اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه رشته معارف اسلامی مباحث عقیدتی راه گشای حل بسیاری از شبهات

اختصاصی از اس فایل پایان نامه رشته معارف اسلامی مباحث عقیدتی راه گشای حل بسیاری از شبهات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته معارف اسلامی مباحث عقیدتی راه گشای حل بسیاری از شبهات


پایان نامه رشته معارف اسلامی مباحث عقیدتی راه گشای حل بسیاری از شبهات

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه رشته معارف اسلامی مباحث عقیدتی راه گشای حل بسیاری از شبهات با فرمت ورد قابل ویرایش تعداد صفحات 76

چکیده

در جامعه امروزی ما شاهد هجوم انواع حملات فرهنگی هستیم. در واقع سوالات و شبهات بسیاری باعث سردرگمی خصوصاً در نسل جوان امروز شده است . تنها راه نجات از این مهلکه تمسک جستن به سخنان و رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام است. تحقیق پیش رو درصدد جوابگویی به شبهات زیر است:  1.    علل عملکرد مختلف معصومین علیهم السلام چه بوده است؟  2.    علل پذیرش ولایتعهدی از طرف امام رضا علیه السلام چیست؟ 3.    هدف حضرت از بیان حدیث سلسله الذهب چه بوده است؟  4.    «انه لیس کمثله شی» به چه معنا است؟  5.    حل شبهه جبر و تفویض در کلام حضرت  به چه صورت است؟  6.    شبهه اراده انسان و علم الهی چگونه جواب داده می¬شود؟ 7.    اراده الهی جزء صفات ذات است یا زائد ذات است؟ 8.    حدوث عالم در کلام حضرت چگونه بیان می¬شود؟ 9.    شرح «بسم الله»در کلام حضرت به چه صورت است؟  10.    از بررسی احادیث «لولاالحجه» چه نتیجه¬ای گرفته می شود؟  11.    ولایت معصومین علیهم السلام بر ماسوی الله به چه معنااست؟ 12.    تفسیر آیه «و اذابتلی ابراهیم ربه ... و اماماً در آیه به چه معنا است؟  13.    منظور از « الظالمین» در آیه فوق به چه معنا است ؟  14.    امام رضا علیه السلام با چه بیانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف را معرفی می-کند؟

مقدمه

اگر دیدگان را بر افق خلقت بگشاییم و اندکی فراتر از محسوسات را بنگریم، چهارده حقیقت ملکوتی و چهارد ه وجود نورانی را خواهیم دید که بر بلندای آفرینش به بندگی حضرت حق مشغولند . آفرینش به برکت آنان آفریده شده و بقیه مخلوقات به طفیل آنان پای در این عالم گذارده اند. حضرت مهدی _(عجل الله تعالی فرجه شریف ) می¬فرمایند:  ما مصنوع پروردگار مان هستیم ، و پس از آن خلائق برای ما آفریده شدند. آری خداوند آفرینش را به آنان آغاز نموده  و به آنان خاتمه  می بخشد. ایشان به اذن و عنایت خدای رحمن، در تمام جهان حاضر و بر هر آشکار و پنهان ناظرند. واقف به احوال پیشینییانند و آگاه به آمال آیندگان. آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم، معلمان دین خدا و مبلغان و مروجان آیین اسلامند.  محبت و دوستیشان و ولایت و فرمانپذیری از ایشان و بغض از دشمنانشان، شرط قبولی طاعات وعبادات و رمز سعادت دنیوی و اخروی انسانهاست و بدون ولایتشان ، هیچ طاعت و عبادتی به درگاه الهی پذیرفته نمی¬شود.  از اینرو ست که امام رضا علیه السلام می¬فرمایند:  «هر کس در حالی که عارف به امامانش نباشد ، بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.»


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته معارف اسلامی مباحث عقیدتی راه گشای حل بسیاری از شبهات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.