اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن


تحقیق در مورد بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه16

 

فهرست مطالب

 

  2- اطلاعات مربوط به استاد راهنما 3- اطلاعات مربوط به استادان مشاور -        استاد مشاور اول

 

6 - پرسش یا پرسش های اصلی تحقیق :

7- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:

8- فرضیه های تحقیق:

12- جنبة نوآوری و جدید بودن تحقیق :

ای در حقوق ایران و ژاپن

عنوان پایان نامه به انگلیسی:

زبان پایان نامه:                  فارسی       غیر فارسی 

نوع تحقیق:      بنیادی[1]  نظری[2]   کاربردی[3]   علمی[4]

تعداد واحد پایان‌نامه:

 

5 مسأله تحقیق : (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق)

فناوری اطلاعات  ، روش کارکرد مردم ، سازمانها و دولتها را دگرگون کرده و امور اقتصادی و اجتماعی و همچنین روش اندیشیدن مردم را نیز تحول بخشیده است. آموزش ، بهداشت ، صنعت و نوآوری ، بازرگانی ،  بانکداری ، خدمات وهمچنین شیوه گذران زمان فراغت و سرگرمی نیزهمه تحت پیامدها و دگرگونیهای این فناوری قرارگرفته اند . فناوری اطلاعات سبب افزایش پیشه های جدید و نوآوریهای پیاپی گردیده و دگرگونیهای شگرفی در روش زندگی پدید آورده است . نزدیکی روز افزون مردم دنیا به یکدیگر ، مبادله فرهنگها ، و ... نمونه هایی از این پیامدهاست .(شیرکوند ،1382)

پدیده جرم امروزه به یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری تبدیل شده است و این امردست اندرکاران حقوق و جرم شناسان را به تکاپو وادار نمود تا به جستجوی جانشین های نظام کیفری بپردازند و راه حلی برای این معضل پیدا نمایند.آنچه امروزه جرم رایانه‏اى،جرم اینترنتى،جرم سایبر یا حتى جرم علیه‏ فناورى اطلاعات و ارتباطات نام گرفته است،در واقع همگام با رشد و تکامل‏ عصر حاضر توسعه یافته و هر روز جلوه‏هاى نوین و متنوع‏ترى از آن مشاهده می گردد. (طغری نگار، 1380)

فضاى تبادل اطلاعات،از چنان انعطاف‏پذیرى‏اى برخوردار است که تقریبا مى‏توان گفت در تمامى عرصه‏ها وارد شده و آنها را متحول کرده است.از طرف دیگر،قابلیت‏ها و امکاناتى که در اختیار نوع بشر قرار مى‏دهد،چنان‏ وسیع و گسترده است که روزبه‏روز بهره‏بردارى از آن وسیع‏تر مى‏شود و چهره‏هاى جدیدى به خود مى‏گیرد.

جرائم رایانه‏اى به عنوان جلوه‏اى نوین از بزهکارى،از کارکردهاى پیشگیرانهء مستقیم و غیرمستقیم ضمانت اجراهاى قهرآمیز مستثنى نیستند و به همین‏ خاطر،تمامى کشورها مى‏کوشند با تصویب قوانین کیفرى جدید یا اصلاح‏ قوانین جزایى خود،این طیف جدید از جرائم را نیز در قلمرو حقوق کیفرى‏ خود وارد کنند. (غفاری ، 1388)

جرائم رایانه‏اى در فضا و بسترى ارتکاب مى‏یابند که امکان شناسایى و مقابله با آنها بسیار دشوار است و از این لحاظ نسبت به نظایر فیزیکى‏شان،از رقم سیاه بالاترى‏ برخوردارند و به همین دلیل از لحاظ تجزیه و تحلیل علمى و جرم‏شناختى‏ این مشکل وجود دارد که نمى‏توان با استناد به آمار و ارقام به دست آمده‏ تصمیمات دقیقى اتخاذ کرد.هرچند مى‏توان با تکیه بر این نقطهء قوت که‏ شبکه‏هاى اطلاع‏رسانى رایانه‏اى به عنوان پل ارتباطى میان مجرمان و فضاى‏ تبادل اطلاعات عمل مى‏کنند،حداقل به یک سرى آمار و ارقام دست یافته‏ که البته نیاز به بهره‏گیرى از یک سرى ابزار و تجهیزات دارد که گفته شد با محدودیت‏هاى فنى و قانونى مواجه است.(گروبوسکی،2006)

موضوع قابل توجه دیگر در مورد تفاوت جرایم رایانه‏ای با اغلب‏ جرایم دیگر،این است که با توسعه فن‏آوری رایانه‏ای و رشد سیستمها و شبکه‏های رایانه‏ای امکان ارتکاب برخی از جرایم کلاسیک در قالبی‏ کاملا جدید پدید آمده است و حتی می‏توان مشاهده کرد که بعضا این‏ جرایم برخلاف سابق،از طریق سیستمهای ارتباطی و بدون حضور فیزیکی‏ در محل مشخصی،که قابل شناسایی و پیگیری باشد،وقوع می‏یابد.

از سویی دیگر در کشور ژاپن نیز به دلیل استفاده بیشتر از


[1] تحقیق بنیادی پژوهشی است که به کشف ماهیت اشیاء پدیده‌ها و روابط بین متغیرها، اصول، قوانین و ساخت یا آزمایش تئوری‌ها و نظریه‌ها می‌پردازد و به توسعة مرزهای دانش رشتة علمی کمک می‌نماید.

[2] تحقیق نظری نوعی پژوهش بنیادی است و از روش‌های استدلال و تحلیل عقلانی استفاده می‌کند و بر پایة مطالعات کتابخانه‌ای انجام می‌شود.

[3] تحقیق کاربردی پژوهشی است که با استفاده از نتایج تحقیقات بنیادی به منظور بهبود و به کمال رساندن رفتارها، روش‌ها، ابزارها، وسایل.

[4] تحقیق علمی پژوهشی است که با استفاده از نتایج تحقیقات بنیادی و با هدف رفع مسائل و مشکلات جوامع انسانی انجام می‌شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.