اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مفهوم و مبانی تربیت بدنى

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق مفهوم و مبانی تربیت بدنى دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مفهوم و مبانی تربیت بدنى


دانلود تحقیق مفهوم و مبانی تربیت بدنى

در فلسفهٔ تربیت بدنى و ورزش مباحثى که مورد مطالعه و بررسى قرار مى‌گیرند عبارتند از:   
 
 - تعریف قلمروهاى تخصصى تحقیقى مانند جامعه‌شناسى ورزشی، بیومکانیک، طب ورزشی، فیزیولوژی، تاریخ، تعلیم و تربیت ورزشی، روانشناسى ورزشی، تکامل حرکتی، یادگیرى حرکتی، مدیریت ورزشی، تربیت بدنى تطبیقى و بیان چگونگى ارتباط مقابل این حوزه‌ها در چارچوب رشتهٔ تربیت بدنی.   
 
 
 - اثبات ضرورت توسعهٔ فلسفهٔ پربار تربیت بدنى براى مربیان.   
 
 
 - توضیح و تشریح مفاهیم کلیدى و اصول فلسفى هر یک از مکاتب (ایده‌آلیسم، رئالیسم، پراگماتیسم، ناتورآلیسم، اگزیستانسیالیسم).   
 
 
 - بیان ویژگى‌هاى برنامه‌هاى تربیتى تربیت بدنى و ورزش با توجه به فلسفه‌هاى سنتى و اومانیستی.   
 
 
 - تکامل باورهاى فلسفى شخصى در خصوص تربیت بدنى و ورزش.   
 
 
 در طول دو دههٔ گذشته، حرفهٔ تربیت بدنى تغییرات فراوانى را پشت سر گذاشته است. برنامه‌ها از سطح مدارس فراتر رفته و تمام رده‌هاى سنى را در برگرفته است. دامنه و عمق آگاهى و دانش در این رشته گسترش یافته و موجب رشد و افزایش حوزه‌هاى ویژهٔ تحقیقى و مطالعاتى در زمینهٔ تربیت بدنى و همچنین پیدایش فرصت‌هاى شغلى و تخصصى جدید شده است.   
 
 
 براى یک فرد حرفه‌اى اعتقاد به اصول فلسفى در زمینهٔ تربیت بدنى از اهمیت برخوردار است؛ چرا که فلسفه، راهنماى عمل و بهبودبخش اعمال حرفه‌اى و روشنگیر ارزش‌ها و خدماتى است که تربیت بدنى و ورزش به جامعه و فرآیند تعلیم و تربیت ارزانى مى‌دارد. مکاتب فلسفى سنتى شامل مکاتب ایده‌آلیسم، پراگماتیسم، ناتورآلیسم و اگزیستانسیالیسم و باورهاى فلسفى معاصر شامل اومانیسم بر روند تربیت و تربیت بدنى و اعمال ورزشى تأثیر به‌سزایى داشته‌اند. بنابراین توسعهٔ فلسفهٔ تربیت بدنى و ورزش از اهم وظایف هر مربى تربیت بدنى است.   



احترام به قوانین و مقررات ورزشی
ورزش به عنوان راهکاری سالم در پویایی جامعه در سیاست های نظام جمهوری اسلامی پیشینه ای دیرینه ای دارد . سیاست ها و راهبردهای ورزش کشور نقش مهمی را در بیان دیدگاهها و مواضع ورزشی در اقشار مختلف جامعه ، معلمان و مربیان ورزش ، شوراهای سیاست گزار، رسانه های گروهی و... ایفا می کند . در این مطلب قصد ما بر این است تا به بیان سیاست ها و راهبردهای ورزش کشور بپردازیم.

سیاست ها  و راهبرد های ورزش کشور

پیروزی انقلاب اسلامی با دگرگونی های گسترده ای در ساختار سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی کشور مقارن شد. موج استقلال خواهی و دوری از سیاست های استکباری ، با توجه به خواستهای عمومی مردم ، هدایت و رهبری جامعه بر اساس اصل امامت ، افزایش مشارکت عمومی ، در روند بازسازی نظامی پویا از ویژگی های انقلاب است که ظرف 21 سال گذشته همواره مسیر تکاملی خود را در نوردیده است و در درون خود نیز اصلاحات لازم را بر اساس مصالح انقلاب آزموده و بکار بسته است.
از میان پدیده های مورد توجه عامه که نقش اساسی در ارتقای ارزشی جامعه داشته موضوع تربیت بدنی و ورزش است که با پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ، این فرآیند پس از فراز و نشیب های اولیه به عنوان یکی از اصول اساسی و مورد اهتمام نظام مورد توجه قرار گرفت. خمیر مایه فعالیت های تربیت بدنی در نظام جمهوری اسلامی ایران چنین تبیین شده است ؛ کالبد انسان جایگاه روح انسانی است که باید تقویت شود و از سلامتی کامل برخوردار گردد تا از این طریق کمال انسانی حاصل شود و فرد به کمال مطلوب برسد. غرض از آفرینش انسان این است که او با آگاهی به معبود خویش نزدیک شود ، بر این اساس انسانی که سالم است و سالم می اندیشد ، در مسیر این هدف مقدس موفق تر است ، نقطه شروع این مسیر دوران کودکی تا مرحله تکامل و تکوین جسم و روح انسانی است ، برای دستیابی به این تکامل که هدف غایی است ، تأمین و ایجاد امکانات و شرایط مناسب ، تدوین سیاست و برنامه مدون الزامی است.
بر این اساس ، تمام جوانان و مردم ایران اسلامی باید از بهترین فرصت ها و امکانات تربیت بدنی و ورزش برخوردار باشند ، تا توان بالقوه و آمادگی جسمانی و روحی خود را بهبود بخشند و با نشاط و شادابی و طراوت لازم قادر باشند نقش مؤثر تری در توسعه پایدار ایفا نمایند. بدین منظور اصـــلاح ساختار و تشکیلات اداری و بهبود روش های اجرائی و بهره وری از امکانات ، در اولویت قرار دارد.

  دیدگاهها و مواضع ورزشی

نقش آفرینان و حامیان در برنامه های تربیت بدنی و ورزش و مسئولیت مشترک ورزش جوانان مسئولیت مشترک برای بسیاری از افراد و گروههای اجتماعی حقیقی و حقوقی است. از آن جمله:
1. والدین و متکلفین
2. معلمان و مربیان ورزش
3. داوران و ناظران مسابقات
4. مدیران باشگاهها و مسئولین اماکن ورزشی
5. شوراهای سیاست گذار در امر تربیت بدنی و ورزش جوانان
6. مقامات رسمی در سازمانهای مختلف ار جمله وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و آموزش عالی، کار و امور اجتماعی، ارتش، سپاه، بسیج، شورای عالی جوانان
7.  رسانه های گروهی
1- والدین و متکلفین جوانان و توسعه

در ساختار ورزشی بدون التزام همکاری والدین و متکلفین جوانان امر توسعه ورزش ممکن نخواهد بود. چه انتظارات و دیدگاههای آنان به نحوی چشمگیر بر لذتی که کودکان و نوجوانان از حضور در فعالیتهای ورزشی آنان می برند و شور و شعفی که می آفرینند تأثیر می گذارد. جهت تضمین این امر که کودکان از فعالیتهای ورزشی خود بهترین بهره را بگیرند، رعایت موارد زیر از سوی والدین و متکلفین بایستی به عنوان یک وظیفه تلقی و انجام گردد:
• کودکان را ترغیب نمایند که در فعالیتهای ورزشی شرکت کنند ، البته در این مورد نباید کودکان تحت فشار قرار گیرند.
• کودکان را که علیرغم جهد و تلاش دچار اشتباه یا لغزشی شده اند، مورد عتاب و تمسخر قرار ندهند.
• برای کودکان خود الگوهای رفتاری نیکویی باشند ، تا آنها شما را سرمشق خود قرار دهند.
• کودکان را تشویق نمایند، تا با رعایت قوانین و مقررات بازی نمایند.

 

 

 

 

شامل 18 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مفهوم و مبانی تربیت بدنى
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.