اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

80 - بررسی میزان مشکلات پیاده سازی و اجرای پرونده الکترونیک سلامت (EHR) – شامل 38 صفحه فایل ورد (word)

اختصاصی از اس فایل 80 - بررسی میزان مشکلات پیاده سازی و اجرای پرونده الکترونیک سلامت (EHR) – شامل 38 صفحه فایل ورد (word) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

80 - بررسی میزان مشکلات پیاده سازی و اجرای پرونده الکترونیک سلامت (EHR) – شامل 38 صفحه فایل ورد (word)


80 - بررسی میزان مشکلات پیاده سازی و اجرای پرونده الکترونیک سلامت (EHR) – شامل 38 صفحه فایل ورد (word)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات   5

مقدمه: 6

روش بررسی و تحقیق: 8

پیشینه تحقیق: 9

فصل دوم: ادبیات نظری   10

مفاهیم: 11

سلامت الکترونیک: 11

پرونده سلامت الکترونیک    11

مقایسه HER و EMR   12

EMR (Electronic Medical Record): 12

EHR (Electronic Health Record): 13

تاریخچه EHR   13

هدف  EHR   13

چرا پرونده الکترونیک سلامت؟  14

مقایسه پرونده کاغذی و الکترونیکی   14

ابعاد EHR   16

ویژگی EHR : 18

مزایای EHR  : 19

پیش نیاز‏های HER   20

پیاده سازی EHR   21

مراحل اساسی پیاده سازی موفقیت آمیز: 22

برنامه توسعه EHR در ایران   25

آینده نگری های طراحی   25

فصل سوم: مشکلات اجرا و پیاده سازی EHR   29

یافته های بررسی مشکلات پیاده سازی: 30

نتیجه گیری: 33

پیشنهادات: 35

منابع: 37

منابع فارسی: 37

منابع لاتین: 37

 

 

  1. برنامه توسعه EHR در ایران

در راستای فعالیت‏های کشورهای مختلف، مسئولان حوزه سلامت کشور ایران نیز در سال 81 تصمیم گرفتند پروژه‏ای به نام "پرونده الکترونیک سلامت بیمار" را اجرا کنند که بعد از عملیاتی شدن آن امکان ثبت و استفاده یکپارچه از اطلاعات بیماران را که قبل از تولد تا زمان مرگ آن‏ها ثبت شده است فراهم شود. این طرح قرار بود که در 45 بیمارستانتحت نظارت دانشگاه‏های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران اجرا شود ولی با بررسی‏های بیشتر و مشکلاتی همچون هزینه بالا و عدم وجود زیرساخت شبکه‏ای در بیمارستان‏ها باعث تعویق 17 ساله‏ی طرح شد.

  1. آینده نگری های طراحی

روش های  بسیاری برای  طراحی پرونده الکترونیک سلامت و سیستم آن وجود دارد. یک نفر می تواند بر سخت افزار و پیکربندی های متعدد برای انتخاب و قرار دادن انواع مختلف ابزارهای کامپیوتری متمرکز شود. به طور یقین ابزارهایی که برای استفاده دشوار هستند یا آنهایی که به راحتی و وفور توزیع نمی شوند، افراد را از استفاده از یک سیستم بازخواهد داشت. ساختار فنی سیستم نیز مهم می باشد. به عنوان مثال اگر پرونده الکترونیک سلامت  به داده های سیستم های اطلاعاتی مختلف وابستگی داشته باشد، ارتباط راحت بین این سیستم ها اساسی است. تاخیر در کسب اطلاعات یا اطلاعاتی که ممکن است به وسیله فرایند پیام رسانی خراب شده باشد،  منجر به بی اعتمادی نسبت به اعتبار سیستم خواهد شد.  مهمترین موضوعات طراحی حول محور کاربران بالینی و سایر کاربران نهایی دور می زند.

سیستم های کامپیوتری می تواند بسیار پر هزینه باشد. نه تنها هزینه تجهیزات و نرم افزار گران هستند ، بلکه هزینه هایی که با آماده سازی فیزیکی موسسه همراه می باشد، برنامه ریزی گسترده پرسنلی و ضرورت آموزش برای هر کسی که از سیستم استفاده می نماید. ، رفع عیوب، نگهداری مداوم سخت افزار و نرم افزار  و بسیاری جنبه های دیگر از فرایندها انتخاب، اجرا و ارزیابی هزینه بر هستند. در روزهای اولیه سیستم های پرونده الکترونیک سلامت  ، تقاضا  برای شواهدی وجود داشت که  نشان دهد این سیستم ها ارزش هزینه صرف شده را دارند. یافتن چنین شواهدی اغلب دشوار بود، بخصوص وقتی که مزایای سیسم های پرونده الکترونیک سلامت بیمار مانند بهبود تصمیم گیری بالینی به آسانی قابل تبدیل به کمیت  نیستند. عدم وجود مزیت مالی مستقیم،  فوری و مثبت یک مانع دشوار ایجاد می نمود. امروزه صنعت بهداشت و درمان ارزش داده ها و اطلاعات را شناخته است. انباره های داده های بالینی یک فضای الکترونیکی برای جای دادن داده ها و اطلاعات از پرونده های پزشکی افراد فراهم می نماید. ایناره یک سازمان را قادر می سازد که اطلاعات من جمله تصاویر دیجیتالی را از سیستم های داخلی مختلف جمع آوری نموده و دوباره  آنها را سازماندهی نماید. ایستگاه های کاری متخصصین را قادر می سازد که گزارشات خاص را تهیه نمایند .

تجارب به دست آمده از سیستم های پرونده الکترونیک سلامت نشان داده است که اگر متخصصین بالینی به اطلاعاتی از گیرندگان خدمات که از پرونده الکترونیکی قابل دسترس باشد، اعتماد کنند،  پرونده الکترونیکی به یک پشتیبان  مهم از فرایند مراقبت تبدیل می شود. پشتیبانی از فرایند می تواند به معنی افزایش در آمد باشد،  اگر مشتریان مراقبت بهتر را به صورت اثربخش تر و کارآ تر دریافت کنند، درآمد بیشتر می تواند به معنی بقای سازمان در محیط کسب و کار رقابتی باشد. بعد  تجاری مراقبت بهداشتی به این نتیجه رسیده است که روش های کارآمدتر بیشتری برای مدیریت رشد انفجاری اطلاعات بیماران و کسب و کار لازم است. اگر این مطلب درک شود که  اطلاعات نشات گرفته از بیماران  بیماران اساس  تامین نیازهای بالینی در مراقبت بهداشتی می باشد، سیستم های پرونده الکترونیک سلامت  خریداری می شوند. این پایه و اساس مبنای مهمی برای تامین نیازهای اطلاعاتی اقدامات بهداشتی کشوری،  بخشنامه های اقتصادی،  مدیران، پژوهشگران و مصرف کنندگان  می باشد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


80 - بررسی میزان مشکلات پیاده سازی و اجرای پرونده الکترونیک سلامت (EHR) – شامل 38 صفحه فایل ورد (word)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.