اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله - بررسی ابعاد مدیریت

اختصاصی از اس فایل مقاله - بررسی ابعاد مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله - بررسی ابعاد مدیریت


مقاله - بررسی ابعاد مدیریت

لینک دانلود "  MIMI file " پایین همین صفحه 

 

تعداد صفحات " 93  "

فرمت فایل : " word  "

 

فهرست مطالب :

مدیریت

 

  مدیر

 

علم مدیریت

 

هنر مدیریت

 

 مدیر مؤثر

 

اثربخشی

 

 کارآیی

 

مدیر لایق

 

3- سطح مدیریت

 

 1-سطح مدیریت عالی

 

2-سطح مدیریت میانی

 

 مدیران عملیاتی یا سرپرست ها

 

1- مهارت( کلی) ادراکی

 

2- مهارت فنی

 

3- مهارت انسانی

 

 نظریه بوروکراسی

 

 ویژگی های برورکراسی

 

معایب و ایرادات سازمان برورکراسی

 

بروکراسی با چه تهیدداتی روبرو هستند؟

 

  شاخه های مختلف مکتب روابط انسانی

 

1- نظریه روابط انسانی( آلتن مایو)

 

2-نظریه سلسله مراتب نیازهای انسانی( مازلو)

 

3- نظریه y,x( مک گریگسور)

 

4- نظریه شخصیت و سازمان( جریس آرجریس)

 

طرح یک سیستم

 

محیط درونی و بیرونی سیستم

 

 فصل 2

 

کار

 

 اخلاق کار

 

روشهای تقویت اخلاق کار و سازمان ها

 

تلفیق زندگی کاری و زندگی شخصی

 

 اهداف کوتاه مدت

 

انتظارات و توقعات اساسی افراد

 

 عوامل اثر گذاری انتظارات اساسی افراد

فصل 3

 

 برنامه ریزی

 

برنامه

 

برنامه ریزی

 

ضرورت برنامه ریزی

 

اهداف برنامه ریزی

 

برنامه استراتژیک

 

برنامه اجرایی

 

 ره یافت های مختلف برنامه ریزی

 

مراحل مختلف این نوع برنامه ریزی

 

کنترل

 

 موانع یا دامهای موجود در بررسی برنام ریزی موفق

 

 سلسله مراتب برنامه ها

 

 فصل چهار

 

 سازماندهی

 

ساختار سازمانی

 

 مبانی سازماندهی

 

  • سازماندهی مبنای وظیفه

 

 محاسن این روش( سازمانی)

 

معایب این روش

 

 2- سازمان بر مبنای محصول

 

سازماندهی برمنبای مناطق جغرافیایی

 

4- سازماندهی برمبنای نوع مشتریان

 

نگرش جدید به سازماندهی

 

 انواع نگرش سازماندهی

 

فصل 5

 

هدایت

 

مسیرهای ارتباطی

 

1- ارتباطات عمودی

 

  • ارتباطات افقی
  • ارتباطات مورب

 

تقسیم بندی ارتباطات برمبنای عکس العمل گیرنده

 

1- ارتباطات یک طرفه

 

بهبود ارتباطات

 

رهبری

 

 نحوه استفاده رهبر از قدرت و نفوذ خود

 

 منابع قدرت

 

تئوری های رهبری

 

 قدرت و توان رهبر

 

رهبری وصفی

انواع کنترل

مشکلات کنترل

ازویژگی های کنترل مؤثر

رفتار سازمانی

مدلی از رشد سازمانی

 

بخشی از  فایل  :

مدیریت:

 فرآیند بکار گیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و مادی از طریق برنامه ریزی، سازماندهی بسیج منابع و امکانات، هدایت، وکنترل که در چهارچوب یک نظام ازرشی پذیرفته شد برای رسیدن به اهداف تهیه شده است.

  مدیر:

 فردی است که مسئولیت عملکرد دو یا چند نفر از افراد سازمان را بعهده دارد.

علم مدیریت:

 بخشی از دانش مدیریت است که از  طریق آموزش بدست می آید.

هنر مدیریت:

بخشی از دانش مدیریت است که از طریق کسب تجربه و بکارگیری آن بدست می آید.

مدیر لایق:

مدیری است که حداقل نتیجه قابل قبول را با استفاده از ابزارهای مثل تشویق، تنبیه، کسری حقوق و .... بدست آورد.

 مدیر مؤثر:

مدیری است که بتواند 90-80 درصد توانایی های افراد را به فعلیت رسانده و بکار می گیرد.

اثربخشی:

میزان و درجه رسیدن به هدف را نشان می دهد.

 کارآیی:

شاخصی است که نتیجه بدست آمده را در مقایسه با صنایع مصرف شده

( هزینه) اندازه گیری می کند.


 

اگر کارآیی و اثربخشی را برروی 2 محور به صورت بالا نشان دهیم از ترکیب این 2 حالتهای مختلفی ایجاد می شو ند ما چهار حالت از این حالتها را بررسی می کنیم.

 وضعیت(1) اثربخشی پائین می باشد بدین معنی که ما به هدف نرسیدیم اما از طرفی کارآیی هم پائین است بدین معنی است که منابع را به هدر داده است.

 وضعیت(2) اثربخشی پائین می باشد و کارآیی ما به هدف نرسیدیم و همچنین کارآیی بالا و همچنین منابع را به هدر نداده است و منابعی را هم از دست ندادیم.

 وضعیت(3) به هدف رسیدیم و منابع زیادی همه به هدر داده ایم، اثربخشی زیاد کارایی کم

وضعیت(4)اثربخشی زیاد هدف رسیدیم کارآیی زیاد منابع را به هدر نداده ایم.

3- سطح مدیریت :

 1-سطح مدیریت عالی: در این سطح مدیران بالای سازمان قرار دارند و وظیفه آن تهیه و تنظیم برنامه ریزی کل سازمان

2-سطح مدیریت میانی: حد واسط بین مدیران عالی و مدیران عملیاتی هستند وظیفه این نظارت و گزارش گیری مدیران رده پائین و ارائه گزارش به مدیران راه بالا است.

 مدیران عملیاتی یا سرپرست ها:

 تعداد آنها از دیگر مدیران بیشترند و افرادی هستند که برنامه ها کوتاه مدت را انجام می کنند و بیشتر وقت خود را صرف مسائل زودگذر می شود.

 3 نوع مهارت وجود دارد:

 1- مهارت( کلی) ادراکی: این مهارت به معنی توانایی درک سازمان درجات کلی و جهت دادن به سازمان است. همانطور که این شکل نشان می دهد مدیران عالی به میزان بالایی به این نوع مهارت نیاز دارند. این نوع مدیران به میزان خیلی کم به مهارت فنی نیاز دارند.

 2- مهارت فنی: این نوع مهارت به فن و تخصص مربوط به عملیات کار ارتباط دارد و همانطور که شکل نشان میدهد مدیران عملیاتی به میزان زیادی به این مهارت نیاز فنی و به میزان خیلی کم مهارت کلی نیاز دارند.

3- مهارت انسانی: این نوع مهارت بمعنای نحوه رفتار با انسانهاست و برای تمامی مدیران در تمامی سطوح یک اندازه مورد نیاز است.

 سازمان پدیده ای است که اجتماعی بطور آگاهانه و همآهنگ شده و دارا ی حد و مرز نسبتاً مشخصی است و براساس یک سلسله مبانی برای رسیدن به هدف فعالیت می کند.

 پدیده اجتماعی: به این خاطر که سازمان ترکیبی است از افراد و گروههای کاری که از نظر  سن، تحصیلات، تجربیات، جنسیت، آداب و رسوم، ارزش ها و... با هم فرق دارند.

مکاتب مختلف مدیریت یارویکردهای مختلف مدیریت رهیافت های مختلف مدیریت نوع مکتب است:

 1- مکتب مدیریت سنتی( کلاسیک)

2- مکتب روابط انسانی( نئوکلاسیک)

3- مکتب مدیریت کمی

4- مکتب سیستمی و اقتضائی

مکتب مدیریتی سنتی که به سه شاخه تقسیم می شود:

 الف: مدیریت علمی

ب: نظریه فراگرد مدیریت

ج: نظریه بروکراسی

این سه نظریه برکاربرد یکسری اصول ثابت در شرایط مختلف تأکید دارد و فرض مشترک آنها این است که انسان موجوی است منطقی و با توجه به منافع خود تصمیم می  گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله - بررسی ابعاد مدیریت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.