اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کاراموزی در مجتمع پتروشیمی اراک

اختصاصی از اس فایل کاراموزی در مجتمع پتروشیمی اراک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کاراموزی در مجتمع پتروشیمی اراک


کاراموزی در مجتمع پتروشیمی اراک

لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:

فرمت فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحه:41

فهرست مطالب: تاریخچه و انگیزه احداث

اهمیت تولیدات مجتمع

نیروی انسانی

خوراک مجتمع

مصارف تولیدات مجتمع

موقعیت جغرافیایی

دست آوردهای مهم مجتمع

واحدهای مجتمع

الف واحدهای فرآیندی

ج- واحدهای عمومی ( آفسایت) شامل:

حفظ محیط زیست

اسکان و امکانات رفاهی

تاریخچه گاز کروماتوگرافی روش های تجزیه و جایگاه گاز کروماتوگرافی

اصولGC :

مقدمه:

اساس جداسازی گازکروماتوگرافی بر پایه توزیع نمونه بین دو فاز استوار است یکی از این فازها بستر ساکن(فاز ثابت) با ذراتی دارای سطح زیادو فاز دیگر(متحرک)گازی است که از میان بستر ساکن می گذرد.

دو نوع کروماتوگرافی گازی داریم:

1-(Gas.Solid.chromatographic)GSC

2-(Gas.Liquid.chromatographic)GLC

GSC: در آن فاز ساکن جامد است و براساس خواص جذب سطحی مواد جامد موجود درستون(مثلSilica Gelآلومینا و مولکولارسیوM.S)برای جداسازی موادفرار بویژه گازی مناسب است. پس درGSCصرفا جذب سطحی روی سطح جامدی مثل سیلیکاژل باعث جداسازی می شود به این صورت که اجزاء نمونه ضمن حرکت روی سطح جاذب جامد در منفذهای سطح آن که بسیار ریز و به تعداد بسیار زیاد می باشد حرکت جذب ودفع داشته و اختلاف در میزان این برهم کنش باعث جداسازی می شود.

یک نوع دیگرازGSC پلیمرهای متخلخل هستند که به آنها پورآپک ParaPackمی گویند پورآپک ها پلیمرهایی متخلخل متشکل از اتیل وینیل بنزن که بادی وینیل بنزن پیونر عرضی ایجاد کرده وساختمانی با منافذ معین و یکنواخت می سازند. درآن مولکولهای جسم حل شده همراه گاز حامل مستقیما به داخل منافذ پلیمر نفوذ کرده و اجزاء آن بر این اساس جدا می شوند.

سیلیکاژل و آلومینا گازها را براساس جذب سطحی جدا می کنند ولی فعالیت آنها درGSC کمتر ازM.S می باشد چون این ستون ها توانایی جداسازیO2،N2،Coرا در شرایط معمولی ندارند اما برای هیدروکربن های سبک مناسب ترند درحالی کهM.S ویژگی های بیشتری دارد.

 

توضیحاتی در مورد مولکولارسیو:

انواع متعددی ازMS با قطر منافذ مختلف درGSC داریم که دو نوع آن بیشتر کاربرد دارند:

1-(قطر منافذM.S.5A(5oA

2-(قطر منافذM.S 13X(10oA)

  1. S ها براساس اندازه وشکل مولکولی ترکیبات از هم جدا می کند. توانایی جداسازی دو نوع M.S شبیه هم است فقط اختلاف آن ها در سایز ذرات است نوع5A به علت داشتن منفذهای کوچکتر دارای پیک های متقارن تر است وزمان ماند گازها در آن طولانی است بهمین دلیل باید در استفاده از آن از ستون هایی با طول کمتر استفاده کرد چون M.S نسبت به رطوبت و2Co جاذب بوده و سریع غیر فعال می گردد بهمین جهت کارخانه های سازنده آن را تحت نیتروژن خشک بسته بندی می کنند.

مهمترین ویژگی M.S 5A توانایی آن در جداسازیO2،N2،Co در دمای بالاتر از محیط وبایک ستون کمتر از6 فوت می باشد درحالی که ستون های دیگرباید طول بیشتر و دمای خیلی پایین باشد.

ساختمان M.S:

  1. Sیا غربال مولکولی دارای منافذ خیلی ریز با قطر3-10Ao است که مولکولهای کوچک به راحتی از این منافذ عبور می کنند و مولکولهای بزرگتر به سختی در نتیجه سرعت عبور آنها از ستون کمتر است یعنی جداسازی در اثر غربال کردن رخ می دهدو ترتیب شسته شدن اجزاء براساس اندازه مولکولی میباشد مثلا مولکولهای مثلnc4،Ic4در نمونه های گازی هیدروکربوهای سبک به ترتیب زیر از ستون خارج می شوند چون مولکولnc4 ساختمان زنجیری و مستقیم دارد بعد از وارد شدن به منافذ چون طول زنجیر آن بیشتر ازIc4 است درنتیجه طول آن بهنگام عبور یک مقاومتی در برابر حرکت مولکول ایجاد کرده و باعث کندی حرکت می شودولی مولکولIc4 چون سطح زنجیر بزرگ است نمی تواندوارد منفذ ها شده و از فواصل ذرات عبور می کند در نتیجه خروج آن از ستون سریعتر است وطول زنجیر کوچک به همین دلیل در آنالیز آنIc4 زودتر ازnc4 ازستون خارج می شود.

دانلود با لینک مستقیم


کاراموزی در مجتمع پتروشیمی اراک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.