اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

34 - ارزیابی اقتصادی وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای (مطالعه موردی: شهر مازندران) - 141 صفحه فایل ورد (word)

اختصاصی از اس فایل 34 - ارزیابی اقتصادی وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای (مطالعه موردی: شهر مازندران) - 141 صفحه فایل ورد (word) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

34 - ارزیابی اقتصادی وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای (مطالعه موردی: شهر مازندران) - 141 صفحه فایل ورد (word)


34 - ارزیابی اقتصادی وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای (مطالعه موردی: شهر مازندران) - 141 صفحه فایل ورد (word)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان  صفحه

فصل 1-         مقدمه  7

1-1-   پیشگفتار 7

1-2-   اهمیت روزافزون حمل‌ونقل جاده‌ای در جهان  8

1-3-   آثار اقتصادی برخی از طرح‌های حمل‌ونقل زمینی اجراشده در جهان  9

1-4-   جایگاه بخش حمل‌ونقل در اقتصاد کشور 10

1-5-   جایگاه زیر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در اقتصاد کشور 11

1-6-   بررسی وضعیت حمل‌ونقل در اتحادیه اروپا 12

1-7-   آثار حمل‌ونقل در توسعه اقتصادی (گهرپور 1390) 14

1-8-   اهداف برنامه‌ریزی حمل‌ونقل  15

1-9-   برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و نقش آن در ترافیک شهری (وب سایت: hajarzadeh). 17

فصل 2-         حمل و نقل و جنبه های مختلف آن   19

2-1-   پیوندها (وب سایت: traffic.tabriz.ir): 23

2-2-   وسایل نقلیه (وب سایت: traffic.tabriz.ir) 24

2-3-   پایانه ها و برنامه های عملیاتی  25

2-4-   برنامه ریزی حمل ونقل (وب سایت: traffic.tabriz.ir) 31

فصل 3-        حمل و نقل و ترافیک     42

3-1-   مقدمه  42

3-2-   تعریف مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ ایران  43

3-3-   مقایسه سیستمهای حمل و نقل  49

3-4-   جمع بندی  52

فصل 4-        ارزیابی اقتصادی طرح‌ها 54

4-1-   معیارها 54

4-2-   انواع ارزیابی به‌صورت کلی: 58

4-3-   تاریخچه و روند تکامل  60

4-4-   مشخصات محاسبات سود هزینه  60

4-5-   ویژگی‌های عمومی سود و هزینه‌ها 61

فصل 5-        پیشینه پژوهش و روش تحقیق    66

5-1-   مقدمه  66

5-2-   مروری بر مطالعات پیشین  68

5-3-   معیارهای ارزیابی  71

5-4-   ارزیابی برای تصمیم‌گیری در حمل‌ونقل  74

5-5-   معیار ارزش فعلی خالص    76

فصل 6-         لزوم راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی و برنامه ریزی حمل و نقل و راهداری   82

فصل 7-        بررسی اثرات بکارگیری سیستم های حمل و نقل هوشمند در کاهش مصرف انرژی و هزینه  94

7-1-   مقدمه  94

7-2-   کاهش ازدحام  95

7-3-   تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی با استفاده از ITS  97

7-4-   ارائه اطلاعات در خصوص وضعیت ترافیک راه 98

7-5-   اعلام توقف های ناگهانی توسط تابلوهای VMS  99

7-6-   مسیریابی پویا 99

7-7-   ارائه اطلاعات در خصوص وضعیت آب و هوا 100

7-8-   پرداخت عوارض بدون توقف   101

7-9-   ۳ـ مشکلات ناشی از عدم اجرای سیستم های هوشمند موثر بر کاهش مصرف انرژی  103

7-10- تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی  106

7-11- ارائه اطلاعات در خصوص وضعیت ترافیک راه ها 106

7-12- مسیر یابی پویا 109

7-13- چالش های پیش رو در بکارگیری ITS  113

7-14- مسیر یابی پویا 116

فصل 8-        ارزیابی اقتصادی اثرات اجرای سیستم پرداخت عوارض بدون توقف در کاهش مصرف سوخت (دهناد: 1387)  118

8-1-   نتیجه گیری (دهناد: 1387) 121

فصل 9-         مطالعه موردی (حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران)  123

9-1-   جمع‌آوری آمار و یافته‌های تحقیق  123

فصل 10-        جمع‌بندی   131

فصل 11-        فهرست منابع   133

 

 

 در عصر حاضر میزان مصرف انرژی ، نوع انرژی ، میزان آلاینده های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت و به طور کلی عموم مواردی که با سوخت وسایل نقلیه مرتبط می باشد ، مورد توجه خاص متصدیان شبکه های حمل و نقلی و خودرو سازان قرارگرفته است و به تبع آن طرح ها و برنامه های گوناگونی در این حوزه ارائه شده است. کاهش مصرف انرژی از دو جنبه مسائل اقتصادی و حفظ محیط زیست مورد توجه و حائز اهمیت می باشد و اقدامات مختلفی را می توان برای بهبود این موضوع انجام داد که قسمتی از این موارد متوجه بخش مدیریت حمل و نقل و ترافیک می باشد. در مبحث سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) نیز با بکارگیری برخی سیستم های هوشمند اقدامات موثری در جهت کاهش مصرف سوخت می توان انجام داد.

سیستمهای حمل و نقل هوشمند، به سیستمهایی گفته می شود که با استفاده از ابزارهای خودکار و برنامه ریزی های انجام شده بر روی آنها، برخی از عملیات کنترلی (کنترل جریان تردد، مقررات ترافیکی یا عوارضی و ...) و یا اطلاعاتی (آمارگیری، اطلاع رسانی به رانندگان، برداشت اطلاعات و...) را در زمینه حمل و نقل و ترافیک انجام می دهند. این سیستمها با بکارگیری فن آوری های نوین ، از قبیل الکترونیک و ارتباطات و سیستمهای کنترل ، باعث بهبود سطح ایمنی و کارایی و ارزانی در حمل و نقل (اعم از جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی) می شوند. سیستمهای کنترل هوشمند تقاطعات، پیام رسانی تابلوهای متغیر خبری، دریافت خودکار عوارض جاده ای، ثبت خودکار وقایع و تصادفات و تخلفات، توزین در حال حرکت، اطلاع رسانی شبکه حمل و نقل شهری (اطلاعات لحظه ای معابر) و مسیریابی درون خودرو، آمارگیری خودکار از پارامترهای ترافیکی، و مواردی از این دست، جزء این مجموعه محسوب می گردند. در این سیستمها، نیاز به حضور مستمر و همزمان نیروی انسانی در محل انجام عملیات حذف شده و محدودیتهای به کارگیری سیستمهای ثابت (با بهره وری پایین) نیز از بین می رود (دبیرخانه مجمع جهانی راه: 1386).

  • کاهش ازدحام

با تلاش برای کاهش ازدحام در مسیرهایی که دارای مسیر جایگزین هستند و یا مناطق مرکز شهر می توان از بوجود آمدن صف های ترافیکی و به تبع آن افزایش مصرف سوخت جلوگیری نمود . برای این منظور راههای مختلفی وجود دارد که موارد ذیل از جمله مهمترین آنها می باشد.

الف) هوشمند سازی چراغ راهنمایی: مرتبط ساختن کنترل کننده های چراغ راهنمایی بر اساس شرایط لحظه ای ترافیک و دادن اطلاعات ترافیکی به رانندگان از طریق پیام های ترافیکی و نمایش گرهای زمان سفر که راننده قبل از ورود به مسیر پرازدحام اطلاعات مطلوب را به طرق فوق دریافت کرده و تصمیم گیری لازم را انجام دهد .

ب) راهنمای مسیر جایگزین : در این سیستم می توان به صورت هوشمند ظرفیت مسیر را بررسی نمود و قبل از بحرانی شدن توسط تابلو های پیام متغیر ( [VMS ) که توسط یک فلش چرخان مسیر جایگزین را نشان می دهد راننده را متوجه ازدحام در مسیر کرده و آنها را به استفاده از مسیر جایگزین راهنمایی نمود. نمونه اجرایی این سیستم در منطقهCenterico اروپا موجود می باشد که این منطقه دارای حجم ترافیکی بالایی است و برای کمک به کاربران جهت اجتناب از تراکم و حوادث کریدورهای انحرافی برون مرزی بین کلن (آلمان) و آیندهوون (هلند) و بین آنتورپ (فلاندرز) این سیستم فعال است.

ج) عوارض ورودی به مناطق پر ازدحام شهرها: در این طرح برای ورود به منطقه پرازدحام، عوارض در نظر گرفته شده است و متقاضیان می توانند قبل از ورود به این مناطق از طریق تلفن و یا اینترنت و یا مراکز مخصوص فروش عوارض مربوطه را پرداخت کرده و به این مناطق وارد شوند ، پرداخت عوارض برای این مناطق موجب می شود افرادی که قصد سفر به این مناطق را دارند یا تغییر روش سفر دهند و با حمل و نقل عمومی سفر نمایند و یا در صورت ضروری نبودن سفر از وارد شدن به این منطقه پرازدحام خودداری نمایند این سیستم نیز در شهر لندن اجرایی شده و هنگامی که وسیله نقلیه به منطقه مورد نظر وارد می شود توسط دوربین های ثبت پلاک که بر روی پلاک خودرو متمرکز است عکس ها گرفته شده و به مرکز کنترل ارسال می شود و در آنجا با پلاک های ثبت شده مقایسه می شود و در صورت عدم پرداخت عوارض از سوی یک خودرو ، برگ جریمه صادر می شود.

د) کنترل دسترسی به مناطق پرازدحام: در این طرح مسیرهای ورودی به منطقه پرازدحام توسط راهبندهای جمع شدنی کنترل شده و عبور از آنها تنها با وسایل نقلیه مجاز که مجهز به کارت هوشمند و یا دستگاه خودکار مخابراتی ترانسپوندر نصب شده درون وسیله نقلیه می باشد امکان پذیر است. در بارسلونای اسپانیا این طرح اجرا شده است و پس از اجرا ترافیک ورودی تا ۷۸% کاهش و زمان سفر منطقه تا ۱۸% کاسته شده است.

 


دانلود با لینک مستقیم


34 - ارزیابی اقتصادی وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای (مطالعه موردی: شهر مازندران) - 141 صفحه فایل ورد (word)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.