اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن در نظام آموزشی فعلی

اختصاصی از اس فایل مقاله خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن در نظام آموزشی فعلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن در نظام آموزشی فعلی


مقاله خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن در نظام آموزشی فعلی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:74

با بهره گیری از ادبیات و شیوه های هنری

     ردیف

     پایه

 

 

         نام درس

 

                                   شیوه ارائه

 

 

 

 

ملاحظات و

 

سایر شیوه ها

 

 

 

 

صفحه

قالب

قصه گویی

 

نمایش خلاق

 

نمایش

عروسکی

 

 

 

ایفای نقش

 

 

 

 

حرکات نمایشی

پانتومیم

 

تئاتر

 

 

1

دوم

سلام ! سلام

11-10

ــــــــ

*

 

*

*

 

 

2

دوم

مثل خورشید

13-12

 

 

*

 

 

 

نقاشی

3

دوم

ابر ها می آیند

15-14

 

*

 

 

*

 

شعر خوانی - دکلمه

4

"

با دوستانم

17-16

*

 

 

*

 

 

 

5

"

هدیه های او

19-18

*

 

*

*

 

 

با بهره گیری از شیوه ها

شعر خوانی جهت

شرح   پایان درس

6

"

همه چیز از تولت

25-22

 

 

 

 

 

 

دکلمه خوانی – شعر خوانی

7

"

برای پاکیزگی

27-26

 

*

 

*

*

 

- نمایش اسلاید و اصل نماز

8

"

جشن تولد  

30-29

*

 

 

*

 

*

 

9

"

در میان کودکان

33-32

*

 

*

*

 

*

 

10

"

می خواهم نماز بخوانم

 

 

*

 

 

*

 

 

نمایش فیلم و اسلاید

 

11

"

رهگذر مهربان

42-40

*

*

*

*

 

 

 

12

"

سفره ی عمر عباس

49-46

*

 

*

*

 

 

 

 

 

13

"

جشن بزرگ

55-52

*

 

 

*

 

 

 

 

14

دوم

کار دستی نرگس

58-56

 

 

 

*

*

 

 

ساختن کارتی از مواد دور ریختنی

 

15

سوم

سایه و سارا

10-8

 

*

 

*

*

 

 

16

"

همیشه با من

15-14

 

*

*

 

 

 

دکلمه خوانی

17

"

بهترین تصمیم

21-20

*

*

 

*

*

 

 

18

"

کودک با برکت

23-22

*

 

 

*

 

 

 

19

"

آن وقتها

29-28

*

*

 

*

*

 

نمایش فیلم - و اسلاید   و ...

20

"

چه با شکوه و زیبا

31-30

*

 

 

*

 

 

دکلمه خوانی و نقاشی

21

"

بچه های طبیعت

37-36

 

*

 

*

 

 

گردش علمی – واحد کار یا پروژه

22

"

یاد او

41-40

*

 

 

*

 

*

نمایش فیلم از مراسم عزا داری

نوحه خوانی

23

"

روز دهم

45-44

*

 

 

*

 

 

نمایش فیلم

24

"

این شبها

55-54

*

 

*

 

 

 

ذکر خاطره توسط دانش آموزان

25

"

عاقبت کار

59-58

*

*

*

*

 

 

ذکر خاطره

26

چهارم

خنده ها و گریه های من

3-2

*

 

*

*

 

 

ذکر خاطره

27

"

شامگاه پاییزی

7-6

*

 

*

*

 

 

نمایش فیلم

28

"

کودکی بر آب

9-8

*

*

*

*

 

 

 

29

چهارم

امید من

15-14

 

*

 

 

*

 

دکلمه خوانی همراه با حرکات

نمایشی

30

"

همیشه با هم

17-16

*

 

 

*

 

 

حضور در مسیر یا نماز خانه

و برزگزاری نماز جماعت

31

"

آن مسیر قدیمی

21-20

 

 

 

 

 

 

دکلمه خوانی – ذکر خوانی

-بازدید

32

"

سفر بیاد ماندنی

23-22

*

 

 

 

 

 

واحد کار – یا پروژه – بازدید

33

"

رو.زی برای

27-26

*

*

 

*

 

 

شیوه تدریس قضاوت عملکرد

مشارکتی

34

"

به جای دشنام

29-28

*

 

 

*

 

 

 

35

"

به جای .......

33-32

*

 

 

*

 

 

نمایش فیلم

36

"

زنگ انشاء

43-42

*

 

 

 

 

*

ذکر خاطره – سفر زیارتی

نمایش فیلم

37

"

کودک شجاع

47-46

*

 

 

*

 

 

 

38

"

سحر گاه با شکوه

51-48

*

 

 

*

 

 

دکلمه خوانی – شعر خوانی

39

"

همسر فداکار

49-48

*

 

 

 

 

 

 

40

"

کسی مرا می بیند

71-70

*

*

 

*

 

 

 

41

پنجم

خدا

15-14

 

 

 

 

 

 

دکلمه خوانی – شعر خوانی به

شیوه های متنوع

42

"

خورشید در چاه

17-16

*

*

*

*

 

 

دکلمه همراه با ایفای نقش و

حرکات بدنی

43

"

یکتا

23-20

*

*

 

 

 

 

 

44

"

ما بت پرست بودیم

29-28

*

 

*

*

 

*

شعر خوانی

45

"

این کتاب

43-42

*

 

 

 

 

 

دکلمه خوانی

46

"

میراث پیامبر

52-49

*

*

 

*

 

*

 

47

"

جشن غدیر

53-52

*

 

 

*

 

*

نمایش فیلم

48

"

اسراف

55-54

 

*

*

 

 

 

ساخت کارتی با وسایل دور

ریختنی شیوه قضاوت عملکرد

49

"

قایق چوبی

63-60

*

 

*

*

 

 

 

50

"

نگین

82-80

*

 

 

*

 

*

 

51

"

راهبر

76-75

*

 

 

*

 

 

 

52

"

باغ سری

97-96

*

 

 

*

 

*

 

53

"

تلافی

101-99

*

 

 

*

*

 

 

54

"

بازی شیرها و پلنگ ها

105-104

 

 

 

*

*

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

"

همیشه با من

15-14

 

*

*

 

 

 

دکلمه خوانی

 

       ردیف

     پایه

 

 

         نام درس

 

شیوه ارائه

 

 

 

 

ملاحظات و

 

سایر شیوه ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

زمان ما زمان پایبندی حقایق و عینیت ها ی سفت و سختی است که تخیل را بی قدر و مقدار کرده است . اغلب هنر و تخیل به جای غذای مقوی و ناب زندگی منجمد کننده زندگی به حساب می آید در صورتی که می شود هنر و تخیل منجمد کننده نباشد بلکه سرچشمه ی تجربه های ارزشمند انسان به حساب آید و از آنجایی که خواندن و نوشتن پایه و اساس یادگیری می باشد و در جوهر آن هنر و تخیل نهفته است و اگر قرار است که کودکان به مفهوم کامل با سواد شوند ، باید بین تجربه ی تخیلی و هنری هر کودک و برنامه کار ( فعالیتهای گفتاری و نوشتاری ) ارتباط تنگاتنگی بوجود آورد تا این دو به هم گره بخورند و ارائه برنامه هایی برای نوشتن در سال اول دبستان و قبل از آن یکی از راههای ترکیب این عناصر حیاتی است که سبب ارتقاء و پیشرفت کودکان می شود در متن مقاله نیز سعی کرده ام با بهره گیری از شیوه های جذاب و کارآمد و منطبق بر تخیل زیبای کودکان رهنمودهایی را تحت عنوان شیوه ی گام به گام برای آمادگی نوشتن بچه ها ارائه نمایم .

 

والسلام   - سید محمد حسین دقیق

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن در نظام آموزشی فعلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.