اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد روستای گراخک از توابع شهرستان مشهد

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد روستای گراخک از توابع شهرستان مشهد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد روستای گراخک از توابع شهرستان مشهد


تحقیق در مورد روستای گراخک از توابع شهرستان مشهد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه28

                                                             

فهرست مطالب

 

 

تعریف روستا:

 

تعاریف ده:

 

تعریفی دیگر:

 

تعریف ده در قانون:

 

- موقعیت سیاسی، جغرافیایی روستا و چگونگی استقرار آن

 

- بررسی راههای ارتباطی

 

- بستر استقرار روستا

 

- معرفی شهرها و روستاهای مجاور

 

روستای کلاته ابراهیم در شرق، ابرده در جنوب شرق، محله زشک در جنوب غرب و کاهو در شمال غرب روستا قرار داشته که شعاع عملکرد روستای گراخک به طرف روستاهای کاهو و ابرده پایین کم بوده و شامل اراضی زراعی است ولی در جهت محله زشک و کلاته ابراهیم خان به دلیل اینکه ارتفاعات، بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده و فاصله نیز زیاد است دارای شعاع بیشتری می باشد. این روستا به روستاهای ساقشک، کلاته معاون، گلوبند و کلاته ابراهیم خان خدماتی را نظیر دبستان و راهنمایی، مهد کودک، نانوایی، قصابی، فروشگاه مواد غذایی و تلفن ارائه میدهد و خود روستا برای امکاناتی چون دبیرستان، پاسگاه انتظامی و کارهای اداری (بانک، پست و ... ) به شاندیز و مشهد مراجعه می نماید.

 

روستای گراخک در ارتفاع 1400متری از سطح دریای آزاد و در دامنه های شمالی بینالود واقع است. این روستا در گروه روستاهای طولی قرار دارد که خود نشان از رشد آن در مسیر جاده است و موجب گردیده تا به کشیدگی آن افزوده شود. و این تا حدی است که ساخت و سازهای جدید که در حاشیه معبر اصلی ساخته می شوند به صورت خانه های تک واحدی در دو سوی معبر اصلی می باشد و نه به صورت متراکم. اما شبکه معابر و بافت داخلی روستا تا حدودی آشفته است و انشعاب معابر

 

از معبر اصلی به دو سو تا حدی آن را تعدیل ساخته است.

 

سال پیش بر می گردد . بعد از گبراخک روستا به گلراخک یا گلرخ (محلی پر از گل)تغییر نام داده است و در نهایت به " گراخک" تبدیل شده است.

 

برای واژه گبر معانی گوناگونی آورده اند که درست ترین آنها به معنی  مرد است . این واژه در پهلوی به این معنی آمده است . ولی مهمترین مطلب این است که این لقب را پس از ساسانیان قوم غالب جهت استخفاف به ایرانیان زرتشتی داده وهمچنان در اذهان و ادبیات مانده است  ودر زبانهای بلوچی و کردی نیز این واژه دیده می شود .

 

در کتاب جغرافیای ایران  قسمت خراسان  ترجمه - کاظم خادمیان  که حدود 100سال پیش نوشته شده است گراخک را اینگونه تعریف می کند که: " آبادی ودره ای در نیم بلوک شاندیز، منطقه مشهد، خراسان، در حدود 30مایلی (48 کیلومتری

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد روستای گراخک از توابع شهرستان مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.