اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی تقلب و سود مجازی و ثروت کاغذی در بازار سرمایه

اختصاصی از اس فایل تحقیق درباره بررسی تقلب و سود مجازی و ثروت کاغذی در بازار سرمایه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی تقلب و سود مجازی و ثروت کاغذی در بازار سرمایه


تحقیق درباره بررسی تقلب و سود مجازی و ثروت کاغذی در بازار سرمایه

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 31 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه و تعریف :

تقلب یکی از عارضه­های غیرطبیعی تجارت محسوب می­شود. تاریخ تقلب به تاریخ بشریت پیوند دارد. بسیاری از مردم با پدیده تقلب، فریب و کلاهبرداری کمابیش آشنا هستند و هر روزه نیز رسانه­های جمعی اخباری در این مورد منتشر می­کنند اما پدیده تقلب در بورس دارای اثرات ویرانگری است که شناسائی آن می­تواند در فرآیند توسعه بازار سرمایه موثر واقع شود. خطراتی که بازار سرمایه را در حوزۀ گزارشگری مورد تهدید قرار می­دهد عبارتست از فساد، تقلب، قصور، حساب­آرائی و سهل­انگاری و بهمین علت نخست تعریف این مقوله­ها بعمل آورده سپس وارد ماهیت موضوع خواهیم شد.

 

فساد (Corruption)

هرگونه پیشنهاد، دادن، تشویق یا پذیرفتن رشوه یا جایزه­ای که بتواند بر عمل یک مقام یا روسا و زیردستان وی اثر گذارد. انجام اقدامات منطقی و لازم برای پیشگیری از این گونه اعمال، وظیفه مقام مزبور است، مسئولت بررسی و آزمودن کیفیت این گونه اقدامات را حسابرسان به عهده دارند. همچنین، حسابرسان باید هرگونه ضعف مشهود را به اطلاع مدیریت برسانند.

 

قصور (Gross Negligence)

نبود کمترین دقت، نشانه­ای از بی­توجهی کامل فرد نسبت به مسئولیتهای حرفه­ای خود. بی­توجهی عمده حسابرس نسبت به استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی می­تواند به عنوان قصور، تفسیر شود.

 

حساب­آرائی (Window Dressing)

اقداماتی که صاحبکار، درست قبل از تاریخ ترازنامه به عمل می­آورد تا صورتهای مالی، تصویر ظاهراً بهتری را از وضع مالی شرکت ارائه دهد.

 

سهل­ انگاری (Negligence)

اعمال نکردن دقت لازم به میزانی که هر شخص صالحی در اجرای وظایف محول می­باید در شرایط مشابه، اعمال کند. در مورد حسابرسان، سهل­انگاری عبارتست از انجام ندادن وظایف بر طبق استانداردهای حرفه­ای. در عمل، سهل­انگاری از اشتباهات سهوی ناشی می­شود و آن را می­توان «اعمال نکردن مراقبتهای حرفه­ای» تفسیر کرد.

 

در حوزۀ حسابرسی تقلب Fraud عبارتست از:

«تقلب تحریف حقایق بااهمیت توسط شخصی که می­داند مطلبش حقیقت ندارد یا ارائه حقایقی با بی­توجهی کامل نسبت به صحت یا سقم آن با قصد فریب دادن دیگران و با این نتیجه که طرف مقابل، زیان ببیند.»

در چند سال گذشته که اوج ادغام و انحصار در سرمایه­گذاری جهانی رخ داده جهان سرمایه شاهد چند نمونه تقلب عظیم بوده که آشنایی و چگونگی برخورد با آنها می­تواند موجب اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در بورس کشور ما گردد. بهمین علت نخست خلاصه­ای از این تقلبات را مطرح و سپس نتیجه­گیری خواهیم کرد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی تقلب و سود مجازی و ثروت کاغذی در بازار سرمایه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.