اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آموزش علوم تجربی و تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله آموزش علوم تجربی و تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آموزش علوم تجربی و تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی


دانلود مقاله آموزش علوم تجربی و تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی

نظامهای اموزشی و فعالیتهای حاکم بر ان ، با توجه به پیشرفت جوامع ، همواره دستخوش تغییرات و تحول بوده است و تحول اموزشی ، خود معلول تحول اجتماعی و تحول علوم و فن اوری بوده است ؛ زیرا در جوامع ساده ، نیازها ساده و روش ارضای نیازها نیز ساده است . در چنین جوامعی ، دایره اموختنیها گاهی انچنان محدود است که اگر کسی ادعا کند : هر انچه اموخته بود را فراگرفتم ، حرفی گزاف نگفته است . ولی در جوامع پیچیده و پیشرفته ، سرعت تحول نظامهای اموزشی انچنان سریع است که هر چند سال یک بار ، در ساختار نظام اموزشی یک دگرگونی کلی ایجاد می شود و این تحول به حدی است که گاهی کسانی سخن از جامعه بی مدرسه به میان می اورند. به همین دلیل ، در دنیای امروز ، با توجه به پیشرفت سریع علوم و فن اوری ، نه می توان به تمام دانش موجود دست یافت و نه می توان شخصی را با هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمی گمارد.

با پیشرفت علوم و فنون و پیچیده شدن جوامع ، نیازهای فردی و اجتماعی نیز پیچیده می شوند. ارضای نیازهای پیچیده در سایه روشهای اموزشی پیچیده امکان پذیر است . به این سبب ، وظیفه و مسئولیت معلم امروز نسبت به گذشته سنگین تر و پیچیده تر شده است . دیگر نمی توان با روشهای سنتی ، جامعه و افراد ان را به سوی یک تحول پیچیده پیشرفته سوق داد.

اموزش علوم تجربی 1

دوره راهنمایی

مدت ان 3 سال است و هدف ان ایجاد زمینه لازم برای هدایت تحصیلی است و محتوای برنامه درسی در این دوره به گونه ای است که هم ادامه دوره ابتدایی و هم ایجاد کننده شرایطی است برای خودازمایی و خودشناسی دانش اموز را از سویی و مشاهده دقیق او را از سویی دیگر توسط مربیانش ممکن می سازد . این دوره تحصیلی از حساسترین دروه های رشد فراگیران است .نوجوانان در این دوره تقریبا با یک بحران روحی و روانی و جسمی سر در گریبان می باشند . شناخت موارد بحران را می تواند بیشترین کمک را به مربیان و معلمان و مدیران در امر اموزش بنماید

تدریس تلفیقی :

در اینجا هدف از تدریس تلفیقی نوعی از تدریس است که معلم ضمن درس دادن موضوع مورد نظر خود از کتاب درسی از شیوه های درسی دیگر نیز استفاده می کند مثلا در تدریس علوم معلم می تواند از دروس دیگر نیز در تدریس خود کمک بگیرد مثل درس تاریخ ، جغرافی ، ریاضیات و حتی ادبیات و املاء فارسی .

در اینجا یکی از دروس کتاب علوم راهنمایی را انتخاب کرده و بصورت یک درس تلفیقی انرا تدریس می کنیم.

طرح درس روزانه :

فهرست مطالب:

 

مقدمه .....................................

 

فصل اول:  اموزش علوم تجربی(1)

 

تدریس تلفیقی : ............................

 

فصل دوم :  تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی

 

بررسی کتب علوم پایه .......................

 

از نظر فیزیکی .............................

 

از نظر ساختاری.............................

 

ارائه محتوای فصل ها(تشکیل جدولها)............

 

شکل هر فصل ................................

 

تیتر فصل ها.................................

شامل 24 صفحه فایل word قابل ویرایش

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آموزش علوم تجربی و تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.