اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ی اصول طراحی هیدروسیکلون های جداکننده جامد ازمایع درآب وفاضلاب. doc

اختصاصی از اس فایل پایان نامه ی اصول طراحی هیدروسیکلون های جداکننده جامد ازمایع درآب وفاضلاب. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ی اصول طراحی هیدروسیکلون های جداکننده جامد ازمایع درآب وفاضلاب. doc


پایان نامه ی اصول طراحی هیدروسیکلون های جداکننده جامد ازمایع درآب وفاضلاب. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 90 صفحه

 

پیشگفتار:                    

گرایشی به هیدروسیکلون ها، مخصوصا در مهندسی شیمی و صنعت نفت ، به وجود آمده است که به چندین عامل بستگی دارد :

1-         اطلاعات مفیدی در مورد سودمند بودن هیدر.سیکلون ها در کاربردهای خارج از کانه آرایی در مهندسی شیمی و دیگر شاخه های مهندسی کسب شده است.

2-         احیاء مقوله ی هیدروسیکلون ضرورت جدیدی است که در صنعت نفت، مخصوصا در دریای شمال، به وجود آمده است . صنعت نفت برای جدا کردن گاز، ماسه یا آب از نفت یا ترجیحا تمام این  مواد از هم  دیگر در مرحله ی جداسازی ، به یک دستگاه کوچک ، قابل اطمینان و ساده احتیاج دارد و به نظر می رسد هیدروسیکلون ها قدرت انجام این کار را داشته باشند و گفتنی است که علاقه به هیدروسیکلون ها در این زمینه روبه افزایش است.

3-         توسعه ی روز افزون هیدروسیکلون و افزایش درک عمومی از آن ها موجب شده است که امروزه این  دستگاه ها بیشتر از آنچه که چنـــدین دهـــه قبل انجام می دادند کارآیی داشته باشند.

 

مقدمه:

اصول و طراحی اساسی هیدروسیکلون های رایج بیش از 10 سال قدمت دارد. ولی بعد از جنگ جهانی دوم در صنعت کاربرد قابل توجهی یافتند . این دستگاه ها نخست، در کانه آرایی و معدن کاری مورد استفاده قرار گرفتند ولی اخیرا در صنایع شیمیایی ، پتروشیمی ، تولید برقف صنعت نساجی ، صنعت فلز کاری و بسیاری صنایع دیگر به خوبی پذیرفته شده اند و کاربرد آن ها در حال گسترش است.

موارد کاربرد هیدروسیکلون عبارتند از: تصفیه ی مایع ، تغلیط گلاب ، شستشوی جامدات ، گاز زدایی مایعات ، طبقه بندی جامدات یا سنگجوری با توجه به چگالی یا شکل ذره.

هیدروسیکلون یک جدا کننده یثابت بر مبنای جدایش گریز از مرکز که در بدنه ی مخروطی ـ استوانه ای سیکلون تولید شده ، استواراست . جریان خوراک (باراولیه) که معمولا به طور مماسی وارد سیکلون شده به ته ریز  و اکثر جامدات را حمل می کند یا حداقل بخش دانه درشت تر که هنوز در مقداری مایع معلق می باشند و سرریز  که اکثر مایع و بعضی از جامدات دانه ریز را داراست تقسیم بندی می شود.

قطر  سیکلون های انفرادی بین mm 10-5/2  متغیر است. حد جدایش اکثر جامدات بین um 250-2  متغیر است . دبی (ظرفیت) واحدهای انفرادی در بین   m3h-1 7200-1/0 می باشد . افت فشارهای عملیاتی بین bar 6-34/0 تغییر می کند .     

واحدهای کوچک تر معمولا نسبت به واحدهای بزرگ تر در فشار بالاتری عمل مــی کنند. غلظت جامدات ته ریــز که توسط هیدروسیکلون ها حاصل مــی شود بندرت از 50-45% حجمی با توجه به اندازه و طراحی واحد، شرایط عملیاتی و ماهیت جامداتی که جدا شده اند ، فزونی می یابد.

مقدمه:

 

فهرست مطالب:

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول

اصول اندرکنش ذره – سیال

رفتارتعلیق ها

فصل دوم

جریان سیال وحرکت ذره دریک هیدروسیکلون

توزیع سرعت ها وفشارها

فصل سوم

انواع هیدروسیکلون های موجود

تغییرات درطرح اولیه

سیکلون های مخصوص جدایش مایع ازمایع

انواع روزنه های تخلیه

آرایش چند سیکلونی

فصل چهارم

نصب وعملیات هیدروسیکلون ها

عملیات وکنترل هیدروسیکلون

افت فشارودبی

افت فشاردرغلظت های زیاد

تاثیرات کنترل ته ریز

فصل پنجم

تاثیرات متغیرهای طراحی

پرداخت درونی ،زبری دیوارها

تاثیرات قطردیافراگم

تاثیرات روی ستون هوا

فصل ششم

بازدهی جدایش

بازدهی ابعادی کاهش یافته

فصل هفتم

انتخاب هیدروسیکلون

بهینه سازی بین شرایط عملیاتی وهزینه اقتصادی وبیان نظریه های موجود درمورد عوامل موثردرطراحی

منابع وماخذ

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول

اصول اندرکنش ذره – سیال

رفتارتعلیق ها

فصل دوم

جریان سیال وحرکت ذره دریک هیدروسیکلون

توزیع سرعت ها وفشارها

فصل سوم

انواع هیدروسیکلون های موجود

تغییرات درطرح اولیه

سیکلون های مخصوص جدایش مایع ازمایع

انواع روزنه های تخلیه

آرایش چند سیکلونی

فصل چهارم

نصب وعملیات هیدروسیکلون ها

عملیات وکنترل هیدروسیکلون

افت فشارودبی

افت فشاردرغلظت های زیاد

تاثیرات کنترل ته ریز

فصل پنجم

تاثیرات متغیرهای طراحی

پرداخت درونی ،زبری دیوارها

تاثیرات قطردیافراگم

تاثیرات روی ستون هوا

فصل ششم

بازدهی جدایش

بازدهی ابعادی کاهش یافته

فصل هفتم

انتخاب هیدروسیکلون

بهینه سازی بین شرایط عملیاتی وهزینه اقتصادی وبیان نظریه های موجود درمورد عوامل موثردرطراحی

منابع وماخذ

 

منابع و مأخذ:

  1. )Hydrocyclones . L.S.varovsky
  2. E.Bretney(1981)U.S.Patent No.453,105
  3. A.Jowett(1963)Colliery Eng.40,423,427
  4. K.R.Gibson(1977)Powder Technol.18,165,170

دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ی اصول طراحی هیدروسیکلون های جداکننده جامد ازمایع درآب وفاضلاب. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.