اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله حسابداری در بانک سپه

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله حسابداری در بانک سپه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله حسابداری در بانک سپه


دانلود مقاله حسابداری در بانک سپه

 

مشخصات این فایل
عنوان:حسابداری در بانک سپه
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:140

این مقاله در مورد بررسی حسابداری در بانک سپه می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله حسابداری در بانک سپه

 مقدمه
حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می کند تا سرمایه گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند تصمیم بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در شرکتی سرمایه گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که بصورت گزارش های مالی توسط حسابداران تهیه می شود. حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان بوجود آمده است به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیتهای اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن، هدفها و روشهای...(ادامه دارد)

تاریخچه حسابداری
حسابداری در جهان نزدیک به ۶۰۰۰ سال قدمت دارد و تاریخ نخستین مدارک کشف شده حسابداری به ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. پیشینه حسابداری در ایران نیز به نخستین تمدنهایی بر می گردد که دراین سرزمین پا گرفت، و مدارک حسابداری بدست آمده با ۲۵ قرن قدمت، گواه بر پیشرفت این دانش در ایران باستان اس. در طول تاریخ، روشهای حسابداری متوع و متعددی برای اداره امور...(ادامه دارد)

حسابداری حرفه ای و حسابرسی
افزایش موارد استفاده و شمار استفاده کنندگان از اطلاعات مالی، وظیفه حسابداران را از رفع نیازهای معدودی صاحب سرمایه به پاسخگویی به نیازهای مراجع و گروههای متعدد ذینفع و ذیعلاقه، ارتقا داد و به آن نقشی اجتماعی بخشید.وظیفه نوین حسابداری را حسابداران شاغل در موسسات نمی توانستند به تنهایی انجام دهند زیرا وجود رابطه استخدامی مستقیم آنان را به پذیرش نظرات مدیران واحدهای اقتصادی در تهیه صورتهای مالی...(ادامه دارد)

حسابداری در ایران
حسابداری در ایران امروز، با تعریف ها، مفاهیم و بازتاب عملکرد گسترده‌اش، جایگاه مناسبی در نظام مالی و اقتصادی یافته است. بازتاب این امر را می توان در توجه خاص مدیران به حسابداری و استفاده از اطلاعات مالی در تصمیم‌گیریها و سیاست‌گذاری‌های استراتژیک موسسه‌ها و شرکت‌های تحت نظارتشان مشاهده کرد. در سطح کلان نیز شاهد اعتماد و اتکای نظام مالی کشور به رسیدگی‌های حسابرسان،...(ادامه دارد)

تاریخچه بانک و بانکداری در ایران
بانکداری در ایران از قرون وسطی تا اوایل قرن نوزدهم منحصر به فعالیتهای صرافی بود. صرافی های بزرگی در تبریز، مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و بوشهر یعنی مراکز تجاری عمده آن دوره وجود داشتند. در این دوره هیچ موسسه دولتی یا بانک خارجی در کشور فعالیت نداشت و نقل و انتقال وجوه در داخل یا در خارج توسط صرافان انجام می گرفت. موسسات صرافی عمده آن روزگار شامل تجارتخانه برادران...(ادامه دارد)

ب : حسابهای سپرده مدت دار
ج : حسابهای قرض الحسنه پس انداز
حساب سپرده قرض الحسنه پس اندازعادی
وجوهی است که مشتریان به بانک واگذار می کنند تا علاوه بر اجر معنوی از مزایای مادی (اهداء جوایز قرعه‌کشی) نیز برخوردار گردند. بدیهی است سپرده گذاران هر زمان که بخواهند می توانند با مراجعه به بانک تمام یا قسمتی از سپرده خود را دریافت نمایند....(ادامه دارد)

دانستنیهایی در رابطه با چک
چک به معنی برگهٔ تاریخ‌دار و دارای ارزش مالی است که معمولاً برای خرید در حال و پرداخت در آینده استفاده می‌شود. صاحب چک پس از نوشتن مبلغ ارزش آن و تاریخ موردنظر برای وصول، چک را امضا می‌کند. در تاریخ ذکر شده - تاریخ سررسید - فردی که چک را دریافت کرده‌است به بانک مراجعه می‌کند و مقدار وجه مشخص شده را از حساب جاری فرد صادر کننده دریافت می‌کند....(ادامه دارد)

حسابهای داخلی
در حسابداری یکی از طبقه بندیهای مشهور ، طبقه بندی حسابها بر اساس 5 گروه دارائیها ، بدهیها ، سرمایه ، هزینه  و درآمد می باشد که بر این اساس هر یک از حسابها جزء یکی از این گروهها طبقه بندی می شوند اما در سیستم بانکی بعلت کثرت حسابها در سطح کل ، از گروه بندیهای خاص استفاده می شود که یکی از این گروه بندیها تفکیک حسابها به اقلام زیر خطی و بالای خطی بود که قبلاً در مورد آن چند پست مطلب نوشتم اما یکی دیگر از گروه بندیها که گروه بندی بانک مرکزی می باشد...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله حسابداری در بانک سپه در پایین آمده است.

مقدمه
حسابداری:کلیات٬‌تعاریف٬ انواع٬‌تاریخچه و اهمیت  
تاریخچه بانک و بانکداری در ایران   
تاریخچه نخستین بانک ایرانی  
 فصل اول:آشنایی با خدمات و تسهیلات ارائه شده به مشتریان در بانک سپه
مقدمه:   
اعضای هیئت مدیره بانک سپه   
نمودار سازمانی بانک سپه
معرفی خدمات ارائه شده در بانک های سپه سراسر کشو
خدمات ریالی
متن قانون‌صدور چک ( قانون‌جدید)   
متن کامل پیش نویس لایحه جدید صدور چک  
پیش نویس لایحه صدور چک
نحوه رفع سوء اثر از سوابق چک‌های برگشتی اشخاص  
خدمات ارزی
خدمات ویژه بانکی
فصل دوم :ونحوه تنظیم حسابهای مالی   
 مقدمه   
حسابهای داخلی
اجزا و عناصر تشکیل دهنده مدل حسابداری بانکها  
روش ثبت و نگهداری حسابها در سیستمهای مکانیزه حسابداری
منابع و مصارف در بانکها
انواع عملیات بانکها
اسناد حسابداری در تسهیلات تبصره ای  
میزان استهلاک دارائیهای ثابت در بانکها
سند حسابداری سپرده قانونی 
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله حسابداری در بانک سپه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.