اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار...

اختصاصی از اس فایل پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار... دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار...


پایان نامه  کارشناسی ارشد  رشته برنامه ریزی آموزشی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار...

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه  کارشناسی ارشد  رشته برنامه ریزی آموزشی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع مناطق 9 و 10 شهر تهران  با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 130

چکیده تحقیق:

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک) با نیازهای بازار کار از نظر مدیران صنایع (مدیران ردة میانی شامل مدیران فنی، تولید و آموزش) کارخانه ها و مؤسسات مرتبط، در مناطق 9 و 10 شهر تهران، عنوان پژوهش حاضر می باشد که هدف اصلی آن تعیین میزان ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) با دانش ها و مهارتهای مورد نیاز مدیران صنایع در بازار بوده است. در این پژوهش از آمار توصیفی همچون میانگین، انحراف استاندارد، و درصد و همچنین از آمار استنباطی همچون آزمون T تک نمونه ای، جهت پاسخگوئی به سؤالات تحقیق استفاده شده است. همچنین جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامة محقق ساخته صورت گرفته است. به طور کلی، نتایج بدست آمده حاصل از این پژوهش به شرح زیر می باشد: - دانش فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) از نظر مدیران صنایع در مناطق 9 و 10 شهر تهران در حد متوسط می باشد. -    مهارت فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) از نظر مدیران صنایع در مناطق 9 و 10 شهر تهران در حد متوسط می باشد. -    مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) کارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق 9 و 10 شهر تهران، نسبت به برنامه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای رسمی، شناخت کمی دارند. -    مدیران صنایع، میزان قابلیت مهارتهای آموزشی فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) را با پیشرفتهای فناوری کم برآورد می کنند. -    مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) کارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق 9 و 10 شهر تهران، مهارت داشتن فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) در فناوری اطلاعات و ازتباطات (ICT) را انطباق بیشتر دانش و مهارت تخصصی آنها با نیازهای بازار کار را بیشتر از زیاد برآورد کرده اند. 

مقدمه

تاریخ رشد و توسعه اقتصادی، با هماهنگی و ترکیب دانش فنی و به کارگیری منابع و نیز وابستگی روزافزون به کاربرد تکنولوژی همراه بوده است. استفاده از تکنولوژی و دانش فنی در سازمانها، شرکتها و جوامع همواره متفاوت بوده و تا حدود زیادی بستگی به جدیت و مهارتهای خلاق منابع انسانی و عوامل فرهنگی و اجتماعی داشته است. (سبحان الهی، مدیریت و توسعه) عملکرد یک سازمان وقتی می تواند مطلوب و مناسب باشد که نیروهایی ذیصلاح و با کیفیت در آن وجود داشته باشند و سازمان بتواند از آن در مناسب ترین شغل استفاده کند. در واقع نیروی پیش برندة ماشین و تکنولوژی انسانها هستند. امروزه برای ادامة حیات در بازار رقابت فقط استفاده از تکنولوژی و دانش فنی کافی نیست، چرا که سرعت رشد به اندازه ای است که فرصت یادگیری را بسیار کوتاهتر و درنتیجه، استفادة به موقع و به روز از تکنولوژی را برای رقابت پیچیده تر کرده است. لذا تولید دانش فنی و تکنولوژی برای رقابت، از عوامل اساسی برای ادامة حیات هر سازمان، شرکت و جامعه محسوب می شود. این کار فقط با منابع انسانی مستعد و با کیفیت و در اختیار داشتن ابزار مناسب و لازم عملی است. لذا ثروت اساسی یک سازمان، نیروی انسانی با دانش و مهارت (یعنی سرمایه های فکری) آن سازمان است. علی رغم نقش کلیدی آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور که مورد اذعان و حتی تاکید اغلب سیاستمداران و صاحبنظران است. این آموزش های پرهزینه از لحاظ پاسخ گوئی به انتظارات جامعه و سؤال اصلی نظام آموزشی (= چه آموزشی با چه کیفیتی و به چه میزان؟?) در موقعیت قابل دفاع قرار ندارد. زیرا هرساله خسارت های بسیار زیادی از این بابت به کشور وارد می آید ولی این روند رو به رشد تداوم دارد، که این وضعیت ریشه در نگرش نادرست به آموزش فنی و حرفه ای دارد. علت بروز معضل آموزش فنی و حرفه ای این است که به هر صورت، تعاملی بودن این آموزش ها به دست فراموشی سپرده شده است. مجریان آموزش فنی و حرفه ای، آن را پدیده ای صرفاً آموزشی می بینند. تصمیمات آموزشی تنها توسط مقامات آموزشی و اغلب بدون اطلاع کافی از نیازهای شغلی و نظر طرف های ذینفع اتخاذ می شود. (ملکی، 1381، صفحة 186)

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق    
مقدمه    2
بیان مسئله    5
اهمیت و ضرورت پژوهش    6
اهداف تحقیق    7
سؤالات تحقیق    8
تعاریف عملیاتی واژه ها    11
فصل دوم: مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقیق    
مقدمه    13
مفهوم رشد و توسعة اقتصادی    14
عوامل توسعه اقتصادی    15
نقش منابع انسانی در توسعة اقتصادی    15
آموزش    18
تعریف آموزش و پرورش    20
مفهوم برنامه ریزی آموزشی    23
جایگاه نیازسنجی در برنامه ریزی آموزشی    24
نیازسنجی آموزشی    27
مفهوم نیاز    29
منابع نیازهای آموزشی    30
انواع نیازسنجی    32
کار    34
عرضة نیروی کار    37
بازار کار    38
نیاز بازار کار    39
مسایل موجود در ارتباط نظام آموزشی و بازار کار    44
ضرورت تحکیم پیوند نظام آموزشی و بازار کار    48
تعاریف آموزش فنی و حرفه ای     49
رویکردهای عمده در آموزش فنی و حرفه ای    51
نارسائی هاومسائل آموزش فنی وحرفه ای در ارتباط با بازار کار    57
آموزش فنی و حرفه ای در ایران    59
سیر تحول آموزش فنی و حرفه ای در ایران
    59

تحولات گذشته تحلیل مشکلات و چشم انداز آینده آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه سوم توسعه…
مشکلات و تنگناها
نقاط ضعف مشکلات تنگناها
چالشهای آینده بخش فنی و حرفه‌ای‌
سیاست‌های استراتژیک بخش آموزش فنی و حرفه ای
سیاست های اجرای آموزش فنی و حرفه ای
راهکارهای اجرایی     
63
64
65
68
69
70
72
تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات چیست؟    78
مشخصه های تکنولوژی ارتباطات    81
ویژگیهای تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات    89
دلایل استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات    82
تکنولوژی اطلاعات وارتباطات چه تغییری درآموزش ایجادمی‌کند    82
روش های اجرایی برای بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
چه تغییراتی برای به کارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباط (ICT ) در آموزشهای آکادمیک لازم است    83

84
پیشینة پژوهش    85
فصل سوم: روش اجرای تحقیق    
مقدمه    93
جامعة آماری    94
نمونة آماری    95
روش تحقیق     96
ابزار جمع آوری اطلاعات    96
اعتبار و پایائی پرسشنامه    97
روش تجزیه و تحلیل داده ها    99
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده    101
آزمون مربوط به سؤال اول تحقیق    102
آزمون مربوط به سؤال دوم تحقیق    104
آزمون مربوط به سؤال سوم تحقیق    106
آزمون مربوط به سؤال چهارم تحقیق    108
آزمون مربوط به سؤال پنجم تحقیق    110
آزمون مربوط به سؤال ششم تحقیق    111
آزمون مربوط به سؤال هفتم تحقیق    112
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری    115
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال اول و دوم تحقیق    116
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال سوم و چهارم تحقیق    120
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال پنجم تحقیق    122
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال ششم تحقیق    123
نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال هفتم تحقیق    124
محدودیتها و تنگناهای پژوهش    126
پیشنهادات برای پژوهشهای آتی    127
منابع و مأخذ    128
- پیوستها    


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار...
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.