اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی بررسی فرایند تولید کارخانه رب

اختصاصی از اس فایل دانلود گزارش کارآموزی بررسی فرایند تولید کارخانه رب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی بررسی فرایند تولید کارخانه رب


دانلود گزارش کارآموزی بررسی فرایند تولید کارخانه رب

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی فرایند تولید کارخانه رب
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 73

این گزارش کارآموزی درمورد بررسی فرایند تولید کارخانه رب می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی بررسی فرایند تولید کارخانه رب

بررسی تحصلات کارکنان:
مدیریت عامل: مدیریت عامل یا رئیس هیئت مدیره شرکت یکی از سهامداران می باشد که بنا به خصوصی بودن شرکت تمامی هدایت و کنترل را خود بر عهده دارد.
سطح مدیران میانی که در چارت مشخص شده است:
مدیرانی میانی شامل 2 نفر مدیر و کارشناس می باشد که در بدو تأسیس شرکت از طریق آزمون تئوری و فنی انتخاب شده اند و در حال حاضر نیز با ارتقاء تولید و گسترش سمت اداری مدیران نیز بنا به شایسته سالاری آنها متفاوت است در وضعیت فعلی مدیر فروش مسئول فروش محصولات تولیدی شرکت می باشد که مستقیماً در سفارشات دریافتی مدیر عامل مشورت می نماید.
مدیر اداری: مدیر اداری شرکت تمامی نامه های اداری و پرداختی و حساب و کتاب داخل و نیازمندیهای دفتری و رفع مشکلات و تناقضهایی که بین ادرات ناظر بوجود می آید و همچنین وظیفه .....(ادامه دارد)

ماشین آلات و تجهیزات کارخانه با توضیح کارکرد آن:
1- سورتینگ :
این دستگاه که به نوار نقاله نیز معروف است با طول 5 متر به وسیله قرقره های که به صورت مدون حرکت می کند و گوجه شستشو داده شده را به خط تولید انتقال می دهند ظرفیت اسمی این دستگاه 4 تن در هر دور کامل می باشد).
2- خرد کن یا منوپمپ: دستگاهی است که در درون یک دهنه قیف مانندی وجود دارد که توسط تیغه های ریز گوجه دریافتی ‌را خرد کرده و به وسیله 2 پمپ اطراف خردکن به مرحله بعدی که دستگاه پری هیتر می باشد پمپ می شود.
3- هات برگ: هات برگ یا پری هیتر دستگاه تبادل حرارت گرمایی می باشد که پس از انتقال گوجه خرد شده به دستگاه پری هیتر حرارت به اندازه مناسب داده می شود که حالت له شدنی در گوجه بوجود آید که شامل 2 مسیر انتقال می باشد.
الف : شیر برگشت:
ب: شیر اتصال به  صافه ها
الف : شیر برگشت این شیر در بالای دستگاه پری هیتر وجود دارد در صورتی که گوجه خورد شده و حرارت داده شده در حد قابل قبول برای مرحله بعدی نباشد توسط این شیر که به دستگاه منو پمپ متصل است برگشت داده می شود تا هم گوجه خورد شده و هم حرارت دوباره داده شود.
ب : شیر انتقال: این شیر یا دریچه که در زیر دستگاه وجود دارد در صورتی که محصول قابل قبول و میزان حرات داده شده مناسب و در وضعیت له شدگی قرار داشته باشد به مرحله بعد تولید به وسیله دینام برقی اتصال داده می شود. .....(ادامه دارد)

طرز تهیه مواد اولیه مصرفی کارخانه:
مواد اولیه مصرفی کارخانه که گوجه فرنگی می باشد و در منطقه به آسانی قابل تهیه است و فقط در بعضی از سالها با کمبود گوجه فرنگی مواجه هستند مالکین کارخانه برای اطمینان از فراهم آوردن گوجه فرنگی مصرفی کارخانه، خود نیز اقدام به کشت گوجه فرنگی می کنند که این کار نه تنها نگرانی از کمبود گوجه فرنگی از سوی مالکین کارخانه را فراهم می آورند از سوی دیگر عامل شکست قیمت گوجه نیز می باشد.
در بعضی از موارد نیز مالکین کارخانه اقدام به عقد قرارداد با کشاورزان گوجه کار می کنند تا گوجه فرنگی آنها را با قیمت از پیش تعیین شده و مورد توافق دو طرف خریداری کند. این کار باعث می شود که نگرانی کارخانه دار و کشاورز تا حدودی از بین برود البته در اکثر سالها گوجه فرنگی به آسانی قابل تهیه است.
1- دریافت گوجه فرنگی
گوجه فرنگی در سبدهای یا جعبه های 25 کیلوگرمی وارد کارخانه می شود و پس از توزین در سکوی بارگیری قرار می گیرد و کالای توزین شده و با کنترل تعداد جعبه با سبد تحویل گرفته می شود از مزایای این کارخانه تحویل گوجه فرنگی با هزینه حمل توسط خود کشاورز است و کارخانه هیچ نوع هزینه ای از بابت هزینه حمل گوجه، پرداخت نمی کند. .....(ادامه دارد)

بسته بندی رب گوجه فرنگی:
رب گوجه فرنگی برای آنکه بتواند ماندگاری بیشتری داشته باشد باید به صورت بسته بندی شده و پاستوریزه شده به بازار عرضه گردد در مرحله بسته بندی که باید رب گوجه فرنگی به بریکس 25 باشد اگر بخواهیم رب را به صورت پیوسته در خط تولید بسته بندی کنیم باید در کانتی ینوس دو مرحله ای وقتی که رب گوجه فرنگی به بریکس 25 رسید آن را به مخزن بسته بندی رب به وسیله پمپ تخلیه و شیر مخصوص بفرستیم و با افزودن 3 الی 2 درصد کمک به آن و مخلوط کردن با رب بریکس 25 آماده بسته بندی شدن کنیم.
و اگر رب فله ای که قبلا آماده شده و در انبار موجود می باشد بخواهیم به صورت بسته بندی یک یا نیم کیلویی بسته بندی کنیم باید اول رب فله ای را به بریکس 25 برسانیم که این کار توسط دستگاه کانتی ینوس دو مرحله ای انجام می گیرد. و بعد رب گوجه را از کانتی ینوس دو مرحله ای به مخزن بسته بندی بفرستیم و با افزودن 2 الی .....(ادامه دارد)

چگونگی نگهداری رب فله ای:
رب که در دستگاه بچ یا مخزن تغلیظ گوجه به برکیس 35 می رسد برای ذخیره شدن در داخل بشکه های 90یا200 کیلویی که در داخل آن نایلون مخصوص بسته بندی رب قرار دارد ریخته می شود. این بشکه ها به صورت درباز به مدت 24 ساعت یا بیشتر نگهداری می شوند تا رب سرد شود وقتی که رب سرد شد بر روی آن نمک می ریزند و درب نایلون آن را می بندند و درب بشکه را می گذارند وبرای ذخیره کردن به سالن شماره 3 حمل می شود.
رب های فله ای که به صورت فوق ذخیره می شوند در فصلی که کارخانه گوجه نمی خرد دوباره به دستگاه دو مرحله ای کانتی یوس هدایت می گردد تا به بریکس 25برسد و برای بسته بندی نیم کیلویی و یک کیلویی آماده گردد. و اگر کارخانه بخواهد بسته بندی نکند آن را به صورت بشکه ای یا در ظروف پلاستیکی دیگر به بازار عرضه می کند. ولی برای اینکه رب قابل استفاده در صنایع غذایی گردد باید رب به بریکس 25 برسد تا بتوان  آن را برای مصرف به بازار عرضه کرد. رب فله ای خود مزایا و معایبی برای کارخانه دارد که معایب آن نگهداری رب در انبار و هزینه نگهداری آن می باشد و مزایای رب آن است که در فصل برداشت گوجه برای آنکه برای بسته بندی باید رب .....(ادامه دارد)

مشکلات کارخانه:
1) ایجاد کارخانه در محل دریافت گوجه از کشاروزان علاوه بر اینکه هزینه حمل را کاهش می دهد به علت دور بودن از  وجود آب شرب نمی تواند آب شرب مناسب را از سیستم لوله کشی تهیه نماید و آب شرب کارخانه به صورت چاه می باشد که املاح زیادی درآن موجود می باشد که هزینه تصفیه آب سالم را در بردارد.
2- عدم استفاده از نیروی سوختی گازوئیلی  و گاز در سیستم کارخانه باعث شده است که کل انرژی مورد نیاز از طریق برق تأمین شود که علاوه بر بالابودن هزینه انرژی برق نسبت به سایر سوختها احتمال قطع برق و تعطیلی کارخانه در فصل تابستان که اوج مصرف برق در کشور را داریم بسیار زیاد است که موجب تعطیلی بیشتر اوقات کارخانه می شود.
3- عدم امنیت شغلی کارگران به علت عدم پرداخت بیمه های مناسب باعث شده است که کارگران از انگیزه مناسب برای کار برخوردار نباشد و عدم .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی بررسی فرایند تولید کارخانه رب

طرح تحقیق:
اهداف تحقیق:
مقدمه:
تاریخچه شرکت تعاونی گلچین مغان
بررسی تحصلات کارکنان:
طرز تهیه مواد اولیه مصرفی کارخانه:
فصل سوم: بررسی فرایند تولید
انتقادات:
منابع و مأخذ:
فرضیه ها:
روش های گردآوری اطلاعات:
واژه های اختصاصی پروژه تحقیقی:
زمان اجرا:
مشکلات اجرا:
تعریف صنایع غذایی:
مبحث مهم کنسروسازی:
نظریه تجربی نیکلاس آیرت:
مهندس آزمایشگاه:
پاستوریزاسیون:
نوار نقاله یا سورتینگ:
صافی مرحله یک:
بچ (مخزن تغلیظ گوجه):
بسته بندی رب گوجه فرنگی:
استقرار انبار کارخانه:
انبار محصولات بسته بندی شده:
انبار مواد اولیه:
چگونگی نگهداری رب فله ای:
کنترل کیفی:
شستشوی دستگاها:
چکیده مطالب:
مشکلات کارخانه:
ضمائم:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی بررسی فرایند تولید کارخانه رب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.