اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله توضیح درمورد رشته کامپیوتر

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله توضیح درمورد رشته کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله توضیح درمورد رشته کامپیوتر


دانلود مقاله توضیح درمورد رشته کامپیوتر

مقدمه
دوره کاردانی کاربرد کامپیوتر یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره تربیت افرادی است که بتوانند تصدی مشاغل خدماتی در رابطه با کامپیوتر، کاربردهای آن را از قبیل اپراتوری و برنامه سازی بعهده بگیرند. چون این افراد باید علاوه بر دارابودن بار علمی مناسب به مسائل علمی و تجربی نیز کاملاً مسلط و آگاه باشند، لذا محتوای دروس تخصصی دوره های کاردانی تلفیق متعادلی از جنبه های نظری و عملی است.
طول دوره و شکل نظام:
طول متوسط دوره کاردانی کامپیوتر 5/2 سال است و دانشجویان علاقه مند و مستعد می توانند این دوره را در 2 سال به پایان برسانند.
کلیه دروس برای نیمسال تحصیلی 17 هفته ای برنامه ریزی شده است و نظام آموزشی آن مطابق آیین نامه های آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی است زمان تدریس هر واحد نظری یک ساعت و عملی و آزمایشگاهی 2 ساعت و کارآموزی و کارورزی حداقل 4 ساعت است.
صنعت و بازار کار
نقش و توانایی:
فارغ التحصیلان این دوره قادر خواهند بود با توجه به سرعت چشمگیر تحولات کامپیوتر در دنیا باید قادر به تطبیق تواناییهای خویش بوده و بتوانند مشکلات این صنعت را مرتفع سازند و در پستهای برنامه نویسی برنامه های موجود خدمت نمایند.
مشاغل فارغ التحصیلان:
•    برنامه نویسی کاربردی-صنعتی
•    برنامه نویسی تجاری
•    راهبری مراکز کامپیوتر
•    کاربردی برنامه های موجود
رشته کامپیوتر
تصویر بزرگ  شاید درمیان رشته های فنی و حرفه ای بسیاری از دانش آموزان بیشتراز دبیران خود با کامپیوتر و عملکرد آن آشنا باشند رشته کامپیوتر از وسیع ترین رشته هایی است که تعدد قابلیت ها و علومی که به صورت شگفت انگیزی به رایانه وابسته است هر روز افق های جدیدی را در اختیار کاربران و فعالین این رشته در سراسر جهان قرار می دهد.
از صنعت سینما تا آموزش از راه دور (آموزش الکترونیک) و خیلی چیزهای دیگر بوسیله رایانه صورت می گیرد.
افراد به حسب تخصصشان به دسته های متفاوتی تقسیم شده اند.
برنامه نویسان، گرافیست ها، برنامه سازان، تعمیرکاران سیستم های رایانه ای و دیگران هر یک به نوعی با رایانه کار می کنند.
این رشته با ورود اینترنت جان تازه گرفته و شما در کنار تحصیل می توانید با مبانی کامپیوتر، مبانی برنامه سازی، نرم افزارهای کاربران متداول مانند (Word,Exel,Toolkit)، زبان های برنامه سازی تحت ویندوز مانند ویژوال بیسیک، پاسکال، بیسیک) بانک های اطلاعاتی و برنامه سازی تجاری با استفاده از نرم افزارAccess، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های کامپیوتری، زبان تخصصی با آشنایی با اصطلاحات تخصص رایانه، طراحی مدارات منطقی پایه سخت افزار و تکنولوژی رایانه، شبکه های کامپیوتری آشنا شوید.
زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
مسوول کارگاه آموزش کامپیوتر
مسوول آرشیو نرم افزاری
برنامه ساز سیستم های کامپیوتری
فعالیت در کارگاه سخت افزار
راهبر سیستمهای کاربردی کامپیوتر
دستیار تولید کننده سیستمهای کامپیوتری
نصاب و راهبر سایت کامپیوتر
سرپرست سایت کامپیوتر
راهبر روندهای کنترل فرآیندهای صنعتی
سرپرست راهبری شبکه های محلی کامپیوتری
و ...
کـــامپیـــوتر یا دستگــاهی که بوسیله آن محـــاسبه عــددی را می توان انجــام داد برای دو هـــدف عمــده کاربرد پیـــدا کرده اســـت یـــکی به جهت انجـــام محـــاسبات پیچیــده بــا سهـــولــت و یکـــی جهت دستیابی و ارزیــابــی اطـــلاعــات زیــاد و پیچـــیده .
چینـــی ها ی قــدیم چـــرتکــه را کـــه با حرکت دادن دانــه هایی ( Beads  ) در خطــوط    ( ســـیم های ) موازی است درست کردند و بعــدها لغــت محاسبه کردن ( Calculte ) از لـــغت  Calculi  کـــه در واقـــع همــان لاتیـن لغت دانه ها یا Beads  است بدست آمد .
در ســــال 1642  ، پـــاسکال ریاضی دان طراحــی ماشینـــی را کـــرد که بطور اتوماتیک با استفــــاده از تعـــدادی چرخ که در مکانهای ده گانه ( ده مرحله ای ) قرار می گیرند و موقـــعیت آنها در یک پنجره بعنوان عدد محاسبــه شده و  نشان داده می شد. دیگران بعـــدا" تغییراتـــی درایــن ماشیــن در جهت بکــار بــردن ضــرب و تقـــسیم ایجـاد کردند .
در 1801 ، Jacquard  فرانسوی ماشین بافندگــی را طــراحی کــرد که بـــا استفــاده از یکی ســـری کارد که سوراخهایی با شکلهای مختلف روی آن تعبیه شده بود می توانست شکل و الگوی ( نقشه ) بافندگی را تعیین کند . در 20 سال بعد Charles Babbage   انگلیســـی از ایده کارت های سوراخ دار در ذخیره و ایجاد دستور العمل های مربوط به ماشـــین حساب و محاسبه جداول کشتیرانی استفـــاده کرد و در واقـــع او بعنـــوان کســـی که اســـاس کا مپیـــوتر را بـــرنامـــه ریزی کــرد شنـــاختــه می شـــود .
در 1880 Census ، Herman Hollerith &  و Powers  امریکائی  یک ماشین شمارش و کـــا مپیــــوتری که با کارت های ســـوراخ دار ( Punch Card   ) کار میکرد را طراحی کردنــــد کـــه توســـط سیستمهای که از سوراخ ها عبـــور کـــرده وضـــمن تماس با جیـــوه و سپس ثبت اطلاعات رو ی صفحه نمایـــش را انجـام می داد . Hollerith  سپـس اختراع را ثبت و یک شـرکت ( Computer Tabulating Recording Company  ) را تشکیـــل داد که در ســـال 1924 تغییــر نام داد وبـــه IBM  مشهـــور  شد. در 1944 ، IBM ، Marki ماشیـــن کامپیوتر الکترونیکی ( ENIAC ) که سرعت بالا داشت ساخته شد کــه محـــاسبات 20 ساعتـــی کامپیوتر های قـــبلی را که برای محاسبات در زمان جنگ جهانی II  ساختـــه شـــده بود در 30 ثانیه انجــام می داد در این راستا ، تولید کنندگان ENIAC  کامپیوتر دیگری ساختند    ( UNIVAC ) که توان ذخیره دستور العمل های خود را نیز داشت  .( Universal Automatic Compution  ) این کامپیوترها از 18000 تیوب خلاء که بسیار بزرگ بود ساختـــه شـــده بـــود و در ضمن صرف برق زیــاد ، حـــرارت زیـــادی ایجاد و در نتیجه خیـــلی قــابل استفــاده نبـــود .

 

شامل 50 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله توضیح درمورد رشته کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.