اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعری

اختصاصی از اس فایل زندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

زندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعری


زندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعری

دانلود تحقیق

زندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعری

 

 

 مقدمه 

عکس سنگ مزار حسین منزوی

شعری با دست خط خودشان

شرح حال

مجموعه‌ی حنجره‌ی زخمی تغزل

صفر خان

ترجمه منظومه ترکی «حیدر بابا» ی استاد محمد حسین شهریار

این ترک پارسی گو 

مجموعه‌ی از شوکران و شکر

با سیاوش از آتش

مجموعه‌ی از کهربا و کافور

از ترمه و تغزل 

به همین سادگی

با عشق تاب می‌آورم 

مجموعه‌ی از خاموشی‌ها و فراموشی 

همچنان از عشق

این کاغذین جامه

دیدار در متن یک شعر 

اشعار برگزیده

منابع 

 

مقدمه

از بین شاعران معاصر، حسین منزوی ، به واسطه نگاه ویژه اش ، تحول ساختاری، چشم گیری را در عرصه غزل امروز موجب شد. او با رویکرد منحصر به فرد خویش به شعر ، خاصّه غزل ، در طیف های گوناگون ، تشخّص ویژه ای بخشید.

آنگاه که ستاره ی اقبالِ غزل به افول گراییده بود و عموم گویندگان بر این باور بودند که ظرف غزل فارسی اشباع شده و دیگر توان بازتاب انسان امروز و بیان دغدغه‌های وی را ندارد ، با مجموعه «حنجره ی زخمی تعزّل» ظرفیت های بکر و ناشناخته ی غزل و نبوغ و حسّاسیّت متعالی شاعرانه اش را ، به اصطلاح به رخ گویندگان هم عصرش کشید.

شناخت ژرف استعداد واژگان در هر نقشی (موتیف، قافیه، ردیف و …) و توجه به کارکرد معنایی آن‌ها ، رویکرد دیگرگون به وزن شعر و نزدیک کردن آن به دکلماسیون پیشنهادی نیما ، ابداع اوزان عروضی ، توجه به استعداد تکیه و درنگ ، و موسیقی سکته ها و سکوت های میان کلام ، از رهیافت‌های تامل برانگیز اوست.

 

شرح حال

او در آغازین روز مهرماه سال ۱۳۲۵ با قلب مهربان و عاشقش، پای به خطه‌ی مردمان نه چندان با شاعرشان مهربان، – زنجان – نهاد.

پدرش، محمد، معلم روستاهای زنجان بود ؛ او انسانی والا و شاعری توانا بود. وی سالهای آغازین زندگی را در روستاهای نیک پی، چرگر و پیرسقا یا پیر زاغه زیست. مادرش فاطمه توکلیان – که حسین شعر خود را رهین قصه ها، لالایی ها و نوازش های عاشقانه ی ایشان می داند و «با صدای او شعر در ضمیر خیال پرورش گل می کرد» – راهبر تخیل های شاعرانه ی اوست.

حسین در سال ۱۳۳۲ وارد دبستان فردوسی زنجان، محل تدریس پدرش شد و چهار سال را در این مدرسه گذراند . سپس دو سال در دبستان صائب تبریزی، دو سال دبیرستان پهلوی (دکتر علی شریعتی کنونی) ، چهار سال دبیرستان صدر جهان ( محمد منتظری کنونی) درس خواند . آن گاه در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران شد. به گفته‌ی خودش، این ﻣﺴﺄله که مدارس ابتدایی او نام دو شاعر بزرگ را بر خود داشت، با سرنوشت شاعری وی بی‌ارتباط نبود ؛ زیرا سرانجام کارش را به کلاس های درس دانشکده‌ی ادبیات در تهران کشاند. سپس با ابتلا به عشقی شاعرانه، تحصیلات دانشگاهی خود در رشته ادبیات را ناتمام رها کرد و به رشته جامعه شناسی روی آورد ولی درنهایت از رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد . در سال ۱۳۵۴ و در ۲۹ سالگی ازدواج کرد و دو سال بعد ( در سال ۱۳۵۶ ) به استقبال تنها فرزندش «غزل» – که عمرش دراز باد – شتافت و روز دوشنبه ، هفدهم تیرماه ۱۳۷۸ زنده یاد منزوی، در ۳۱ ساالگی تنها یادگارش، صاحب نوه دختری به نام «ماهنی (بر وزن راستی): ترانه و تصنیف» شد .

 

نوع فایل: word قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۲۸

 

لطفاً برای مشاهده متن کامل تحقیق زندگی نامه حسین منزوی محصول را خریداری و دانلود نمائید

تشکر از خریدتان


دانلود با لینک مستقیم


زندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.