اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بهره وری در بخش سازمانی

اختصاصی از اس فایل تحقیق درباره بهره وری در بخش سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بهره وری در بخش سازمانی


تحقیق درباره بهره وری در بخش سازمانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:24
فهرست و توضیحات:

بهره وری در بخش سازمانی

بهره وری چیست؟

- شاخصهای بهره وری کدامند و چه ویژگیهایی دارند؟

- چه مشکلاتی در ارتباط با بهره وری وجود دارد؟

چه عواملی در بهره وری مؤثر می باشند

چه عواملی باعث افزایش بهره وری می شوند

تاریخچه ی مدیریت

تقریبا از روزی که بشر زندگی اجتماعی خود را آغاز کرده است مدیریت یکی از ارکان اصلی زندگی اجتماعی بوده است و بی شک صنعت ساختمان سازی که عمری در حد بشر دارد نیز از آن بی بهره نبوده است. مدیریت در گذشته عموما به سه شیوه ی استبدادی پدران و مشارکتی بوده است.

در مدیریت استبدادی عموما یک نفر در راس و تنها تصمیم گیرنده گروه بوده و دیگران تنها مجری اوامر او بوده اند از آنجایی که بیشتر کارگران در این شیوه ی مدیریتی بردگان و اسرای جنگی بوده اند می توان نتیجه گرفت که در الگو رییس هیچگونه مسوولیتی در قبال زیردستان نداشته است. نمونه ی این شیوه ی مدیریتی را می توان در تاریخ مصر باستان و نیز بخشی از تاریخ روم جستجو کرد.

مدیریت پدران یا شیوه ی مدیریتی پدر و فرزند همان گونه که از نامش پیداست به فعالیت های اجتماعی به چشم یک خانواده که رییس در آن پدر و مرووسین فرزندان هستند و در قبال یکدیگر وظایفی دارند نگاه می کند این شیوه ی مدیریتی که احتمالا از چین منشا گرفته است از لحاظ کاربردی شبیه مدیریت استبدادی است با این تفاوت که پدر نیز در برابر فرزندان دارای مسوولیتی بوده و وظیفه ی تامین معاش و احتیاجات اولیه زندگی آن ها را در قبال کاری که انجام می دهند دارا بوده است.

اما مدیریت مشارکتی که با قدری تغییرات در شیوه ی اجرایی اش نسبت به گذشته مدیریت پذیرفته شده در دوره ی کنونی می باشد بر همکاری و همفکری متقابل تمامی اجزای کار اعم از رییس و مرووس یا همان کارفرما و کارگر اشاره دارد و از این بابت یک سر و گردن از مدیریت پدران بالا تر است. گذشته ی این نوع مدیریت را می توان در بخشی از تاریخ ایران و روم باستان و شکوه آن را در شیوه ی مدیریتی پیامبر اسلام و امام علی«ع» جستجو کرد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بهره وری در بخش سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.