اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ابوریحان بیرونی

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله ابوریحان بیرونی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ابوریحان بیرونی


دانلود مقاله ابوریحان بیرونی

زندگی نامه
این مرد بزرگ و دانشمند در روز سوم ذیحجه سال 362 (ه.ق) مطابق 18 دی ماه351 خورشیدی در بیرون خارزم به دنیا آمد.پدرش، ابوجعفر احمد بن علی
اندیجانی
، اخترشناس دربار خوارزم‌شاه در رصدخانه‌ی گرگانج بود و مادرش،
مهرانه، پیشینه‌ی مامایی داشت. چنان که خود گفته است، پدرش را در پی بدگویی حسودان از دربار راندند و به ناچار در یکی از روستاهای پیرامون خوارزم ساکن شدند و چون برای مردم روستا بیگانه بودند، به بیرونی شهرت پیدا کردند.
آشنایی بیرونی با
امیر نصر منصور بن عراقی باعث راه‌یابی او به دربار خوارزم‌شاه و مدرسه‌ی سلطانی خوارزم شد که امیر نصر آن را بنیان‌گذاری کرده بود. اما پس از چند سال در پی فروپاشی حکومت خاندان آل عراق بر خوارزم، به ری و سپس گرگان رفت و کتاب آثارالباقیه را در آن‌جا به نام شمس المعالی قابوس وشمگیر نوشت.
بیرونی بین 400 و 407 هجری
قمری به خوارزم بازگشت و مدتی را در دربار ابوالعباس مأمون ابن خوارزم بزیست. در زمان شورش خوارزم و لشکرکشی سلطان محمود غزنوی به خوارزم در آن‌جا بود و سلطان محمود او را در بهار 408 به غزنه برد. بیرونی در لشکرکشی‌ها محمود به هندوستان همراه او بود و در این سفرها با دانشمندان هندی آشنا شد و با آنان به گفت و گو نشست ودر انجا بود که زبان سانسکریت آموخت وپژوهشای بسیاری در باری با تاریخ هندوستان کرد . بیرونی در 77 سالگی در رجب 440 هجری قمری در غزنه درگذشت .
شامل 10 صفحه فایل word قابل ویرایش

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ابوریحان بیرونی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.