اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره آشنایی با خودگیری سیمان

اختصاصی از اس فایل مقاله درباره آشنایی با خودگیری سیمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره آشنایی با خودگیری سیمان


مقاله درباره آشنایی با خودگیری سیمان

فرمت فایل word: (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات : 10 صفحه

 

 

 

 

 

 

مقدمه و تعریف :

وقتی که پودر سیمان را با مقدار مناسبی آب مخلوط می­کنیم تبدیل به خمیر نرمی می­شود که در اثر مرور زمان حالت خمیری (پلاستیسیته) خود را دست داده و بالاخره تبدیل به جسم سختی می­گردد.

بر طبق تعریف تغییرات فیزیکی و شیمیایی مخلوط سیمان و آب را که باعث می­شود از حالت سیالی و خمیری به حالت جامد تبدیل گردد و بتواند یک فشار معینی را تحمل نماید خودگیری گویند. البته در خلال این مدت مقاومت فشاری مخلوط نیز زیاد می­گردد ولی مقصود از خود گرفتگی ازدیاد قدرت و سخت شدن که بعداً  مفصلاً بحث خواهد شد نیست. خودگیری و سخت شدن خمیر سیمان پرتلند عادی هر دو یکی می­باشند. در صورتیکه زمان لازم برای این که این دو سیمان به یک مقاومت معین برسند کاملاً متفاوت است.

خودگیری خمیر سیمان در اثر هیدراسیون بعضی از اکسیدهای موجود صورت می­گیرد. در نظر دارید که دو اکسیدی که با سرعت با آب ترکیب می­شوند عبارتند از C3A و C3S و اگر چنانچه سولفات متبلور کلسیم در خمیر سیمان نبود خودگیری جرقه­ای (Hash Seting) صورت می­گرفت.

خودگیری کاذب (False Set) تیز گاهی در خمیر سیمان مشاهده می­شود. در این نوع سیمان بلافاصله بعد از چند دقیقه بعد از اضافه نمودن آب خمیر سیمان خود را می­گیرد و سخت می­شود. در این نوع خودگیری حرارت زیادی تولید نمی­شود و اگر چنانچه دوباره خمیر سخت شده را به هم بزنیم به صورت خمیر در می آید و خودگیری معمولی صورت می­گیرد. علت خودگیری کاذب آن است که در موقع آسیا کردن کلینکر  با سولفات متبلور کلسیم (CaSO4 , 2H2O) حرارت کلیتکر زیاد بوده و باعث از دست رفتن قسمتی یا تمام مولکولهای آب در سولقات متبلور کلسیم می­گردد و به صورت
 
(Hemihydrate)  CaSO4, 1/2 H2O و یا (Dehydrate) CaSO4  حرارت کلینکر زیاد بوده و باعث از دست رفتن قسمتی یا تمامی مولکولهای آب در سولفات متبلور می­گردد و به صورت نوع سیمان اضافه می­شود Dehydrate  و یا Hemihydrate  اول جذب آب می­کنند تا به صورت سولفات متبلور کلسیم درآیند و مانند گچ خودگیری صورت می­گیرد. دلایل دیگری مانند وجود قلیائی ها در سیمان و غیره نیز ممکن است باعث خودگیری کاذب گردند. زمان خودگیری سیمان به دو مرحله تقسیم شده است که عبارتند از خودگیری اولیه (Initial) و خودگیری نهائی (Final Set).


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره آشنایی با خودگیری سیمان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.