اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حوادث شغلی و کارگاهی در سد سازی

اختصاصی از اس فایل حوادث شغلی و کارگاهی در سد سازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

حوادث شغلی و کارگاهی در سد سازی


حوادث شغلی و کارگاهی در سد سازی این فایل در قالب ورد بوده ومطالعه موردی دو سد کرخه و کارون 4 می باشد.
همواره کار، بخشی از زندگی افراد بوده و به عنوان یک ارزش تلقی می شود و همه بر این باورند که فعالیت در هر حرفه ای می تواند مسیری برای کسب اعتبار، احترام و توسعه اقتصادی باشد. هر فردی، جهت امرار معاش، شغلی را برگزیده که این شغل می تواند دارای خطرات بالقوه ای باشد و به طور ناخواسته آسیب هایی را برای فرد به ارمغان آورد. بر همین اساس حوادث شغلی به عنوان یکی از معضلات بزرگ در جهان مطرح است.
نرخ بروز حوادث ناشی از کارِ منجر به فوت در کشورها و مناطق مختلف بر اساس نوع فعالی تهای اقتصادی متفاوت می باشد. متوسط نرخ حوادث شغلی منجر به فوت در سراسر دنیا 14.2 ایالات متحده ، اروپا 5.89 و قاره آسیا 23.1 به ازای هر 100000 کارگر است.
حوادث به هر شکل و درجه ای که باشند می تواند مشکلات زیادی از نظر اقتصادی و اجتماعی بر جامعه
تحمیل نموده و بر تنگناهای موجود بیافزاید. بر اساس اعلام سازمان بین المللی کار، حوادث شغلی بیشترین غرامت های انسانی را به وجود می آورند.
بسیاری از کارگران به خاطر آسیب ناشی از حوادث شغلی که منجر به از دست دادن روز کاری، نیاز به مراقبت های پزشکی، از دست دادن هوشیاری، محدودیت در انجام فعالیتها و یا تغییر شغل می شود رنج می برند. به هر حال بر اساس نتایج مطالعات مختلف صدمات ناشی از حوادث می تواند بر زندگی و جسم و روان مصدومین و حتی اعضای خانواده تأثیر گذار باشد.
به طوری که سازمان جهانی بهداشت کیفیت زندگی را تصورات افراد از موقعیت خود در زندگی با توجه به محتوای فرهنگی و ارزش سیستمی که در آن زندگی نموده و در رابطه با اهداف، استانداردها و نگرانی های آنها می باشد تعریف می کند.
نظر به اینکه اکثر فعالیت های پروژ ههای سدسازی مانند آتشباری، تخریب، گودبرداری، جابجایی مصالح حفاری، نصب تجهیزات در ارتفاع یا در فضای های محصور زیر زمینی انجام می گیرد و دارای ماهیت حادث هآفرینی و اغلب خطرات آنها ناشناخته و غیر قابل پیش بینی است و پتانسیل آسیب رسانی به تجهیزات و سلامتی کارکنان را داراست به طوری که نرخ حوادث کشنده فقط در بخش ساختمان سازی پروژه های سد سازی، 300 نفر به ازای 100000 نفر نفر درکشورهای در حال توسعه تخمین زده شده است یکی از نگرانی های شاغلین، خطرات محیط کار می باشد که ممکن است بر روی کیفیت زندگی آنان اثر بگذارد.

دانلود با لینک مستقیم


حوادث شغلی و کارگاهی در سد سازی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.