اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه قانون اهم

اختصاصی از اس فایل دانلود پروژه قانون اهم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه قانون اهم


دانلود پروژه قانون اهم

وسایل موردنیاز:
مقاومت رنگی-رئوستا-آوومتر-ولت متر_آمپرمتر-منبع تغذیه مستقیم-سیم رابط


تئوری آزمایش:

      
     دراین آزمایش به بررسی قانون اهم می پردازیم.می دانیم که اگربه دوسریک رسانا اختلاف پتانسیلی اعمال کنیم، درآن رساناجریان الکتریکی برقرارمی شود.ازطرف دیگر،رسانادرمقابل جریان الکتریکی ،ازخودمقاومت نشان می دهد.اکنون می خواهیم رابطه ای میان کمیت های اختلاف پتانسیل،جریان الکتریکی ومقاومت الکتریکی بدست آوریم.
   یک مقاومت الکتریکی رابه آمپرسنج،ولت سنج ومنبع تغذیه(دستگاهی که با آن می توان اختلاف پتانسیل های مختلفی رادردوسرمداربرقرارکرد.)می بندیم.آمپرسنج به طورمتوالی وولت سنج به طورموازی به دوسرمقاومت بسته می شوند.
   ولت سنج اختلاف پتانسیل دوسرمقاومت وآمپرسنج شدت جریانی راکه ازمدارمی گذرد،مشخص می کند.
دراین آزمایش ما اختلاف پتانسیل دوسرمداررابه کمک منبع تغذیه تغییرداده ودرهرنوبت،شدت جریانی که ازمقاومت می گذردواختلاف پتانسیل دوسرآن راباآمپرسنج وولت سنج اندازه می گیریم وبه این نکته پی می بریم که افزایش اختلاف پتانسیل دوسر مقاومت باعث افزایش شدت جریان شده است،امادریک دما وتحت یک شرایط فیزیکی ثابت،همواره نسبت اختلاف پتانسیل دوسرمقاومت به شدت جریانی که ازآن می گذرد،مقدارثابتی است که این مقدار ثابث همان مقاومت الکتریکی است.
اهم دانشمندآلمانی برای نخستین باربه این مسئله پی بردونتیجه آزمایش های خودرابدین شرح بیان کرد:
قانون اهم:نسبت اختلاف پتانسیل دوسررسانا به شدت جریانی که ازآن می گذرد،در دمای ثابت مقدار ثابتی است،که به آن مقاومت الکتریکی رسانا گویند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه قانون اهم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.