اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اعتماد به نفس

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق اعتماد به نفس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اعتماد به نفس


دانلود تحقیق اعتماد به نفس

مقدمه:
اعتماد به نفس به معنای خود اتکایی است و نقطة مقابل آن اعتماد به نفس انسان های دیگر است.داشتن روحیة خود باوری و اعتماد به نفس یکی از رموز موفقیت است.اعتماد به نفس جاده کمربندی برای موفقیت و سکوی پرش برای رشد انسان است و اگر انسان بتواند این اکسیر سعادت را در سایة عنایت الهی کسب کند،هرگز شکست به درون او راه ندارد.
کسی که اعتماد به نفس نداشته باشد:زبون، بی چاره و ناتوان است و نمی تواند از امکانات و استعدادهای درونی خود بهره بگیرد.از دست دادن اعتماد به نفس موجب فلج شدن فکر و روح انسان می شود.جوان خود باخته و فاقد اعتماد به نفس، همیشه از خود مأیوس و به دیگران وابسته است.او در زندگی پیشرفت چندانی نخواهد کرد و همواره سایة ناتوانی و شکست بر زندگی اش حکمفرما خواهد بود.مردان بزرگ تاریخ با دریافت این نکته در همان اوایل جوانی ارزش خود را یافتند توانایی های درونی خویش را کشف و با اتکا و اعتماد به نفس راه پیروزی را سریع تر پیمودند در این جا به مواردی اشاره می کنیم:
اعتماد به نفس
در سال پنجم هجرت کفار قریش با همدستی یهودیان باقی مانده در مدینه و قبایل دیگر تدارک جنگی بزرگ علیه مسلمانان دیدند که تاریخ به نام غزوة خندق نامیده شد وقتی دشمنان خدا به نزدیک خندق هایی که توسط مسلمانان حفر شده بود رسیدند متوجه شدند که امکان دسترسی به مسلمانان برای آنان میسر نیست سرانجام پس از چند روز عمروبن عبدود که از بی باک ترین جنگ آوران عرب بود با چند نفر از همراهان از خندق عبور کردند عمروبن عبدود در حالی که سوار بر اسب بود با غرور و تکبر فوق العاده فریاد می زند و مبارز می طلبید اما کسی از مسلمانان جرأت روبه رو شدن با او را نداشت و غیر از علی (ع) کسی جرأت نکرد به ندای پیامبر (ص) برای مبارزه با دشمن پاسخ دهد.سرانجام علی (ع) با اعتماد به نفس و ایمان به هدف پس از سه بار درخواست نبرد از پیامبر(ص) اجازه گرفت و در برابر عمروبن عبدود،دست به شمشیر برد.ابتدا عمرو،مایل نبود با جوانی کم سن و سال روبه رو شود.ولی سرانجام آمادة مبارزه با علی (ع) شد.عمرو،پیشدستی کرد و شمشیری به قصد تمام کردن کار،حوالة سر مقدس حضرت کرد،حضرت سپر را جلو آورد و شمشیر سپر را نیم کرد و بر فوق حضرت نشست این بار علی (ع) با شجاعت تمام و روحیة اعتماد
به نفس ضربة شمشیری به دو پای عمرو زد،هر دو پا قطع شد و هیکل تنومند او بر زمین افتاد.
در حالات اصحاب امام حسین(ع) نوشته اندکه در شب عاشورا وقتی حضرت فرمودند:هر کس می خواهد می تواند برود. در جواب ایشان گفتند:اگر 70 مرتبه بمیریم و زنده شویم باز از حمایت دین شما دست بر نمی داریم و با این که حضرت وقتی نظر قاسم(ع)(جوان 13 ساله) را در مورد شهادت پرسید پاسخ گفت از عسل برایم شیرین تر است.این حالت و روحیة زائیدة اعتماد به نفس و ایمان به هدف است.
توصیه های کاربردی برای تقویت اعتماد به نفس
1-    همواره به یاد خدا بوده و از او کمک بخواهید؛(در ایاک نعبد و ایاک نستعین)
2-    موفقیت های روزانة خود را هر چند کوچک و کم اهمیت باشد یادداشت کنید،علل آن را بررسی و به دنبال کسب موفقیت های بزرگ تر باشید.
3-    پس از کسب موفقیت ها هیچ گاه متنظر تأیید دیگران نباشید.
4-    سعی کنید استقلال فکری داشته باشید،مشکلات خویش را خود حل کنید و کم تر از کسی کمک بگیرید.
5-    در انتخاب مدل و رنگ لباس،وسایل زندگی و تحصیل،آرایش سر و صورت و… هرگز به مد روز توجه نکنید و مقلد دیگران نباشید.
6-    سعی کنید وقتی چیزی را نمی دانید،خیلی راحت بگوئید نمی دانم یا تحقیق خواهم کرد در غیر این صورت اعتماد به نفس دروغین خواهید شد.
7-    این باور را به خود القا کنید که خصوصیات اخلاقی،داشتن استعداد و یا کمبود آن،همیشه ارثی نیست و با کوشش می توان همة آنها را به دست آورد.
8-    هنگام بیماری های ساده مانند سرما خوردگی،خستگی،ضعف و … فورا به پزشک مراجعه نکنید و سعی کنید با تلقین و برخورد صحیح بر آن غلبه کنید.
9-    هنگام ارتکاب خطا،شهامت به خرج داده و به خطای خود اعتراف کنید،در سر پوش گذاشتن بر اشتباهات نکوشید و دیگران را مقصر ندانید.
10- سعی کنید از منفی بافی و منفی نگری در امور زندگی و تحصیل دوری کنید و با نگرش مثبت به مسائل در کسب موفقیت بکوشید.
11- از سستی،تنبلی،بی حوصلگی و سرهم بندی کارها به شدت پرهیز کنید؛زیرا نتیجه ای جز سرخوردگی و باختن اعتماد به نفس ندارد.
12- هرگز از شکست ها و ناکامی ها نهراسید و به خود بیاورانید که می توانید شکست ها را جبران کنید به وسیله اعتماد به نفس که در درون انسان ها است.

 

 

شامل 38 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اعتماد به نفس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.