اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی دوست صمیمی و دانا

اختصاصی از اس فایل دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی دوست صمیمی و دانا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی دوست صمیمی و دانا


 دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی دوست صمیمی و دانا

 دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی دوست صمیمی و دانا کامل و آماده بافرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 26

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

  هدف کلی:     

گسترش فرهنگ مطالعه و تقویت حس علاقه مندی به کتاب  اهداف جزئی: آشنایی با کتابخانه  آشنایی با نمایشگاه کتاب  ایجاد و تقویت حس خرید و نگهداری و مطالعه کتاب     اهداف رفتاری: 1- دانش آموز بتواند انواع کتاب را بشناسد.                     2- دانش آموز انگیزه لازم جهت بازدید از نمایشگاه کتاب را داشته باشد.                     3- دانش آموز بتواند کتابخانه شخصی اش را طبقه بندی و مرتب کند و      عکسی از آن را به کلاس آورد.     فضا و مدل کلاس: ابتدا سنتی و بعد به صورت گروهی 4 تا 5 نفره- اگر امکان داشت در محیط کتابخانه ارائه شود.     وسایل آموزشی: کتاب درسی- دانش آموزان- تابلو- گچ- چند کتاب غیردرسی- فرم های  شماره 1 و 2- کتابخانه     ارزشیابی ورودی: بعد از سلام و احوال پرسی و حضور و غیاب دانش آموزان تکالیف جلسه قبل آنها دیده می شود. حالا رو به دانش آموزان کرده و در دستان خود کتاب های مختلف را گرفته و از آنان می خواهیم در مورد وسیله ای که در دستان من و روی میزهای آنان هست اطلاعاتشان را بگویند هرچه که می دانند.     ایجاد انگیزه: اگر در مدرسه کتابخانه دایر بود و امکان این وجود داشت که تمام  دانش آموزان آن کلاس در کتابخانه جمع شوند. دانش آموزان را به آن محل برده و معلم نام آن مکان را از زبان دانش آموزان می گیرد و درس این ساعت را در همان جا تدریس می کند.  ارائه درس: در این مرحله معلم ابتدا فرم شماره 1 را به دانش آموزان می دهد تا به صورت فردی آنان پاسخ گو باشند.    فرم شماره (1)  1-   اگرشما به جای یک کتاب بودید چه می گفتید؟  2-   در هنگام مطالعه کتاب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟  3-   هنگام مراجعه به یک کتابخانه عمومی برای مطالعه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟  4-   آیا تاکنون به نمایشگاه کتاب رفته اید؟ در مورد آنجا توضیح دهید؟  5-   نمایشگاه کتاب چگونه مکانی است؟    مرحله دوم: معلم فرم شماره(1) را جمع آوری کرده و نمره آن را لحاظ می کند. سپس فرم شماره (2) را در اختیار فراگیران قرار می دهد تا باز هم به صورت فردی به سوالات پاسخ دهند. مثلاً امتیاز 4 بالاترین، بعد 3، بعد2 و بعد 1.     فرم شماره (2)  1- اگر شما به جای کتاب بودید چه می گفتید؟    الف) مرا با دقت بخوان                            ج) پس از مطالعه مرا به دوستانت امانت بده   ب) مرا پاکیزه نگه دار                    د)................................     2- در هنگام مطالعه کتاب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟   الف) فاصله کتاب تا چشمان خود را درست تنظیم کنیم   ب) نور نیز در هنگام مطالعه باید درست تنظیم شود   ج) هنگام خستگی هرگز مطالعه نشود  د)................................     3- در هنگام مراجعه به یک کتابخانه عمومی برای مطالعه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟   الف) پرهیز از ایجاد سر و صدا در محیط کتابخانه   ب) پرهیز از ایجاد آلودگی و کثیفی در محیط کتابخانه   ج) رعایت و احترام به حقوق دیگران در محیط کتابخانه  د)..............................     4- نمایشگاه کتاب چه گونه مکانی است؟   الف) مکانی است پراز کتابهای گوناگون   ب) مکانی است برای فروش کتابها  ج) .............................  مرحله سوم: بعد از پاسخهای فردی از دانش آموزان می خواهیم تا پاسخها را در میان گروه بررسی کنند و دوباره امتیازدهی انجام شود و همدیگر را بر سر امتیازات متقاعد کنند.  سپس جدولی را معلم کشیده و از گروه ها، نمره هایشان را می پرسد.  در مرحله بعدی: معلم روی تخته سیاه جدولی رسم کرده امتیازات گروه ها را نوشته و حالا این گروه ها هستند که بر سر نظریات خود گروههای دیگر را متقاعد می کنند.     جمع بندی: در این مرحله آموزگار با کمک دانش آموزان مطالب را منسجم کرده و یکبار دیگر فوایدکتاب و کتابخوانی را یادآوری می کند تا دانش آموزان به هدف درس نزدیک شوند.     ارزشیابی پایانی: در این مرحله می توان از قسمت درک و دریافت کمک گرفت و به سوالات آن دانش آموزان پاسخ دهند.  1- چرا کتاب، خود را پیام رسان پیامبران بزرگ معرفی کرده است؟  2- چرا باید کتاب را دوست بداریم؟  3- چرا کتاب می گوید: «من هر روز به دنیا می آیم»؟     تکلیف منزل:  از کتابخانه نزدیک خود (مدرسه- منزل- مسجد) گزارشی تهیه کرده و به کلاس بیاورد.  از روی درس برای افراد خانواده یک بار روخوانی کند.   

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی دوست صمیمی و دانا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.