اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جامعه شناسی سیاسی

اختصاصی از اس فایل جامعه شناسی سیاسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

جامعه شناسی سیاسی


جامعه شناسی سیاسی

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات27

 

علم عبارتست از مجموعه ای از شناخت سازمان یافته درباره دنیای مادی، اجزای تشگیل دهنده و پدیده های موجود در آن که با شیوه خاصی که جهت رسیدن بدان شناخت به کار گرفته می شود مشخص و از سایر روشهای رسیدن به شناخت ممتاز می گردد علم دارای دو شاخه اصلی:علوم طبیعی، علوم اجتماعی تقسیم می کنند اولی به مطالعه پدیده های فیزیکی و بیولوژیکی می پردازد و دومی با جنبه های مختلف رفتار انسان سر و کار دارد.

علوم اجتماعی با پیروی از اصول روش تحقیق در سایر علوم به یافته ها و تعمیم های معتبری دست می یابد. جامعه شناسان مثل سایر دانشمندان به نظریه پردازی دست می زنندداده ها را جمع آوری و سپس به تجزیه و تحلیل می پردازند.

بنابراین جامعه شناسی رشته ای از علم است و تمام خصوصیاتی را که یک رشته علمی باید دارا باشد. دارا است.

جامعه شناسی مطلعه علمی رفتار اجتماعی انسان است. یا به معنی جامع تر مطالعه‌روند و الگوی کنشهای متقابل افراد و گروه ها اشکال سازمانها و گروه ‌

های اجتماعی، روابط میان آنها و تأثیر گروه بر روی رفتار فرد است.

انسان احتیاجاتی دارد که برای ادامه حیات باید برآورده شوند.(با شرایط اجتماعی محدودیتهایی در راه رفع این احتیاجات به وجود می آورند- لذا تنش و منازعه بین نیازهای انسان و شرایط موجود اجتماعی ایجاد می شود به درک این تنش را آگاهی سیاسی و بعد عملی آن را که سعی در حل و فصل این منازعه دارد سیاست نام نهاده اند. از این می توان گفت که سیاست عملی است اجتماعی که سعی در حل تنش و منازعه بین احتیاجات انسان و واقیعات اجتماعی داشته علمی که این پدیده را مطالعه می کند علم سیاست نام دارد.

فرق میان دو زمینه جامعه شناسی و علم سیاست را میتوان به این شرح اعلام کرد جامعه شناسی علم مطالعه جامعه وعلم سیاست علم مطالعه دولت است و در خصوص جامعه شناسی سیاسی باید گفت که جامعه شناسی سیاسی پلی بین جامعه شناسی  علم سیاست است نه بخش یا جزئی از این علوم.

و به این صورت تعریف می گردد که زمینه ای از جامعه شناسی است که با علل و نتایج اجتماعی، نحوه خاصی از توزیع قدرت در درون جامعه و بین جوامع و همچنین با تضادها و تعارضات سیاسی مختلف که منجر به دگرگونی از توزیع قدرت می گردد سر و کار دارد.

تعریف دولت و حکومت دولت: state و حکومت: governmernt)

دولت نهادی سیاسی- قانونی است که در بر گیرنده تمام افراد سرزمین یک کشور می باشد. دولت در محدوده سرزمینش دارای حاکمیت است. بدان معنی که مشروعاتی می تواند افراد دو گروههای موجود در سرزمین خود را مجبور به اطاعت از قانون کند. همچنین هر دولتی دارای یک حکومت است که توسط آن سیاستی را اتخاذ و اعمال می کند. نظارت دولت بر حکومت ممکن اس توسط فرد یا گروهی کوچک و یا توسط اکثریت مردم صورت گیرد که این امر موجب ایجاد اشکال مختلف دولت می گردد. حکومت دستگاه اداره کننده دولت می‌باشدکه مجموعه اقتدارات سه گانه دولتی یعنی قوای مققنه، مجریه و قضائیه را در اخیتار دارد.

عنوان                                                                                             صفحه

خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی............................................................................. 1

تعریف دولت و حکومت............................................................................................... 3

دولت: state و حکومت: governmernt................................................................... 3

منشأ دولت و حکومت تطور و تکامل آن................................................................... 4

انواع حکومت و دولت در گذشته و حال................................................................... 5

اولین مطالعات سیاسی.................................................................................................... 6

بازشناخت جامعه از حکومت در تفکر سیاسی........................................................... 8

دولت وحکومت از نظر اسلام....................................................................................... 9

اشکال مختلف حکومت.............................................................................................. 12

طبقات اجتماعی و دولت و حکومت......................................................................... 13

قدرت............................................................................................................................ 17

بحران و سرپیچی مردم از قوانین حکومتی............................................................... 19

نهضت های انقلابی آزادی بخش............................................................................... 24


دانلود با لینک مستقیم


جامعه شناسی سیاسی

بررسی اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان در حقوق ایران

اختصاصی از اس فایل بررسی اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان در حقوق ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان در حقوق ایران


بررسی اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان در حقوق ایران

  فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات20

 

اعطای مصونیت، توافقی است داخلی و تدوین و پذیرش آن ، تنها در چارچوب قانون های اساسی کشورهای مختلف، جریان می یابد. قانون اساسی مشروطیت ایران، در اصل دوازدهم خود ، مصونیت اعضای مجالس مقننه را تضمین کرده بود. اما در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 1357، تحت تاثیر روحیه انقلابی و عدالت خواه مردم، بسیاری از مزایا و حقوق ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی، سلب شد و باتوجه به عقیده فقهای خبرگان مبنی بر مخالفت چنین امتیازی با مبانی اسلام و عدم ضرورت آن، اصل هفتاد و یکم (71) پیش نویس قانون اساسی به تصویب نرسید. این اصل، سر انجام پس از مخالفتهای فقها، جای خود را به اصل 86 قانون اساسی داد.

اصل 86 قانون اساسی ،‌ دربرگیرنده مصونیت پارلمانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دارای مفهوم حقوقی عدم مسئولیت نمایندگان در زمینه سخنرانی ها، نظرات و آرایی است که در مقام انجام وظایف نمایندگی خود ، ارائه میکنند. هدف این اصل، تضمین و آزادی انجام وظایف نمایندگی و جلوگیری از پیگردهای قضایی از سوی دولت یا افراد علیه نمایندگان است و بدون این آزادی، قوه قانونگذاری کشور، نمیتواند به انجام وظایف مقرر در قانون اساسی بپردازد و همانگونه که در اصل 86 آمده است این عدم مسئولیت، اظهار نظر و رای نمایندگان را در بر میگیرد. هر آنچه در چارچوب این عناوین قرار می گیرد مشمول اصل عدم مسئولیت است. اینگونه اظهار نظرها اگر از سوی اشخاص عادی بیان شوند و دارای وصف مجرمانه باشند، قابل پیگرد قضایی هستند ولی اگرنماینده ای در مقام انجام وظایف پارلمانی  خود، چنین نظراتی را ابراز کند،مشمول اصل 86 خواهد بود و از هر گونه پیگرد قضایی، مصون است.

مصونیت مندرج در اصل 86 قانون اساسی، خاص است و از جهت ممتاز بودن مسئولیت این سمتها، اعطاء گردیده و مخالف تساوی اشخاص در مقابل قانون نیست. این اصل، منطبق با شرع و ملهم از یکی از اصول مهم حکومت اسلامی ، یعنی نظارت امت برحکومت است. و در راستای این اصل مهم  حکومت اسلامی، کانال نظارت و نحوه نظارت امت را اصل 86 قانون اساسی، مشخص می کند که این نظارت باید از طریق نمایندگان مجلس محقق شود. لازمه نظارت هم، این است که باید در قانون اساسی، اظهار نظر کاملا آزاد باشد و هیچ محدودیتی بر اظهار نظرها اعمال نشود.

مصونیت پارلمانی، نص قانون اساسی است که به مثابه میثاق ملی ، مبنای نظم عمومی و عقد قرار داد سیاسی ـ اجتماعی بین مردم و متولیان قدرت، قرار گرفته و هیچ نیازی به تفسیر نداشته و ندارد و این ملاک مشروعیت حکومت و قدرت آنان است . لذا نفی اصل مصونیت پارلمانی و نقض ممنوعیت تعقیب و بازداشت نمایندگانی که درمقام ایفای وظایف نمایندگی سخن گفته اند به منزله نفی استقلال و مصونیت پارلمان است.

  1 ) مقدمه

اصل مصونیت نمایندگان، در هر کشوری بنا به صلاحدید و سلیقه حقوقی نویسندگان قانون اساسی آن کشور،  مطرح شده و مورد حمایت قرار گرفته است. این تنوع حمایت از اصل مصونیت با هر درجه و با هر شکلی که بیان شده است، مبین یک پیدا جمعی در تاریخ حقوقی اساسی کشورها است که بنابرآن:

«نمایندة پارلمان، برای اعمال وظایف نمایندگی، باید هم آزاد باشدو هم مستقل، آزاد تا آنجا که بی هراس از حکومت و یا مخالفان خود، آنچه را که می اندیشد بگوید، آنچه را که صلاح می داند، پیشنهاد کند و آنچه را که با عقاید سیاسی ـ اجتماعی او سازگار است در تهیه طرح ها و یا اظهار نظر نسبت به لوایح، منظور نماید، اهمیت اصل استقلال در آن است که نماینده در دوران اعمال وظایف خود، تحت قیومت و تابعیت کسی بطور مستقیم یا غیر مستقیم نباشد.» [1]

قانون اساسی مشروطیت ایران، در اصل دوازدهم خود، مصونیت اعضای مجالس مقننه را تضمین کرده بود:

( به هیج عنوان و به هیچ دستاویز، کسی بدون اطلاع و تصویب مجلس شورای ملی، حق ندارد متعرض اعضای آن شود اگراحیاناً یکی از اعضاء علناً مرتکب جنحه و جنایتی شود و درحین ارتکاب جنایت، دستگیر گردد، باز باید اجرای سیاست درباره او با استحضار مجلس باشد).

اما در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 1357، تحت تاثیر روحیه انقلابی و عدالت خواه مردم، بسیاری از مزایا و حقوق ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی سلب شد تا آنجا که در قانون اساسی، شخص رهبر بعنوان عالی ترین مقام کشوردر برابر قانون با سایر افراد کشور مساوی دانسته شد.]2[ اعطای مصونیت به نمایندگان نیز در کشاکش همان بحثها مورد تجدیدنظر قرار گرفت وبا استناد به اصل برابر همگان در برابر قانون]3[ و با توجه  به عقیده فقهای خبرگان مبنی بر مخالفت چنین امتیازی بامبانی اسلام و عدم ضرورت آن، اصل هفتاد و یکم پیش نویس قانون اساسی که چنین نوشته شده بود، به تصویب نرسید:

 ( اگر نمایندهای مرتکب جنحه یا جنایتی مشهود شود، مورد تعقیب قرارمی گیرد ولی جریان دستگیری او باید فوراً به آگاهی مجلس برسد و تحقیق و دادرسی با حضور نماینده مبعوث مجلس انجام پذیرد، در صورتیکه نماینده ای به ارتکاب جرم غیر مشهود متهم شود،توقیف و بازداشت او قبل از محکومیت دردادگاه، مشروط به اجازه مجلس است ولی محاکمه اودردادگاه بصورتی که مزاحم ایفای وظایف نمایندگی او در اثنای دادرسی نباشد، و اجرای حکم قطعی دادگاه درباره او، نیازی به اجازه مجلس ندارد.

این اصل، سر انجام  پس از مخالفتهای فقها، جای خود را به اصل 86 قانون اساسی داد. به موجب این اصل :

 (نمایندگان مجلس در ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رای خود کاملاً آزادند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که درمجلس اظهار کرده اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند تعقیب یا توقیف کرد).

اصل 86 در بازنگری قانون اساسی در سال 1368 نیز بدون هیچ تغییری حفظ شد.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان در حقوق ایران

مسائل مزمن در سازمان ها

اختصاصی از اس فایل مسائل مزمن در سازمان ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مسائل مزمن در سازمان ها


مقاله مسائل مزمن در سازمان ها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحات :24

فهرست:

هفت مسئله مزمن
مسائل مزمن در سازمان ها
مسائل حل شدنی هستند
مزایای الگوید رهبری مبتنی بر اصول
 عوامل موجود در الگوی رهبری مبتنی بر اصول
مدیریت بر انتظارات
انتظارات ضد و نقیض
راه حل توافق بر سر عملکرد
حسابداری منابع انسانی
کار تکمیل شده کارکنان
اصول کیفیت جامع
هفت عادت و 14 نکته دمینگ
14 نکته دمینگ به اجمال

مسائل مزمن در سازمان ها

سازمان ها را افراد به وجود می آورند. با آنکه تلاش می کنیم نظم و انضباط بیشتری را در زندگی حرفه ای خود اعمال کنیم، گرایشات شخصی را با خود به سازمانهایمان می‌بریم و بر آن می شویم که برای برطرف کردن نشانه های موجود و نشانه های دردناک حاد از راه حلهای سریع و فوری استفاده کنیم. در اینجا نیز فراموش می کنیم که باید به مشکلات مزمن و انگاره هایی که در فعالیتهای روزانه ما وجود دارد توجه نماییم.

هفت مسئله زیر گرچه در امریکا به وفور دیده می شوند، اما با توجه به تجربه ای که دارم می توان گفت تقریباً در همه نقاط دنیا مسائلی ایجاد می کنند.

مسئله شماره 1-فقدان پنداره و ارزشهای مورد توافق: یا سازمان مأموریت مشخصی را دنبال نمی کند و یا در تمام سطوح سازمان درک و پایبندی نسبت به این مأموریت وجود ندارد.

اغلب مقامات بلندپایه سازمانها متوجه نیستند که مأموریت سازمان خود را چگ.نه بیان کنند که پنداره و ارزشهای مورد باور را در تمام سطح سازمان به نمایش بگذارد. این کار مستلزم صرف وقت، حوصله و شکیبایی فراوان است و به ندرت سازمانهایی را پیدا می کنیم که در این زمینه قوی باشند. اغلب سازمانها در ظاهر مأموریت بخشی از فرهنگ حاکم بر ان سازمان به حساب نمی آید. هر فرهنگ به موجب تعریف پنداره و ارزشهای مشترکی دارد که در اعلامیه مأموزیت سازمان آمده است ودر تمام سطوح سازمانی درک و به مرحله اجرا گذاشته می شود.

مسئله شماره 2-فقدان خط مشی قوی: یا اصولاً خط مشی خوب برای سازمان مشخص نشده است ویا اینکه این خط مشی مأموزیت شرکت را به خوبی توضیح نمی‌دهد و یا به خواسته ها و نیازها و واقعیت موجود بی توجه است.

یک برنامه دارای خط مشی خوب باید هم پنداره و هم مسیر حرکت را نشان دهد. دقت کنید که برنامه دارای خط مشی شما از مأموریت سازمان شروع شود، پنداره و ارزشهای آن را در نظر بگیرد و به واقعیات محیطی توجه داشته باشد تا کالا یا خدمتی که ارائه می دهید مقبول و با ارزش باشد. توجه داشته باشید که قرار گرفتن در حد تعادل بسیار ارزشمند است.


دانلود با لینک مستقیم


مسائل مزمن در سازمان ها

اندیشه سیاسی جدید در تفکر هابز

اختصاصی از اس فایل اندیشه سیاسی جدید در تفکر هابز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اندیشه سیاسی جدید در تفکر هابز


اندیشه سیاسی جدید در تفکر هابز

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات48

 

 

 مقدمه

«علوم انسانی از تشبیه به علوم طبیعی آغاز کردند و جز این افقی نمی‎دیدند و چاره‎ای نداشتند. پیروزی و کامیابی علوم طبیعی و در صدر آنها علم فیزیک، در فتح عرصه‎های طبیعت چندان کوبنده و دلربا بود که هیچ کس را دو دل نمی‎نهاد که علم اگر هست همان علم روشمند طبیعت است و معیار علمیت را اگر از جایی باید وام کرد، آنجا عرصة علوم طبیعی است. جایی که زانوان کانت در برابر علم نیوتونی لرزید، و متافیزیک را به خاطر «زایندگی ملعونش» طعن زد و طرد کرد»[1] و دیگر نمی‎شد با عینک متافیزیک به طبیعت نگاه کرد. زیرا که طبیعت ریاضی گونه دیده می‎شد.

گسترش غیرمذهبی در عصر ما که معروف به انفجار شناخت یا پیروزی عقلانیت علمی یا تکنولوژی است،[2] مولود این انقلاب علمی بود. ذهن انسان قادر است که عمق و ژرفای عالم طبیعی را با علم و تکنولوژی یعنی با شناخت عملکرد داخلی ملکول و وضعیت فضای بیرونی فیزیک و شیمی بدست بیاورد.[3]

بینش علمی مدرن با فروپاشی جهان میانه همراه شد. به عبارت دیگر،‌ فروپاشی جهان عصر میانه نه تنها طرز برخورد جدیدی از طبیعت بنیادی نهاد، بلکه تلاشها و کوششهای جدیدی را برای فهم از خود نیز مهیا و آماده کرد. از هنگامی که خداوند دیگر بی‎واسطه در آفرینش درک نمی‎شد، برای متکلمین و معتقدان ضروری می‎باشد، که به طور کلی تأکید بیش از اندازه‎ای بر وحی خداوندی کنند که کلامش حاوی کتاب مقدس است، وحی‎ای که تنها برای انسان در میان همه مخلوقات بدلیل توانایی در زبان قابل فهم است. این گرایش منجر به این شد تا برای درک آن نگاه هرمنوتیکی یا تفسیری از کتاب مقدس به عمل آورند، این مسئله در طول رفورم و پست رفورم بوده است.[4]

پس، بینش علمی، در قلمروی تحقیق تجربی است و آن ناشی از تلاشی است تا جهان را چنانچه ما آن را دریافت می‎کنیم، بفهمیم، پیش‎بینی کنیم و رویدادهای قابل مشاهده را تبیین کنیم و قوانین طبیعت را صورتبندی کنیم.[5]

در اینجا به اندیشه سیاسی قدیم می‎پردازیم. زیرا که اندیشه سیاسی مدرن در برابر آن معنا پیدا می‎کند.

4-2- اندیشه سیاسی قدیم

به نظر افلاطون و ارسطو، قدرت سیاسی جدا از جامعه نیست. قدرت سیاسی یعنی جامعه، قدرت سیاسی عبارت از کل قدرت جامعه است و تنها به دلیل فنونی که در آن به کار می‎رود از دیگر مناسبات ممتاز می‎شود. بر طبق این نظر، بین دولت و جامعه یا اقتصاد و سیاست یا اخلاق و سیاست یا دین و سیاست یا فرهنگ و سیاست، فرقی نیست. انسان یعنی شهروند، هر فعالیت جامعه یا شهروندان جامعه دارای ماهیت سیاسی است. شهروند فقط از راه فعالیت سیاسی به اشعه ادعای خویش تحقق می‎بخشد و تنها به برکت سیاسی به مرتبه انسانی دست می‎یابد.[6]

در واقع، علم سیاست از نظر ارسطو و افلاطون معطوف به تأمین و توسعه فضیلت و سعادت بود. دین، سیاست و زندگی از یکدیگر جدایی‎ناپذیر بودند. منصب دینی و روحانی اصلا‌ً منصب سیاسی تلقی می‎شد. خیر فردی از خیر جامعه جدایی‎ناپذیر بود و اخلاق جزء جدایی‏ناپذیر سیاست به شمار می‎رفت.[7]

آنچه حائز اهمیت است و این پایان در مقابل آن درصدد تبیین علم سیاست جدید می‎باشد، این است که جامعه و فرایت به هیچ روی به عنوان پدیده‎های مجزا مورد شناسایی قرار نمی‎گرفتند. هیچ چیزی سوای دولت ‎- شهر وجود نداشت. حوزه زندگی خصوصی و حقوق و آزادیهای فردی متصور نبود. افراد تنها به عنوان شهروندان تمام عیار مدعی حقوق بودند و تمیز میان حقوق عمومی و خصوصی قابل تصور نبود. قانون جزئی از مذهب،‌اخلاق و اصول اداره دولت ‎- شهر به شمار می‎رفت. در اندیشه قدیم، شهر نسبت به فرد اولویت داشت.[8]


[1] - عبدالکریم سروش: مقدمه‎ی کتاب تبیین در علوم اجتماعی از دانیل لیتل، صراط چاپ اول، 1373، ص هفده.

[2] - Fred R. Dellmayr and thomes A. Mccarthy: Understanding and social inquiry, university of Notre Dame press, p1.

[3] - Ibid, p.1.

[4] - Ibid, p-2.

[5] - Rojer scruton: Ashort history of modern philosophy, from descartes to wittjensfeing Routledge, p3.

[6] - فرانتس نویمان: آزادی و قدرت و قانون؛ گردآوری و ویرایش و پیشگفتار از هربرت مارکوزه، ترجمه عزت‎الله فولادوند، انتشارات خوارزمی، 1373، ص 44.

[7] - اندرو ونیست: نظریه‎های دولت، ترجمه حسین بشیریه، نشر نی، چاپ سوم، 1383، ص 31.

[8] - همان کتاب، ص 32.


دانلود با لینک مستقیم


اندیشه سیاسی جدید در تفکر هابز

حسابداری در بانک سپه

اختصاصی از اس فایل حسابداری در بانک سپه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

حسابداری در بانک سپه


حسابداری در بانک سپه

فهرست مطالب 

مقدمه

حسابداری: کلیات٬‌تعاریف٬ انواع٬‌تاریخچه و اهمیت

تاریخچه بانک و بانکداری در ایران

تاریخچه نخستین بانک ایرانی   

                  

فصل اول : آشنایی با خدمات و تسهیلات ارائه شده به مشتریان در بانک سپه  

مقدمه                                                                                                                               

اعضای هیئت مدیره بانک سپه                                                                                                      

نمودار سازمانی بانک سپه                                                                                                            

معرفی خدمات ارائه شده در بانک های سپه سراسر کشور

خدمات ریالی 

متن قانون‌صدور چک ( قانون‌جدید) 

 متن کامل پیش نویس لایحه جدید صدور چک                     

پیش نویس لایحه صدور چک 

نحوه رفع سوء اثر از سوابق چک‌های برگشتی اشخاص             
خدمات ارزی  

خدمات ویژه بانکی 

 

فصل دوم  : ونحوه تنظیم حسابهای مالی  

 مقدمه           

حسابهای داخلی

اجزا و عناصر تشکیل دهنده مدل حسابداری بانکها

روش ثبت و نگهداری حسابها در سیستمهای مکانیزه حسابداری   

منابع و مصارف در بانکها                                                       

انواع عملیات بانکها                                              

اسناد حسابداری در تسهیلات تبصره ای               

میزان استهلاک دارائیهای ثابت در بانکها 

سند حسابداری سپرده قانونی 

سرفصل سرمایه گذاری و مشارکت حقوقی بانکها
 
حساب "مشترک مشارکت مدنی " و " وجوه دریافتی مضاربه

نرخ سپرده سود اوراق حق الوکاله بکارگیری منابع سپرده گذاران          

نسبتهای مالی الزام ضریب نقدینگی و نحوه محاسبه وامها

زیان‌های ناشی از مطالبات                                              

اقلام خارج از ترازنامه‌                                    

ارزش‌گذاری اوراق‌بهادار                      

تراکم دارایی‌ها و بدهی‌ها و اقلام خارج از معاملات با اشخاص وابسته   

مدیریت و ذخیره‌گیری برای انواع ریسک‌های بانکی  

عملیات حسابداری سپرده گذاری کوتاه مدت                               

عملیات حسابداری سپرده سرمایه گذاری بلند مدت

رسیدگی به موجودی روزانه صندوق و طریقه ( بستن ) خزانه     

نحوه تهیه شیفریه                          

مثال                                   

 

فصل سوم : نحوه طراحی صورتهای مالی به همراه صورتهای مالی بانک سپه

مقدمه                    

انواع طبقه بندی حسابها در سیستم نسبتهای مالی دربانکها                    

سررسید دارایی‌ها و بدهی‌ها                                                                                              

اقلام خارج از ترازنامه        

ترازنامه           

تسعیر دارائیها و بدهیهای ارزی در بانکهای

صورت حساب سود و زیان                  

اجزاء صورت سود و زیان                

سود و زیان در بانکها                  

نکاتی پیرامون اقلام صورت سود و زیان بانک 

فرمت صورت سود و زیان در بانکها                    

نقد حسابداری و گزارشگری مالی در بانک‌‌های ایران              

نمونه های صورتهای مالی بانک سپه  

منابع و ماخذ


دانلود با لینک مستقیم


حسابداری در بانک سپه