و انسانها را به مثابه پیشگامان عمده در عرصه توسعه و تزاید دانش به معنای science تعیین کرد.
نخستین نسل،

تعداد صفحات : 36 صفحه

  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )

«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ارزیابی نظریه معرفت شناختی پوزیتیویسم

تحقیق درباره رشته کامپیوتر

اختصاصی از اس فایل تحقیق درباره رشته کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره رشته کامپیوتر


تحقیق درباره رشته کامپیوتر

فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 55 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

دوره کاردانی کاربرد کامپیوتر یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره تربیت افرادی است که بتوانند تصدی مشاغل خدماتی در رابطه با کامپیوتر، کاربردهای آن را از قبیل اپراتوری و برنامه سازی بعهده بگیرند. چون این افراد باید علاوه بر دارابودن بار علمی مناسب به مسائل علمی و تجربی نیز کاملاً مسلط و آگاه باشند، لذا محتوای دروس تخصصی دوره های کاردانی تلفیق متعادلی از جنبه های نظری و عملی است.

طول دوره و شکل نظام:

طول متوسط دوره کاردانی کامپیوتر 5/2 سال است و دانشجویان علاقه مند و مستعد می توانند این دوره را در 2 سال به پایان برسانند.

کلیه دروس برای نیمسال تحصیلی 17 هفته ای برنامه ریزی شده است و نظام آموزشی آن مطابق آیین نامه های آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی است زمان تدریس هر واحد نظری یک ساعت و عملی و آزمایشگاهی 2 ساعت و کارآموزی و کارورزی حداقل 4 ساعت است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره رشته کامپیوتر