اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

121- بررسی دهکده‌های توریستی در ایران همراه با نمونه موردی - 21 صفحه فایل ورد (word)

اختصاصی از اس فایل 121- بررسی دهکده‌های توریستی در ایران همراه با نمونه موردی - 21 صفحه فایل ورد (word) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

121- بررسی دهکده‌های توریستی در ایران همراه با نمونه موردی - 21 صفحه فایل ورد (word)


121- بررسی دهکده‌های توریستی در ایران همراه با نمونه موردی - 21 صفحه فایل ورد (word)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان  صفحه

فصل 1-         مقدمه  2

1-1-   مقدمه  2

1-2-   چرا دهکده جهانگردی؟ 3

1-3-   محورهای دهکده‌ها در ایران  5

1-4-   نگاهی به سند چشم‌انداز کشور در بخش گردشگری ، چالش‌ها ، راهکارها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری [] 6

1-5-   مکانیابی دهکدۀ گردشگری در ساحل دریاچۀ زریوار با بهره‌گیری از تکنیک‌های AHP و GIS [] 7

1-6-   جمع‌بندی  9

1-7-   مکان‌یابی دهکده‌های گردشگری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و مدل SWOT (نمونه موردی: ساحل دریاچه کافتر) [] 10

1-7-1-          طرح مسئله  10

1-7-2-          جمع‌بندی  10

1-8-   گردشگری روستایی گامی به‌سوی توسعه پایدار روستایی  13

1-9-   پیامدهای توسعه‌ی گردشگری دهستان حیران با تأکید بر تغییر کاربری اراضی در دهه (85-75) [] 13

1-9-1-          مقدمه  13

1-9-2-          بیان مسئله  14

1-9-3-          جمع‌بندی  15

فهرست مراجع   18

 

 

 دهکده جهانگردی مکان‌هایی از یک استان هستند که آن مکان یا فواصل نزدیک به آن به لحاظ جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی قابلیت‌های لازم را برای جذب جهانگردان دارند و نیازمند ایجاد تأسیسات و امکانات جهانگردی و نیز اطلاع‌رسانی مناسب‌اند. دهکده جهانگردی به‌عنوان یک مرکز برای تمرکز جهانگردان داخلی و خارجی به‌منظور انجام سفرهای درون استانی فراغتی، تعطیلاتی، و سکونتی به مقصد جاذبه‌های متنوع جهانگردی در سراسر استان می‌تواند کانونی برای اسکان و توزیع جهانگردان در سطح هر استان باشد. ازاین‌رو این کانون می‌بایست دارای تمامی ویژگی‌های مور نیاز ساکنان، جهانگردان و کسانی که اوقات فراغت خود را در دهکده می‌گذرانند باشد. بنابراین ساخت فضاهای تفریحی، ورزشی، اقامتی، خدماتی، تجاری و رفاهی در حد استاندارهای جهان امروز برای ایجاد این دهکده پیش‌بینی می‌شود.

مکان‌های انتخاب‌شده به لحاظ وجود جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی قابلیت‌های لازم را برای جذب جهانگرد دارند و نیازمند ایجاد تأسیسات و امکانات جهانگردی و انجام اطلاع‌رسانی مناسب هستند. دهکدة جهانگردی می‌تواند، به‌عنوان یک اقامتگاه محل تمرکز جهانگردان داخلی و خارجی به‌منظور انجام سفرهای فراغتی، تعطیلاتی، و حتی سکونتی باشد. این کانون می‌بایست دارای تمام امکانات ویژة مورد نیاز ساکنان، جهانگردان و کسانی که اوقات فراغت خود را در دهکده می‌گذرانند باشد. بنابراین ساخت فضاهای تفریحی، ورزشی، اقامتی، خدماتی، تجاری و رفاهی در حد استاندارهای جهان امروز و گردآوردن همه نیازهای شهری در یک مجموعه متمرکز از ویژگی‌های دهکده جهانگردی است. رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و توسعة پایدار نیز از دیگر مشخصه‌هایی است که می‌بایست در طرح‌های پیشنهادی موردنظر قرار گیرد. در این صورت می‌توان اطمینان داشت که چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ فرهنگی احداث چنین دهکده‌هایی از بازدهی مناسب برخوردار باشد. از نظر مجریان طرح بهترین نتایج قابل تصور برای دهکده جهانگردی با پیگیری راهبردهایی تحقق خواهد یافت که منافع آن مستقیماً به مشارکت‌کنندگان در ایجاد و توسعه‌ساز و کارهای مورد نیاز و نیز بهره گیران از خدمات معطوف شود. این امر از طریق نظام اداری هوشمند و مدیریتی قابل حصول است که بتواند نتایج مورد انتظار را تأمین کند. اهدافی که در نظر است دهکده جهانگردی به آن شناخته شود عبارت‌اند از:

  • کیفیت بالای اقامت و زندگی
  • اقتصاد سالم
  • پایداری محیط زیست
  • وجهه ملی و بین‌المللی

 


دانلود با لینک مستقیم


121- بررسی دهکده‌های توریستی در ایران همراه با نمونه موردی - 21 صفحه فایل ورد (word)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.