اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله کاربرد پیل های سوختی نانو حسگر ها و نانو کریستال ها در کاهش آلودگی هوا

اختصاصی از اس فایل مقاله کاربرد پیل های سوختی نانو حسگر ها و نانو کریستال ها در کاهش آلودگی هوا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کاربرد پیل های سوختی نانو حسگر ها و نانو کریستال ها در کاهش آلودگی هوا


مقاله کاربرد پیل های سوختی نانو حسگر ها و نانو کریستال ها در کاهش آلودگی هوا

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 11 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

با در نظر گرفتن اثرات زیان‌بار و خساراتی که آلاینده‌های هوا از قبیل NOX، SOX، CO و هیدروکربن‌ها، روش‌های علمی مختلفی در جهت کاهش یا حذف آلاینده‌های هوا در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند که یکی از این روش‌ها فناوری نانو است. در واقع نقش نانو پدیده‌هایی همچون نانولوله‌ها، نانوحسگرها، نانوکامپوزیت‌ها در محیط زیست، با توانایی حذف یا کاهش آلاینده‌های هوا در دهه‌های اخیر در کشور‌های مختلف به کار گرفته شده است. برخی از مهمترین کاربردهای علمی شناخته شده فناوری نانو در زمینه محیط زیست نانوحس گرها، نانو فیلترها و کاتالیزورهای زیست محیطی هستند. در همین راستا با استفاده از نانوفناوری می‌توان سنسورهای گازی بسیار دقیق‌تر و با قابلیت پاسخ سریع تولید کرد. با استفاده از ذرات نانومتری در سنسورهای بخش نیروگاهی و به طور کلی با نانو ساختار کردن این سنسورها می‌توان به کنترل دقیق‌تر جنبه‌های مختلف نیروگاه دست یافت.  لذا با استفاده از نانو سنسورهای تنش بر روی قطعات حساس می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرده و قبل از شکست یک قطعه از وضعیت تنشی آن مطلع شد. مزایای این سنسورهای گاز، دقت فوق‌العاده به دلیل استفاده از مواد نانومتری، مقاومت به سایش، عمر طولانی، واقعی بودن مقادیر نشان داده شده و قیمت کم است. پیل های سوختی از مناسب ترین ابزار تولید جریان برق و کاهش آلودگی محیط زیست هستند. الکترولیت از مهمترین قسمت های این پیل است. از انجایی که پیل سوختی اکسید جامد بالاترین توان را در بین انواع پیل ها دارد بررسی و ساخت مواد الکترولیت ان از اهمیت بالایی برخوردار است. از انجایی که ساخت این پیل و تهیه موادآن پرهزینه است برای صرفه جویی در هزینه ساخت، بررسی مان را روی ساخت الکترولیت آن در ابعاد نانو قرار دادیم همانطور که می دانید ساخت این ترکیبات در ابعاد نانو علاوه بر کاهش مواد مصرفی استحکام و بازدهی را بسیار بالا می برد. نانو اکسیدهای بلوری رسانایی یونی را در الکترولیت های پیل های سوختی اکسید جامد بسیار افزایش می دهند.

 

 

مقدمه

      نشت گازهای مهلک یکی از خطرات روزمره زندگی صنعتی است. یکی از نیازهای مهم و اساسی در ارتباط با آلودگی محیط زیست، کنترل و پایش مستمر آلودگی هوا است؛ بر همین اساس پیشرفت های موثر در زمینه کنترل آلودگی هوا صورت گرفته است. یکی از این تکنولوژی ها استفاده از فناوری نانو در کنترل و پایش آلودگی هوا است. آنچه از توانمندی‏های فناوری نانو ارائه شد به این معنی است که می‏توان از این روش‏ها برای حفظ محیط زیست در آینده‏ای نه چندان دور استفاده کرد و در کنار استفاده از منابع طبیعی با کمک فناوری‏های پیشرفته بتوان به تعاملی پایدار با طبیعت رسید. افزایش مشکل دی اکسید کربن در هوا یکی از مشکلات اساسی در سطح جهان است. امید می رود که با استفاده از کشف منابع جدید روزی برسد که از مصرف سوخت های فسیلی بی نیاز شویم و در هوایی عاری از دی اکسید کربن و انواع آلودگی ها تنفس کنیم. فناوری نانو از جمله فناوریهایی است که به کمک حل این مسئله آمده است و این امکان را به وجود آورده است تا به سوی ساخت انرژیی ارزان تر و پاکیزه تر از سوخت های فسیلی نزدیک شویم. برخی از مهمترین کاربردهای علمی شناخته شده فناوری نانو در زمینه محیط زیست نانوحس گرها، نانو فیلترها و کاتالیزورهای زیست محیطی هستند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کاربرد پیل های سوختی نانو حسگر ها و نانو کریستال ها در کاهش آلودگی هوا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.