اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج


دانلود تحقیق اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج

هر کشوری که منابع و دارائی های ارزشمندی داشته باشد که دشمنان چشم طمع به آن داشته باشند و یا حرفهایی داشته باشد که موجب بیداری ملت ها علیه ظالمان و ستمگران شود، یقیناً دشمنانی خواهد داشت که در صددند تا در هر فرصت ممکن چنین کشوری را از پای در آورند.

انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی (ره) ابتدا رژیم ظالم شاهنشاهی را در ایران از بین برد و دست طمع مستکبرین را از منابع عظیم ایران اسلامی کوتاه کرد از ابتدا تاکنون همچون خاری در چشم دشمنان ایران باقی مانده است و تبعاً تا زمانی که این انقلاب متکی به اسلام و حضور فعال مردم در صحنه باشد، هیچ آسیبی نخواهد دید. اما این امر به منزلة عدم طمع دشمنان نخواهد بود و آنان هر وقت که ک.چکترین ضعفی را در آمادگی و حمایت مردم از نظام اسلامی احساس نمایند بر آن خواهند بود تا ضربه ای به جکهوری اسلامی وارد کنند، بنابراین تا زمانی که دشمنی دشمنان وجود دارد بایستی آحاد مردم از طریق آموزش و تمرین، آمادگی های دفاعی لازم را کسب نموده و در قالب یک سازمان وسیع مردمی (به نام بسیج) سازماندهی شوند تا در مواقع لزوم همچون صاعقه بر سر دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها فرود آیند تا نه تنها دشمنان امکان تجاوز به ایران اسلامی را نداشته باشند، بلکه فکر آنرا هم نکنند.

بسیج در ایران:

نقطه آغاز روند شکل گیری بسیج در ایران، فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در چهارم آذر ماه 1358 بود. ایشان در بخشی از شخنانشان فرمودند:

«مملکت اسلامی باید همه اش نظامی باشد و تعلیماتش نظامی باشد. باید ملت ما جوانهایش مجهز باشند به همین جهاز و علاوه بر جهاز دینی و ایمانی که دارند، مجهز به جهاز های مادی و سلاحی هم باشند و باد گرفته باشند. جوانها را یادشان بدهید، همه جا باید اینطور باشد که یک مملکتی بعد از چند سالی که 20 میلیون جوان دارد، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست و الآن هم الحمدالله آسیب پذیر نیست».

پس از فرمان، اقدامات اولیه برای آموزشهای عمومی مورد نیاز مردم آغاز شد و آحاد مردم نیز برای شرکت در بسیج عمومی اعلام آمادگی کردند.

بدنبال فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تأکیدات ایشان، شورای انقلاب اسلامی در تاریخ 19/4/1359 تشکیل «سازمان بسیج ملی» را تصویب کرد تا این سازمان ضمن آموزش و سازماندهی همه افراد داوطلب، آنان را برای مقابله با هر گونه تهدید و تجاوز داخلی و خراجی آماده نماید.

در دی ماه 1359 با تصویب مجلس شورای اسلامی «سازمان بسیج ملی» به
«واحد بسیج مستضعفین» تغییر نام داد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادغام شده و فرماندهی آن به سپاه واگذار شد. واحد بسیج مستضعفین تا سال 1369 به کارخود ادامه می داد تا اینکه در این سال «نیروی مقاومت بسیج» جایگزین واحد بسیج شد و با ستادی مستقل بعنوان یکی از نیروهای پنجگانه سپاه مسئولیت انجام کلیه امور مربوط به بسیج را به عهده گرفت و هم اکنون نیز به کار خود ادامه می دهد.

 

ویژگی های بسیجی:

مهمترین ویژگی های یک بسیجی عبارتند از:

1- ایمان به خدا:

بسیجی ایمان به خدا دارد، درمقابل اوخاضع و خاشع است، عشق به خدا دارد، کارها را برای رضای خدا انجام می دهد و رفتارهایش رنگ خدایی دارد.

ایمان به خدا مهمترین ویژگی بسیجی است. ایمان به خدا منشأ سایر ویژگی های بسیجیان است و تبعاً اگراین ویژگی نباشد ایثار و از خود گذشتگی بسیجی مفهومی ندارد.

حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند:

«باید جوانان ما بدانند تا معنویت و عقیده به توحید و معاد در کسی نباشد، محال است ازخود بگذرد و در فکر امت باشد».

2- تقوی الهی:

تقوی در اصطلاح دینی به معنای خویشتن داری از انجام گناه و مبادرت به انجام واجبات است. خداوند متعال در آیة 194 سورة بقره می فرمایند:

«پرهیزگار باشید و بدانید خداوند با پرهیزکاران است».

امام صادق (ع) نیز می فرمایند:

«تقوی آن است که خداوند تو را در جایی که امر کرده است غایب نبیند و در جایی که نهی کرده است مشاهده نکند».

شامل 25 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.