اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارافرینی بررسی شیوه های مقابله بااسترس در بیماران هموفیلی

اختصاصی از اس فایل کارافرینی بررسی شیوه های مقابله بااسترس در بیماران هموفیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی بررسی شیوه های مقابله بااسترس در بیماران هموفیلی


مقاله بررسی شیوه های مقابله بااسترس در بیماران هموفیلی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:79

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

محصولات

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

 

 تعریف

کیفیت چند بعدی مقابله چالش هایی را برای آنالیز مطرح می کند. اگر چه انواع مختلف مقابله از نظر مفهومی از یکدیگر متمایز هستند امّا آنها به طور تجربی با هم مرتبط اند. برای مثال، در یک مطالعه توسط اسکییر[1] و همکارانش( 1989) بر روی مردانی که به علت انسداد شرائین جراحی شدند، نشان داد که تلاش برای کنترل کردن پریشانی، یک نوع مقابله متمرکز بر عاطفه، با برنامه ریزی و تنظیم اهداف برای آینده، یک نوع مقابله متمرکز بر مسأله، مداخله می کند. (به نقل از فولکمن،  2001). یا یک مثال دیگر اینکه، استفاده از ارزیابی مجدد مثبت نوعاً با مقابله مسأله مدار مرتبط است (فولکمن همکاران، 1986؛ کارور[2]  و همکاران، 1989، به نقل از فولکمن، 2001). این فقدان استقلال برای هر نوع شیوه مقابله ای به عنوان یک پیش بینی کننده قوی و تک، مطالعه آن را مشکل تر (ونه غیرممکن) می سازد.

سوم اینکه، اغلب مقیاس های مقابله ای ذاتاً نسبت به مقیاس های سایر سازه ها، مثل نگرش ها، همسانی کمتری دارند. همسانی درونی به گستره موادی که آن مقیاس اندازه گیری می کند مرتبط می شود. هر چه همسانی درونی بیشتر باشد، پایایی آن ابزار بیشتر می شود. شخصی که یک پرسشنامه با همسانی درونی خوب مثلاً راجع به نگرش هایش در رابطه با حفظ محیط پاسخ می دهد، احتمال بیشتری است که همه موادی که با آن نگرش همسان هستند را در بر بگیرد. متأسفانه مشکل است که به سطوح بالای همسانی درونی در رابطه با مقیاس های مقابله ای دست پیدا کنیم و این به خاطر طبیعت مقابله است. اگر یک شیوه مقابله ای خاص، برای مثال  به کار دیگری مشغول شویم تا ذهنمان از فشار ناشی از مشکل رهایی پیدا کند، موفقیت آمیز باشد قاعدتاً شخص نباید در آن مقطع زمانی به شیوه مقابله ای دیگری روی بیاورد. یک شیوه به کارگرفته شده و بنابراین نیازی برای انجام کار بیشتر نیست.

این ویژگی احتمال اینکه شخص شیوه های متعددی را در طی یک زمان خاص امتحان کند، کاهش می دهد. در نتیجه همسانی درونی مقیاس کاهش می یابد. این خودش می تواند یک مشکل باشد چرا که ضریبی که همسانی درونی را بیان می کند، یک حدی را برای نیرومندی همبستگی ای که مقیاس می تواند به دست آورد، قائل
 می شود.


[1] - Scheier

[2] - Carver


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی بررسی شیوه های مقابله بااسترس در بیماران هموفیلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.