اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق نقص در گفتار

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق نقص در گفتار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نقص در گفتار


دانلود تحقیق نقص در گفتار

 

تعداد صفحات : 14 صفحه       -     

قالب بندی :  word                

 

 

 

نقص در گفتار

نقض در گفتار ، هنگام آموختن زبان گفتاری ، پیوسته کودک را تهدید می کند . مشکلات کودک در تسلط یافتن بر دستگاه گفتاری خود ، به آسانی می تواند به نقض در گفتار منجر شود. از این نظر ، توجه و مراقبت پدر و مادر در این مرحله بسیار ضروری است نقص در گفتار خطرات و عواقبی در پی دارد . اول آنکه ، با طولانی شدن آن درمان آن نیز مشکل تر می شود . دوم آنکه ، نقص در گفتار اثرات منفی بر سازگاری اجتماعی کودک به جا می گذارد . چنانچه نقص در گفتار تا سن شش یا هفت سالگی ، سن ورود به مدرسه ، ادامه یابد کودک به اندیشیدن درباره ی چگونگی برخورد کودکان دیگر با نقص خود می پردازد و همین امر موجب وحشت و نگرانی فراوان وی می شود. معمولا دانش آموزان ، دانش آموزی را که واژه ها را درست تلفظ نمی کند . استهزاء می کنند و با تقلید طرز تکلم وی ، به مسخره کردن او می پردازند. این تمسخر موجب شرمساری ، خجلت و احساس کهتری در کودک گردیده ، در نهایت موجب کناره گیری وی از جمع کودکان می گردد.

کودکی که دچار نقص گفتاری است در طول دوران تحصیل به تدریج به فردی خموش و گوشه گیر و یا عصبی و پرخاشگر تبدیل می شود. در حالت دوم ، کودکان دیگر در مقام پاسخگویی به پرخاشگری او ، به تمسخر و تقلید بیشتر او می پردازند و بدین ترتیب عصبانیت وی افزایش یافته ، خود این امر موجب تشدید نقص گفتاری می گردد. چنین نگرانیها و اضطرابهایی معمولا تأثیر منفی ژرفی بر شخصیت فرد می گذارند. کودکانی که دچار نقص گفتاری می گردند به ندرت می توانند در یک گروه به رهبری دست یابند. چنین کودکانی از نظر تحصیلی نیز نمی توانند موقعیت ممتازی را کسب کنند.

نقص در گفتار ، مشکلات فراوانی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای کودک ایجاد می کند. در کودکانی که دچار نقص گفتاری هستند ، ناراحتی هایی از قبیل شب بیداری ، ترسهای واهی و کابوس در هنگام خواب دیده می شوند. در نهایت ، روابط نامطلوب خانوادگی بیزاری از خانه و خانواده ، ناتوانی در کسب درآمد کافی برای گذران زندگی و ناسازگاری اجتماعی از جمله نتایج منفی نقص در گفتار است.

علل نقص گفتاری

نقص در گفتار به ندرت منشا ارثی دارد . دندانهای نامنظم و نواقصی در سقف دهان و لبها و آرواره ها در پاره ای از موارد موجب اختلال در تکلم می گردند . اما بیشتر اختلالهای تکلمی نتیجه ی یادگیری و تند حرف زدن است. ضعف شنوایی و عضلانی نیز در این مورد بی تاثیر نیستند.

انواع نقص در گفتار

در نواقص گفتاری می باید دو حالت را از یکدیگر متمایز نماییم :

1ـ اشتباه در گفتار               2ـ اختلال در گفتار

تشخیص این دو حالت از یکدیگر نسبی بوده ، به شدت و ضعف نقص بستگی دارد . اشتباه در گفتار عموما نتیجه ی خطای یادگیری است . اما اختلال در گفتار می تواند نتیجه ی عوامل عاطفی و یا نقص در ساختمان دستگاه گفتاری (دهان ، زبان ، لبها و حنجره) باشد.

1ـ اشتباه در گفتار

اشتباه گفتاری در خردسالی امری عادی است که معمولا تا شش هفت سالگی برطرف         می گردد و بیشتر نتیجه ی خطای یادگیری و سهل انگاری بزرگسالان در تصحیح آن است .         « گفتار کودکانه » در واقع گفتاری است که در آن اشتباههای اصلاح پذیر دیده می شوند . دوران « گفتار کودکانه» از هجده ماهگی تا چهار پنج سالگی است. در این دوران کودک خردسال می کوشد تا هرچه را می شنود بازگو کند. اما چون تلفظ برخی آواها برای وی مشکل است آنها را حذف می کند. کودکان خردسال در این دوران به آواهایی که در ابتدا آموخته اند دلبستگی بسیاری دارند. مثلا ممکن است کودکی بتواند آوای «ف» را تلفظ کند ، اما چون آوای « س» را زودتر آموخته است و در نتیجه ثبات و استحکام بیشتری دارد در واژه ها به جای «ف» از «س» استفاده می کند. مثلا «فرح» را «سرح» می گوید.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نقص در گفتار

نمونه سوال امتحان پایان ترم درس سیستم های چند رسانه ای

اختصاصی از اس فایل نمونه سوال امتحان پایان ترم درس سیستم های چند رسانه ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

این فایل شامل نمونه سوال امتحان پایان ترم درس سیستم های چند رسانه ای می باشد. دارای 6 سوال است و مربوط به دانشگاه ازاد می باشد. این سوالات می تواند کمک بسیاری به دانشجویان درس سیستم های چند رسانه ای در رشته های مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی نرم افزار  بنماید.

این نمونه سوال مربوط به مهندس عطاران می باشد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


نمونه سوال امتحان پایان ترم درس سیستم های چند رسانه ای

پاورپوینت روش های اصلاح موضعی اجزا

اختصاصی از اس فایل پاورپوینت روش های اصلاح موضعی اجزا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت روش های اصلاح موضعی اجزا


پاورپوینت روش های اصلاح موضعی اجزا

این فایل حاوی مطالعه روش های اصلاح موضعی اجزا می باشد که به صورت فرمت PowerPoint در 28 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

نکته: اسلایدهای این پاورپوینت به صورت عکس و غیر قابل ویرایش هستند.

 

 

فهرست
کاشت پیچ و میلگرد
بهسازی شالوده
بهسازی دال

 

تصویر محیط برنامه


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت روش های اصلاح موضعی اجزا

دانلود مقاله کامل درباره بررسی مشکلات آموزش زبان دوم (عربی)

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله کامل درباره بررسی مشکلات آموزش زبان دوم (عربی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره بررسی مشکلات آموزش زبان دوم (عربی)


دانلود مقاله کامل درباره بررسی مشکلات آموزش زبان دوم (عربی)

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :6

 

بخشی از متن مقاله

چکیده

در این مقاله، موانع یادگیری زبان عربی در ابعاد دانش‌آموزی ـ اجتماعی ـ معلمان و نظام آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. عوامل مربوط به دانش‌آموز: کمبود انگیزه وسیله‌ای و یکپارچه ـ عدم تسلط بر پیش‌نیازهای این درس ـ قرار نگرفتن در محیطی که به زبان عربی تکلم می‌شود. از عوامل مربوط به معلمان ـ عدم تسلط آنان در مکالمه به زبان عربی ـ عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی و تأکید بیش‌ازحد بر روش سخنرانی قابل ذکر است. از موانع اجتماعی می‌توان به عدم اهمیت جامعه بر یادگیری زبان عربی ـ وجود نگرش منفی نسبت به عرب‌زبانان و کمبود مؤسسات آموزشی زبان عربی در سطح شهر اشاره کرد. سرانجام از عوامل مربوط به نظام آموزشی می‌توان محدود بودن ساعت درس عربی، وسعت مطالب مورد تدریس و تأکید بر یادگیری قواعد به منظور موفقیت در پاسخ به سؤالات کنکور و عدم تبیین هدف‌‌های درس عربی برای معلمان و دانش‌آموزان را نام برد. علاوه بر موانع مذکور، روش‌های عمده آموزش زبان عربی مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی به منظور رفع برخی از این موانع ارائه گردیده است.

انسان موجودی با ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی و اخلاقی است و در هر یک از این ابعاد نیازهایی دارد. به منظور برآورده ساختن نیازهای خود ناچار گردید تا به صورت اجتماعی زندگی کند و در این شرایط نیاز به داشتن وسیله ارتباطی در حد بالایی احساس شد. ابتدا به  زبان اشاره‌ای روی آورد اما به دلیل محدودیت‌های این زبان، به خلق زبان کلامی نیاز پیدا کرد و برای پاسخگویی آن به زبان کلامی و بعد هم نوشتاری پرداخت. این موضوع امروزه به حدی تنوع دارد که حدود 4000 زبان را می‌توان در دنیای امروزی شناسایی نمود. (وزیرنیا، 1379).

تعدد زبانی و نمادهای نوشتاری و نیاز روزافزون انسان‌ها در دهکده جهانی به برقراری ارتباط و استفاده از امکانات علمی، فنی و... یکدیگر، ضرورت یادگیری بعضی از زبان‌های دنیا را بسیار حتمی نموده است. از جمله یادگیری زبان انگلیسی و عربی برای ایرانیان. این آموزش در آموزش‌وپرورش کشور ما از دوره راهنمایی به طور رسمی آغاز می‌شود و سالانه وقت زیادی از معلمان و دانش‌آموزان صرف یادگیری مسائل مختلف این زبان‌ها به عنوان زبان خارجی می‌شود.

در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا نظام تعلیم و تربیت به اهدافی که در یادگیری زبان‌های خارجی تعیین نموده است، دست می‌یابد؟ تا چه حد این اهداف با روش‌های فعلی قابل دستیابی‌اند؟ موانع موجود کدامند؟ در این مقاله به برخی از موانع فعلی در یادگیری زبان‌های خارجی در نظام آموزش‌وپرورش پرداخته شده است.

بدین منظور این موانع در چند مقوله زیر مورد بحث قرار می‌گیرند:

1ـ عوامل مربوط به دانش‌آموزان

2ـ عوامل مربوط به جامعه

3ـ عوامل مربوط به نظام آموزشی

4ـ عوامل مربوط به معلمان

بدیهی است که دانش‌آموزان محور مهمی از آموزش‌وپرورش را تشکیل می‌دهند و ویژگی‌های آنان در تسهیل یا دشواری یادگیری تمام دروس مؤثرند. این ویژگی‌ها در یادگیری دروسی که برای آنان تازگی دارند از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود. ویژگی‌های دانش‌آموزان در دو حیطه‌ شناختی و عاطفی با یادگیری دروس زبان خارجی مرتبط می‌شوند. از ویژگی‌های شناختی آنان می‌توان به هوش، تجارب و آموخته‌های گذشته اشاره کرد. هوش دانش‌آموزان در یادگیری تمامی دروس تأثیرگذار است. تجارب و آموخته‌های گذشته آنان در یادگیری دروس عربی و زبان انگلیسی به شکل خاصی نقش بازی می‌کند. بدین صورت که دانش‌آموزان در کلاس اول راهنمایی تقریباً بدون گذراندن هیچ درس پیش‌نیاز، یادگیری این دروس را آغاز می‌کنند و طبیعی است که عملکرد آنان در این دروس در مقایسه با دروس دیگر از جمله ریاضی، فارسی و... متفاوت و احتمالاً پایین‌تر باشد. تحقیقات مختلف از جمله تحقیق بلوم در چندین کشور دنیا نشان داده است که رفتارهای ورودی شناختی نقش مهمی در یادگیری آموزشگاهی دارند (سیف، 1379) بنابراین، یکی از موانع یادگیری دروس عربی و زبان انگلیسی فقدان رفتارهای ورودی شناختی کافی در دانش‌آموزان است.

در حیطه عاطفی و رفتارهای ورودی عاطفی می‌توان به تجارب دانش‌آموزان که در سال‌های قبل از یادگیری زبان عربی و انگلیسی از طریق اعضاء خانواده (خواهران و برادرانی که در دوره راهنمایی و دبیرستان تحصیل می‌کنند) و دوستان و... کسب می‌شوند، اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که بیشتر دانش‌آموزان در هنگام ورود به کلاس‌های این دو درس نگرش مثبتی نسبت به یادگیری آنها ندارند و احتمالاً یا دارای حالتی خنثی و یا منفی هستند.

با توجه به اینکه تحقیقات قبلی نقش رفتارهای ورودی عاطفی را در یادگیری دروس تقریباً 25 درصد بیان داشته‌اند، لذا می‌توان گفت که 25 درصد از علت پیشرفت یا عدم‌پیشرفت دانش‌آموزان در این دروس به رفتارهای ورودی عاطفی آنان مربوط می‌باشد. (بلوم به نقل از سیف، 1363).

عامل دوم در زمینه رفتارهای ورودی عاطفی به انگیزه دانش‌آموزان بر می‌گردد. در واقع هیچ فردی بر نقش انگیزه در یادگیری تردید ندارد و این انگیزه در یادگیری زبان خارجی به دو شکل مطرح می‌باشد:

انگیزه یکپارچه[1] و انگیزه وسیله‌ای[2]. مطالعات پژوهشی گسترده ثابت کرده‌اند که زبان‌آموزان هنگامی بیشترین موفقیت را کسب می‌کنند که فرهنگ و مردم وابسته به زبان خارجی مورد مطالعه خود را دوست داشته باشند و بخواهند با جامعه‌ای که در آن به آن زبان تکلم می‌شود، آشنا شوند. این حالت را اصطلاحاً انگیزه یکپارچه گویند. منظور از انگیزش وسیله‌ای این است که در این نوع انگیزه هدف از یادگیری زبان خارجی بیشتر کاربرد آن است، مانند گذراندن واحد درسی یا آماده شدن برای کنکور. زبان‌آموزانی که دارای انگیزة وسیله‌ای هستند، موفقیت چندانی در کلاس‌های زبان خارجی کسب نمی‌کنند. حال اگر بی‌انگیزگی تعدادی از دانش‌آموزان در زبان عربی و انگلیسی به این عامل افزوده شود، پیش‌بینی عملکرد آنان در یادگیری این دروس بسیار آسان خواهد بود و آن هم این است که صرف داشتن انگیزه ابزاری باعث یادگیری سطحی دروس مذکور خواهد شد و نداشتن انگیزه هیچ‌گونه یادگیری را به دنبال نداشته و حتی باعث احساس استرس و سرانجام ایجاد تنفر نسبت به کتاب و دبیران این دروس خواهد شد (گرجی، 1375).

به عبارتی دیگر، می‌توان گفت فراگیرانی که دارای انگیزة یکپارچه هستند، می‌توانند در یادگیری زبان خارجی موفقیت کسب نمایند، حال آنکه زبان‌آموزان واجد انگیزه وسیله‌ای ممکن است حتی در هنگام قرار گرفتن در بافت زبان دوم، موفقیت چندانی به دست نیاورند.

البته میزان قرار گرفتن در معرض زبان دوم نیز اهمیت دارد. هیچ کس نمی‌تواند بدون اینکه به اندازه کافی در معرض زبانی قرار گیرد، بر آن مسلط شود. مهم‌ترین برنامه‌های زبانی طوری طرح‌ریزی می‌شوند که از هر سه عامل مورد بحث یعنی انگیزه یکپارچه، وسیله‌ای و قرار گرفتن در معرض زبان و بافت زبان موردنظر استفاده کنند.

از این رو برنامه‌های تابستانی در خارج از کشور (مثل سفر حج یا زیارت عتبات عالیه در کشورهای عربی) یا برنامه‌های مربوط به گذراندن سال آموزشی در خارج از کشور موجب خواهد شد تا آنانی که از انگیزه یکپارچه برخوردارند فرصت یادگیری زبان را در بافتی پیدا کنند که در همان زبان به منزلة وسیله ارتباطی عمده عمل می‌کند و لذا فرصت  استفاده دائمی از آن زبان را به دست می‌آورند. هر چند که انجام این راهبرد پیشنهادی برای نظام آموزش‌وپرورش تقریباً امکان‌پذیر نیست.

یکی از عواملی که باعث کاهش انگیزه وسیله‌ای دانش‌آموزان نسبت به یادگیری درس عربی می‌شود این است که این درس برای آنان جنبه کاربردی ناچیزی دارد. بدین معنی که یک دانش‌آموز ممکن است این گونه پیش‌بینی نماید که تا پایان عمر خود با یک فرد عرب زبان مواجه نخواهد شد و یا در شرایطی قرار نخواهد گرفت که مجبور به استفاده از آموخته‌های کلاسی خود شود. علاوه بر این، چنانچه دانش‌آموزان  قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را نداشته باشد و یا رشته مورد علاقه او در دانشگاه نیازی به یادگیری زبان عربی نداشته باشد، انگیزه وسیله‌ای او بسیار کاهش خواهد یافت.

منابع

1ـ روش‌های تدریس زبان انگلیسی (چهارچوب‌ها و اختیارات) تألیف: والدمر مارتون/ ترجمة: زهره سیفوری، نسرین حدیدی تمجید، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، 1381.

2ـ روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش، ویراست نو) چاپ پنجم، علی‌اکبر سیف. انتشارات آگاه، تهران: 1379.

3ـ زبان شناخت، تألیف: سیما وزیرنیا نشر قطره، 1379.

4ـ جامعه‌شناسی یادگیری و تدریس زبان تألیف: ج.ب. پراید ترجمة: سیداکبر میرحسنی مؤسسه انتشارات امیرکبیر، تهران 1373.

5ـ روش‌های پژوهش در زبان دوم. مؤلفان: هربروت (بلیو سیلجر، اِلِنا شوهامی مترجمان: خلیل میرزایی، حمیدرضا فاطمی‌پور، تهران: نشر ارسباران، 1378.

6ـ زبان‌شناسی و زبان (بررسی مفاهیم بنیادی زبان‌شناسی) چاپ چهارم مؤلف: جولیا.اس.فانک ـ ترجمة: خسرو غلامعلی‌زده، مشهد: آستان قدس رضوی، مؤسسه چاپ و انتشارات: 1375.

7ـ ویژگی‌های آدمی و یادگیری آموزشگاهی تألیف: بنجامین،س.بلوم ترجمة: علی‌اکبر سیف مرکز نشر دانشگاهی، تهران، 1363.

8ـ روانشناسی برای آموزش تألیف: گای‌آر، لفرانکویس ترجمة: منیجه شهنی ییلاق، انتشارات رشد، 1370.

9ـ رابطه اضطراب و نمرات دانش‌آموزان: یوسف گرجی ـ مجله تربیت ـ 1375 ـ شماره هفتم.

10-S printal Nurman A. sptintal Richard C. (1990). Educational

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره بررسی مشکلات آموزش زبان دوم (عربی)

دانلود رام رسمی اندروید 6 شیائومی Mi Note

اختصاصی از اس فایل دانلود رام رسمی اندروید 6 شیائومی Mi Note دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود رام رسمی اندروید 6 شیائومی Mi Note


دانلود رام رسمی اندروید 6 شیائومی Mi Note

دانلود فایل فلش Xiaomi Mi Note
دانلود فایل فلش Xiaomi Mi
دانلود فایل فلش Xiaomi
دانلود فایل فلش Mi Note
دانلود فایل فلش Note

ورژن اندروید: 6.0

ورژن رابط کاربری: V8.1.3.0.MXEMIDI (MIUI8)

 آموزش فلش کردن گوشی های شیائومی

بعد از دانلود فایل آنرا به حافظه داخلی گوشی و پوشه downloaded_rom انتقال بدید (پوشه downloaded_rom را خودتون بسازید)

در داخل گوشی نرم افزار Updater را اجرا کنید

اگر ورژن رابط کاربری شما 6 به بالا بود "..." سمت راست بالا را انتخاب کنید بعد Choose update package را بزنید و فایل فلش داخل پوشه downloaded_rom را انتخاب کنید

اگر ورژن رابط کاربری شما 5 بود دکمه منو را بزنید و بعد Choose update packageو فایل فلش داخل پوشه downloaded_rom را انتخاب کنید

بعد از آن آپدیت گوشی شما شروع خواهد شد و بعد از ریستارت گوشی شما با ورژن جدید اندروید و رابط کاربری جدید بالا خواهد آمد

از ورژن جدید لذت ببرید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود رام رسمی اندروید 6 شیائومی Mi Note