اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله علم تمرین

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله علم تمرین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله علم تمرین


دانلود مقاله علم تمرین

درعلم تمرین از کاربرد همه علوم مربوط به تربیت بدنی،به ویژه فیزیولوژی و ورزش ،برای آماده سازی ورزش کاران استفاده می شود.کاربرد همین علوم باعث شده تا برنامه تمرینی مناسب ارائه گردد.

آمادگی جسمانی مفهوم کلی است که به  مجموعه ای ازتوانایی ها باز می گردد. این عبارت برای افرادی که با قهرمان های ورزشی سروکار دارند شاید عبارت دقیقی نباشد.         

تمرین ورزشی به فعالیت با هدف منظم وبرنا مه  ریزی شده ای گفته میشود که هدف آن بهبود عملکرد ورزشکاران است. 

  1. تمرین بایدبه توسعه همه سویه بیانجامد.
    2.تمرین بایدبه توسعه بدنی خاص هررشته ورزشی بیانجامد.
  2. تمرین باید توانایی اجرای همه تکنیک های مورد نیازرا بالا برد.
     4.تمرین بایدعامل تاکتیک رانیز فرا گیرد.
  3. تمرین باید ارتقای سطح بهداشت وسلامت هرورزشکار راشامل شود.

دستگاه های انرژی ورابطه آنهاباورزش های  مختلف:

  1. دستگاه فسفازنPC)-ATP )
  2. دستگاه گلیکولتیک (اسیدلاکتیک)
  3. دستگاه هوازی

 ساده ترین دستگاه انرژی بدن دستگاه فسفاژن یا ATP-PC است .علاوه برATP ،سلولهاملکول سفات پرانرژی دیگری نیز دارند که انرژی را ذ خیره می کند.

این مولکول<<کراتین فسفات>>یا<<cp>>نامیده می شود. روش دیگرتولید  ATPتولیدانرژی ازتجزیه

 موادقندی یعنی گلوکزوگلیکوژن است. این دستگاه به((گلیکولیتیک))نیزموسوم است .

دستگاه پایانی تولیدانرژی سلولی دستگاه هوازی است.دستگاه هوازی بسیار پیچیده ترازدستگاه های دیگراست. در این دستگاه انرژیATP دراندامک های ویژه سلول،موسوم به میتوکندری تولید می شود.

دردودستگاه فسفاژن واسیدلاکتیک انرژیATPدرسیتوپلاسم سلولی تولیدمی شود.درحالی که دردستگاه هوازیATPدراندامک های ویژه سلول موسوم به((میتوکندری))تولید میشود.

دردستگاه هوازیATPازاکسیداسیون دومنبع یعنی مواد قندی وچربی هاتولید می شود وبه ندرت برای تولیدانرژی ازمواد پروتئینی استفاده میکند.مگرذخایراین دومنبع تمام شده باشد .

اکسیدا سیون موادقندی

دراکسیداسیون موادقندی سه مرحله هست که عبارتنداز:
   1.گلیکولیز

  1. چرخه کربس
  2. زنجیره انتقال الکترونی

فصل دوم

هدف کلی این فصل اآشنایی با اصول ومفاهیم اساسی علم تمرین است.  آشنایی با اصول و مفاهیم اساسی علم تمرین پیش از آنکه مربی بتواند یک برنامه تمرین ورزشی موثر بلند مدت را ارائه کند ، با توجه به اینکه تمرین یک فرایند با نظام  است، با ید برای بهره گیری از مزایای آن ،اصول معینی را رعایت کند؛که در این فصل این اصول به اجمال برسی میشود.

 

  1. اصل اضافه بار:

بار تمرین ورزشی عبارت از مجموعه فعالیتها یا تمرینهایی که ورزشکار در یک جلسه به انجام می‌رساند و تعیین بار تمرینی به معنی تعیین مجموعه‌ای از فعالیتهای مختلف تمرینی است پس اضافه بار یعنی عضله با بیش از مقاومت‌های عادی تمرین کند.

  1. اصل اضافه بار تدریجی یا مقاومت فزاینده:

 ورزشکار هنگامی به سازگاری فیزیولوژیکی با اصل اضافه بار می‌رسند که افزایش تدریجی اضافه بار را رعایت کنند.اگر بار تمرین به سرعت اضافه شود ،بدن نمیتواند با فشار تمرین سازگار شود.

  1. اصل انطباق

به سازگارهایی اشاره می‌کند که نتیجه آنها بهبود قلبی تنفسی کسب قدرت و استقامت و همچنین تقویت 

 ااستخوانها, رباطها, تاندون‌ها در ورزشکاران است.

  1. اصل ویژگی تمرین

از مهمترین اصول تمرین برای هر رشته ورزشی باید خاص آن رشته باشد که ابعد مختلفی دارد:

    الف. ویژگی دستگاه انرژی

    ب. ویژگی ویژه تمرین

   ج. ویژگی الگوهای حرکتی و گروههای عضلانی

  1. اصل برگشت پذیری

اگر تمرینات به طور منظم پیگیری نشود بسیاری از سازگاری‌های به دست آمده از تمرین بازگشت پذیر هستند.

  1. اصل تداوم تمرین

تمرینات باید به طور مستمر و درازمدت به انجام برسد. به مربیان توصیه می‌شود که شکیبا بوده و با تمرینات منظم پیشرفت ورزشکاران خود را تعقیب کند.

  1. اصل تنوع تمرین

تمرینات باید متنوع باشند تا علاقه ورزشکار از میان نرود و دو مفهوم «کار – استراحت»و «سنگین – آسان» رعایت گردد.

  1. اصل تفاوت فردی

   انسان موجود منحصر به فرد است و توانایی و واکنش های هر فرد به تمرینهای ورزشی خاص خود اوست,
بنابراین هیچ برنامه‌ای به عنوان  برنامه تمرینی همگانی مطلوب نیست.

عوامل متعدد که بر طرح تمرین ورزشکار خاص اثر می‌کنند عبارت از:
شامل 21 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله علم تمرین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.