اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طراحی و ساخت دستگاه کنترل هوشمند وسایل برقی

اختصاصی از اس فایل طراحی و ساخت دستگاه کنترل هوشمند وسایل برقی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طراحی و ساخت دستگاه کنترل هوشمند وسایل برقی


طراحی و ساخت دستگاه کنترل هوشمند وسایل برقی

 

دانلود فایل کامل پروژه طراحی و ساخت دستگاه کنترل هوشمند وسایل برقی شامل کدهای نوشته شده، گزارش کار کامل از مراحل کدنویسی، طراحی و ساخت پروژه در قالب word، فایل های پی سی بی طراحی شده، فایل شبیه سازی پروژه با نرم افزار پروتئوس به علاوه 22 صفحه اسلاید آماده برای ارائه پروژه

 

 

بخش هایی از داکیومنت پروژه در این قسمت آورده شده است:

 

مقدمه:

 

در این پروژه هدف ساخت مداری است که در ساعات مشخصی از شبانه روز یک وسیله الکتریکی را روشن و یا خاموش کند. برای رسیدن به این هدف ابتدا ما نیاز داریم که یک ساعت دقیق داشته باشیم تا زمان سنجی به درستی انجام شود. برای ایجاد یک ساعت دقیق نمی توان از توابع تاخیر استفاده کرد، چون این توابع دقیق نیستند و پس از مدتی ساعت دقت خود را از دست می دهد.

 برای دقت بیشتر می توان از تایمر های میکرو استفاده کرد، ولی به علت وجود اعداد غیر رند در محاسبات و وجود تاخیر های اجتناب ناپذیر در اجرای دستورات امکان ایجاد خطا وجود دارد.

 معمولاً چند تایمر در میکرو داریم که معمولا با نام های تایمر0 ، تایمر 1 ، تایمر 2 و تایمر 3 مشخص می شوند. تایمر کانتر صفر یا دو در برخی از میکرو کنترولرها این قابلیت را دارند که به صورت غیر همزمان کار کنند یعنی پالس مورد نیاز خودشان را نه از نوسان ساز که از یک کریستال 32.768KHz که به پایه های TOSC1 , TOSC2 متصل شده دریافت می کنند.

حال فلسفه این عدد 32.768 چیست؟ با استفاده از این نوسان ساز و انتخاب N=128 می‌توانیم دقیقاً هر یک ثانیه یک سریز در تایمر داشته باشیم. یعنی اگر تایمر با این فرکانس کار بکند و از 00 هگز شروع و به FF هگز برسد، 1 ثانیه طول می‌کشد، که با استفاده از این قضیه می توان یک RTC ساعت واقعی طراحی کرد.

در این پروژه ما با استفاده از تایمر 2 میکرو ATMEGA16 یک ساعت دقیق طراحی کردیم.

برای نمایش و همچنین توانایی ویرایش کردن زمان های روشن و خاموش شدن و زمان حال از یک ال سی دی به همراه یک کیبورد 4*4 استفاده شده است. یک LED نیز به عنوان خروجی تست قرار داده شده است که به صورت نمادین به عنوان یک وسیله برقی استفاده گردیده است.


دانلود با لینک مستقیم


طراحی و ساخت دستگاه کنترل هوشمند وسایل برقی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.