اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد کیفیت آب و آلودگی های آن

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد کیفیت آب و آلودگی های آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کیفیت آب و آلودگی های آن


تحقیق در مورد کیفیت آب و آلودگی های آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه45

بخشی از فهرست مطالب

مقدمه

16ـ1ـ خصوصیات فیزیکی آب

16ـ1ـ4ـ مواد جامد در آب:

 

16ـ1ـ3ـ مزه:

 

16ـ1ـ2ـ تیرگی:

 

16ـ1ـ5ـ هدایت الکتریکی:

 

16ـ1ـ6ـ چگالی:

 

16ـ2ـ خواص شیمیایی آب

 

16ـ2ـ1ـ PH آب:

 

16ـ2ـ3ـ قلیائیت:

 

16ـ2ـ4ـ اسیدتیه:

 

16ـ2-5ـ اکسیژن درخواستی:

 

16ـ2ـ6ـ سختی:

16ـ2ـ7ـ

16ـ2ـ8ـ کلر:

 

16ـ2ـ9ـ مشخصات ویژه:

16ـ3ـ2ـ آلودگی فیزیکی آب 16ـ3ـ3- آلودگی فیزیولوژیکی آب

16ـ3ـ5ـ آلودگی شیمیایی

 

16ـ4ـ کیفیت آب آشامیدنی

 

16ـ3ـ6ـ

 

16ـ4ـ3ـ ترکیب آب آشامیدنی

 

خواص فیزیکی آب آشامیدنی

خواص شیمیایی آب آشامیدنی 

  کیفیت آب و آلودگی های آن

 

مقدمه

 

آب فراوانترین مایع در کره زمین است و ما با آن سروکار زیادی داریم. این ارتباط زیاد ما با این مایه حیات باعث گردیده که به بسیاری از خواص و مشخصات آن توجه داشته باشیم. جالب است که بدانیم بعضی از خواص آب با هر مایع دیگری متفاوت است.

 

آب از ترکیب هیدروژن معمولی با اکسیژن 16، که فرمول کلی H2O  نشان داده می شود، تشکیل شده و سایر ترکیبات آن بسیار جزئی می باشد. از ترکیبات دیگر می توان به D2O اشاره کرد که آب سنگین می باشد و از نظر موجودات زنده یک جسم بی اثر است. نقطه جوش و انجماد آن کمی بیشتر از آب معمولی است. بذور در آن جوانه نمی زنند و عطش را برطرف نمی کند.

 

عناصری که از ترکیب باهم آب را بوجود می آورند، یعنی اکسیژن و هیدروژن عناصری استثنایی هستند و میل ترکیبی آنها فوق العاده زیاد است. اکسیژن منبع انرژی است، در تنفس موجودات زنده، سوخت و ساز درون بدن آنها و نیز احتراق مواد سوختی شرکت می کند. هیدروژن نیز از این جهت منحصر به فرد است که فقط دارای یک الکترون بوده و این الکترون می تواند در بین دو اتم سهیم گشته و پیوند هیدروژنی بوجود آورد. پیوند هیدروژنی مولکولهای آب را به یکدیگر پیوندمی دهد و به همین دلیل آب تعدادی از مولکولهای منفرد نیست بلکه مجموعه به هم مرتبطی است.

 

کیفیت آب نسبی است و نه مطلق. به این معنی که یک آب به خصوص که دارای کیفیت معینی است ممکن است برای مصرف به خصوصی مناسب باشد، اما همان آب برای کاربردی دیگر، حائز شرایط و استانداردهای لازم نباشد. مثلاً یک آب حاوی ذرات معلق آلی و غیر آلی که کدر و احتمالاً دارای بوی بد است، برای شرب مناسب نیست اما همین آب ممکن است برای آبیاری و تولید محصولات کشاورزی کاملاً قابل قبول باشد. حتی آبی با شوری و املاح معین ممکن است برای تولید یک گیاه به خصوص که تحمل خوبی در مقابل شوری دارد مناسب باشد، اما برای محصول دیگری که به شوری حساس است، دارای کیفیت مناسبی نباشد. حتی آبی ممکن است در زمینی که خاک آن دارای شرایط معینی است. مناسب و در خاک دیگری با شرایط دیگر نامناسب باشد. با این توصیفات بایستی کیفیت آب، از لحاظ نوع مصرفی که از آن به عمل می آید، مطرح شود.

 

آب مصارف گوناگونی دارد. عمده ترین آنها عبارتند از: آب مورد استفاده در آبیاری، آب شرب، آب مورد نیاز در صنایع و نیز مصارف فرعی دیگر مثلاً آب برای نیازهای مربوط به تفریحات سالم، تربیت بدنی نظیر شنا ، قایقرانی و…   که در بخشهای آینده مورد توجه قرار خواهند گرفت. همچنین آب جزئی از اکوسیستم و محیط زیست انسان است، لذا بررسی مستقل و جداگانه آن شاید چندان مطلوب نباشد. آب محیط زیست ماهیان و سایر آبزیان است. آب نوشیدنی همه حیوانات و جانداران است و ناگفته مشخص است که زندگی بدون این عناصر امکان پذیر نیست. لذا میزان آلودگی آب نباید به حدی باشد که حیات آبزیان و سایر جانوران به مخاطره افتد و یا اینکه محیط زیست به واسطة آلودگی آب، دچار مخاطره گردد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کیفیت آب و آلودگی های آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.