اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ضرورت تشکیلات اسلامی

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله ضرورت تشکیلات اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ضرورت تشکیلات اسلامی


دانلود مقاله ضرورت تشکیلات اسلامی

 

مشخصات این فایل
عنوان: ضرورت تشکیلات اسلامی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24

این مقاله در مورد ضرورت تشکیلات اسلامی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ضرورت تشکیلات اسلامی

تشکل در جهان خلفت
در طبیعت و در سراسر عامل خلفت نظم و همگونی و یک جهتی را به خوبی می یابیم به گونه ای که جهان به صورت یک مجموعه مرتبط و متشکل و تسلیم امر مولاوخا نقش و در مسیر هدفی که الله معین کرده و در حرکت جریان دیده می شود.

در قرآن کریم، این کتاب الهی که بزرگترین هدفش هدایت بشر و رشد تعالی او است، هم تکیه خاصی نسبت به تشکل و تحزب به عمل آمده است. خدای تعالی کمتر مسئله ای را در قرآن این چنین با تأکید مورد توجه قرار داده است. تأکیدهایی از نوع تأکیدی که در قرآن کریم نسبت به ضرورت تجزب و تشکل آمده است همواره نشانه اهمیت فوق العاده مسئله مورد تأکید می باشد. در تأکید بر ضرورت تشکل و تحزب ....(ادامه دارد) 

ذالک تقدیر العزیز العلیم
اینکه در تمام جهان خلفت نظم و تشکل و ارتباط و حرکت جهت دار برقرار است، نشانه آنست که انسان نیز جزئی از این عالم می باشد باید در حرکت خود از نظم و تشکل برخوردار باشد. زیرا اگر حرکتش منظم و حساب شده و با نگرشی عمیق به  ....(ادامه دارد) 

تحزب و تهذب
پس از اثبات ضرورت تشکیلات، به نکته بسیار مهمی می رسیم که ارزش تشکیبلات به آنبستگیدارد. این کافی نیست که تشکیلاتداشتهباشیم، بلکه مهم اینست که تشکیلاتی داشته باشیم که باریک رسالت اسلامی را بر دوش دارد و جامعه را به سوی آرمانهای اصیل اسلامی پیش می برد. درست به همین دلیل است که قرآن کریم هرجا سخن از ضرورت تشکیلات به میان می آورد همراه با آن، جهت و هدف حرکت تشکیلاتی را هم مشخص میکند. آنجا که دعوت به قیام وحرکت سازمان یافته می کند این تذکر را هم می دهد که باید آن حرکت و قیام برای خدا و به سوی خدا باشد (ان تقوموا الله) آنجا که دعوت به اجتماع و چنگ زدن به رشته واحدی می کند کلمه الله رابه همراه آن ....(ادامه دارد) 

ضرورتهای بزرگ نداشتن یک تشکیلات اسلامی
این سخن به هیچ وجه گزاف نیست که : نداشتن یک تشکیبات صد در صد اسلامی در طول تاریخ اسلام بزرگترین ضربات را متوجه مسلمانان و نهضتهای اسلامی ساخته است.
بی تردید هیچ حرکتد مؤثر و کارسازی در هیچ زمانی ممکن نیست شروع شود مگرا اینکه تعدادی افراد هم جهت و هم هدف دور هم جمع شوند و برنامه تنظیم شده ای را از نقطه معین آغاز کنند. البته بسیار اتفاق می افتد که همین افراد هم هدف پیش ....(ادامه دارد) 

 فهرست مطالب مقاله ضرورت تشکیلات اسلامی

ضرورت تشکیلات
تشکل در جهان خلفت
تحزب و تهذب
ضرورتهای بزرگ نداشتن یک تشکیلات اسلامی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ضرورت تشکیلات اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.