اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق چگونه تلویزیون کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد؟

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق چگونه تلویزیون کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق چگونه تلویزیون کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد؟


دانلود تحقیق چگونه تلویزیون کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد؟

اغلب بچه ها خیلی زود تر از اینکه وارد مدرسه شوند تحت تأثیرتلویزیون قرار دارند به طوریکه هفتاد درصد  مراکز نگهداری کودکان در طول روز ازتلویزیون برای سرگرمی بچه ها استفاده می کنند  ،  هر کودک در یک  سال تقریبا ً به  طور متوسط نهصد ساعت از وقت خود را درمدرسه  و هزار و بیست وسه ساعت را در جلوی تلویزیون می گذراند .

     براساس گزارش آکادمی طب اطفال در آمریکا   (AAP )  هر کودک آمریکائی روزانه چهار ساعت  تلویزیون تماشا  می کند ، در صورتیکه بر طبق دستور العمل ها ی این سازمان کودکان بزرگتر ازدو سال  نباید  بیش از دو ساعت درروز تلویزیون تماشا کنند واین برنامه ها باید مخصوص سن آن ها باشد . برطبق همین دستورالعمل ها کودکان زیر دو سال مطلقا ً نباید ازبرنامه های تصویری مانند تلویزیون ، دی وی دی ها ، نوارهای ویدیوئی ، کامپیو تر ها و بازی های ویدئویی استفاده کنند . دوسال اولیۀ زندگی زمان بسیار مهمی برای تکامل مغز می باشد و این نوع برنامه ها روی یادگیری ، خلاقیت و قدرت ابتکارکودکان تأثیر منفی گذاشته و آنان را از مزایای بازی با همسالان و یا در کنار والدین بودن و رشد مهارت ها وافزایش قدرت شناخت و ادراک و رشد اجتماعی و عاطفی محروم می نماید .

     البته استفاده از تلویزیون درحد اعتدال و برای بچه ها ی قبل از سنین مدرسه مفید بوده و می تواند در یادگیری الفبا ازطریق تلویزیون وکسب اطلاعات درمورد حیات وحش و طبیعت کمک نماید کما اینکه بزرگ سالان و والدین نیز می توانند از طریق تلویزیون درجریان وقایع اخبار قرار گرفته وبه طور کلی تلویزیون می تواند به عنوان یک مربی خوب با برنامه های آموزشی و سرگرم کننده مفید باشد .

اما علیرغم این مزایا ، تماشای بیش ازحد تلویزیون می تواند زیان آور باشد :

  •  تحقیقات نشان داده است که استفاده کودکان به طور مداوم بیش از چهار ساعت در  

روزازتلویزیون سبب چاقی و اضافه وزن آن ها می شود .

  • عده ای معتقدند بچه هایی که فیلم های خشن مثل آدم ربائی ، قتل وامثال این نوع فیلم ها را می بینند تحت تأ ثیر این فیلم ها  دنیا را مکانی هولناک  تصور نموده  و از اتفاقات احتمالی  در آینده احساس نا امنی می کنند . همچنین دیدن  برنامه های  جنسی و تبعیض نژادی اثر بسیار نا مطلوبی در ذهن و روان آن ها بر جای می گذارد .  

     نظرات  جمعیت حمایت از کودکان در خصوص استفاده از تلویزیون توسط  کودکان متفاوت است به طوری که عده ای از آنان معتقدند که ساعت های آموزشی تلویزیون باید افزایش یابد در صورتی که عده ای دیگر از این جمعیت قاطعانه عقیده دارند که بهترین راه تماشا نکردن  برنامه های تلویزیون می باشد و  برخی از آنان بر این باورند که  والدین باید تماشای تلویزیون را برای کودکان کنترل کنند  و به آن ها یاد بدهند که  دیدن تلویزیون  فقط برای سرگرمی  است و آن هم  به صورت گاه و بیگاه و نه استفاده مداوم و طولانی  مدت . استدلال این گروه  از مخالفین استفاده ازتلویزیون توسط بچه ها اینست که شما باید محتویات برنامه های تلویزیونی را زیر نظر گرفته و برای تماشای تلویزیون کودکانتان محدودیت زمانی قرار دهید تا آن ها بتوانند اوقات  خود را صرف  بازی با دوستان و یا انجام  ورزش  و همچنین خواندن  کتاب نمایند .

 

 

 

فایل ورد 13 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق چگونه تلویزیون کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.