اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله در آینه پژوهش نگاهی به مسائل کمی و کیفی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله در آینه پژوهش نگاهی به مسائل کمی و کیفی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله در آینه پژوهش نگاهی به مسائل کمی و کیفی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران


دانلود مقاله در آینه پژوهش  نگاهی به مسائل کمی و کیفی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

دانلود مقاله در آینه پژوهش  نگاهی به مسائل کمی و کیفی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با فرمت ورد و قابل ویرایش در 29 صفحه

این مقاله به صورت کامل و دقیق و موشکافانه در رابطه با بررسی کمی و کیفی مسائل آموزش و پرورش کشور و بخصوص شهرستان های استان تهران پرداخته است. با هم بخشی از این مقاله را مشاهده می کنیم:

چکیده

به نظر می‌رسد در توصیف وضع موجود، آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گرفتار مسائل و آسیب‌هایی است؛ مانند مشق‌محوری، دیکته‌محوری، نمره‌محوری، کنکور‌محوری، مدرک‌محوری، کمبود امکانات و فضاهای آموزشی و تربیتی، مشکلات اقتصادی و معیشتی معلمان، عدم مشارکت آگاهانه و مسئولانه خانواده و اندیشمندان و ثروتمندان در آموزش و پرورش، عدم هماهنگی و هم‌سویی میان آموزش و پرورش و دیگر نهادهای تأثیرگذار در این حوزه مانند نهاد خانواده و صدا و سیما، دانشگاه ها و حوزه ها، شکاف میان وزارتخانه و مدرسه، شکاف خانه و مدرسه، شکاف میان معلمان و مربیان و دانش‌آموزان، شکاف والدین و فرزندان، سیاست‌زدگی، عمل‌زدگی، تحول‌ناپذیری، نقدناپذیری، دیوان‌سالاری، و غیره.

در توصیف وضع موجود و مشکلات و مسائل آموزش و پرورش و بخصوص راجع به استان پر جمعیت تهران تقریباً بین صاحب‌نظران این حوزه اختلافی نیست. کم و بیش همه قبول دارند که آموزش و پرورش ما حافظه‌محور و مدرک‌محور، سیاست‌زده و دیوان‌سالار است و یا معلمان مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند. برای اینکه در توصیف مسائل آموزش و پرورش اغلب مسائل مشهود و در سطح و ملموس و قابل اندازه‌گیری است. برای نمونه چنان‌که گفتم کنکورمحوری و حقوق معلمان و کمبود فضاهای آموزشی و دیوان‌سالاری آموزش و پرورش برای هر محقق و حتی غیرمحققی، مشهود و پیداست؛ اما در تبیین مسائل چون به چرایی آن‌ها پرداخته می‌‌شود و لایه‌های زیرین و ریشه‌های آن بررسی و تحلیل می‌شود، طبیعی است که اختلاف پیش آید و مباحث مناقشه‌برانگیز شود. در مقاله حاضر نگاهی به مسائل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از لحاظ کمی و کیفی انداخته و به بررسی مشکلات و ارائه راه حل های این مقوله پرداخته ایم.

کلیدواژه :

مسائل،مشکلات،کمی،کیفی،شهرستان،تهران،آموزش و پرورش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله در آینه پژوهش نگاهی به مسائل کمی و کیفی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.