اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کاربرد مدل AHP برای خرید بهینه سهام در بورس اوراق بهادار تهران

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله کاربرد مدل AHP برای خرید بهینه سهام در بورس اوراق بهادار تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 چکیده:

شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نقش چشمگیری در بازار سرمایه و اقتصاد کشور ایفا می‌نمایند، سرمایه‌گذاران در این شرکتها می‌بایست عوامل متعدد تاثیرگذار بر آنها را ارزیابی نمایند. البته این شناسایی و ارزیابی و در نتیجه رتبه‌بندی شرکتها مستلزم بکارگیری سرعت و دقت لازم می‌باشد چرا که در جهان امروزی فرایند تصمیم‌گیری شتاب زیادی به خود گرفته است. فرایند تحلیل سلسله مراتبی که در این تحقیق در خصوص آن بحث شده است، یکی از معروفترین فنون تصمیم‌گیری است که در آن همه معیارهای کمی و کیفی که در اخذ تصمیم بکار می‌روند، در نظر گرفته شده است.

1_این فرایند  با انجام یکسری مقایسات زوجی انجام گرفته 2_این مقایسات وزن هر یک از فاکتورها را در راستای گزینه‌های رقیب مشخص می‌سازد. 3 _در نهایت منطق AHP به گونه‌ای مقایسات زوجی را با همدیگر تلفیق می‌سازد که تصمیم بهینه حاصل آید.. 4_میزان اعتبار مقایسات از طریق نرخ سازگاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای انتخاب چند نسبت از بین نسبتهای ارائه شده از تکنیک تجزیه عاملی استفاده.میشود. رتبه‌بندی شرکتها با استفاده از مقایسات زوجی انجام میشود 

 

- مقد مه

آنچه مسلم است تصمیم گیری جزء لاینفک مدیریت است و به قول برخی بزرگان علم مدیریت از جمله هربرت سایمون تصمیم گیری جوهر و اساس مدیریت تلقی می­شود. اگر تصمیم­گیری را یک دانش و شیوه­های آن را فن یا هنر بدانیم بطور قطع اطلاعات نقطه شروع و موجد این دانش است که می­توان گفت اطلاعات و تصمیم گیری دو روی یک سکه­اند.

 

مقاله به صورت ورد قابل ویرایش مبیباشد word

تعداد صفحات مقاله 13 صفحه می باشد 

فایل مقاله بعد از خرید قابل دانلود می باشد 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کاربرد مدل AHP برای خرید بهینه سهام در بورس اوراق بهادار تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.