اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف

اختصاصی از اس فایل دانلود طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف


دانلود طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف

 

مشخصات این فایل
عنوان: طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 14

این طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف می باشد.

خلاصه آنچه در طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف می خوانید :

دارهای قالیبافی
دار قالیبافی نیز از عوامل اصلی بافت یک فرش است که بدون آن ، بافتن فرش و هرنوع زیر انداز و کف پوش سنتی غیرممکن است . دارهای قالیبافی ممکن است ابعاد مختلفی داشته باشند، اما از نظر کارایی تفاوتهای اندکی دارند. از آنجایی که بافت قالی گره دار، مرحله ای پیشرفته تر از سایر دستبافت های بی گره است ، لذا در ساخت بسیاری از ابزارهای بافندگی آن، از ابزارها و وسایل بافت سایر دستبافت ها استفاده شده است . به همین منظور دارهای قالیبافی نیز تفاوت چندانی با دارهای بافندگی گلیم ، جاجیم و... نداشته اند. اما به مرور تا حدودی پیشرفته تر و کامل تر گردیدند.                   
 
اولین و قدیمی ترین دارهای قالیبافی بصورت زمینی (افقی) بوده اند. این نوع از دارها هم اکنون نیز در برخی از مناطق قالیبافی همچون چهارمحال و بختیاری ، سیستان و بلوچستان، کرمان و... مورد استفاده می باشند. دارهای زمینی بسیار ساده می باشند و از اجزای زیادی برخوردار نیستند. مهمترین ویژگی آنها آن است که برخلاف دارهای عمودی (ایستاده ) فاقد راست رو یا ستون هستند، و فقط متشکل از یک چوب در بالا به نام سَردار و چوب دیگری در بخش پایین به نام زیردار هستند، که توسط میخ های چوبی با طناب به  
زمین مهارشده اند تا ثابت گردند. نخهای تار نیز دور سردار و زیردار چرخانده می شود و بافنده از ابتدای دار که بخش پایین آن است شروع به بافت می کند. در این نوع از دارها از آنجایی که بافنده بر روی دار می نشیند و به کار بافت می پردازد، برای جلوگیری ازفشار وزن او به تارهای فرش در زمین زیر تارها و هم سطح با آنها تخته ای چوبی قرارمی دهند که از دو طرف بر روی سنگ یا پایه ای دیگر قرار دارد. بنابر این وزن بافنده هیچ گونه فشار مستقیم به فرش و تارها وارد نمی کند. این نوع از دارها فاقد ستون های جانبی (که به راست  رو شهرت دارند) هستند. در واقع عامل اصلی قرار گرفتن این دارها بر روی زمین ، نداشتن ستون است تا به جای آن قسمتهای بالا و پایین دار قالی به زمین مهار شوند. بدیهی است بسیاری از دارهای قالیبافی زمینی که امروزه در مناطق مختلف مشاهده می شوند و دارای ستونهای جانبی هستند، در واقع یک دار عمودی هستند. زیرا توانایی ایستادن را دارا هستند.

راه اندازی و تأسیس یک کارگاه تولیدی فرش دست بافت
هدف از راه اندازی و تأسیس یک کارگاه قالیبافی در درجه اول تولید فرش اصیل ایرانی و در درجه دوم کسب درآمد و استقلال مالی می باشد.
اشتغال زایی
یکی دیگر از اهداف این کارگاه جذب نیرویی کاری و آموزش به آنها بوده که پس از گذراندن مراحل آموزشی می توانند در همین واحد مشغول به کار کسب درآمد شوند و خود نیز در آینده یک نفر از افراد آموزش دهنده باشند که هنر قالیبافی و کسب درآمد از این هنر را به دیگران آموزش دهند.
بهبود بخشیدن به صنایع فرش ایرانی
کاری که در این واحد انجام می شود تنها تولید فرش فرشهای سنتی که با طرحهای قدیمی و کیفیت پایین تولید می شده نیست بلکه در این واحد یکی از کارهای مهم بهبود بخشیدن به وضعیت تولید از نظر کمی و کیفی محصولات است.
 
3- فهرست محتوا
•          تولید فرش دستبافت و تابلو و پرده از جنس فرش ابریشم
•          همکاری با دولت در امر صادرات
 
پس از تحقیق و بررسی دربارة صنایع دستی بافتی این واحد و مسئولان آن به این نتیجه رسیدند که می توانند در کنار بافت فرش، بافت انواعی از محصولاتی دیگر مانند پشتی های دستبافت و پرده های بسیار ظریفی که باغ ابریشم بافته می شوند و تابلوهای زینتی که برگرفته از مناظر و امکان مقدس است را تولید کنند.
همکاری با دولت در امر صادرات
یکی از عوامل مهم در این رشتة کاری فروش محصولات و کسب درآمد از این محصول می باشد و با تجارب به دست آمده در این امر و یافتن بازارهای خارجی اعم از اروپا و آمریکا که با کمک دولت به دست آمده نیز شایان ذکر است.

بخشی از فهرست مطالب طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف

تاریخچه فرش
طرح های فرش (قسمت اول)
طرح های فرش و نامهای فرعی آن (قسمت دوم)
دارهای قالیبافی
راه اندازی و تأسیس یک کارگاه تولیدی فرش دست بافت
اشتغال زایی
بهبود بخشیدن به صنایع فرش ایرانی
فهرست محتوا
همکاری با دولت در امر صادرات
کسب و کار:
توصیف کسب و کار
- محصول:
- مسائل امنیتی:
- مسائل بهداشتی:
- بازاریابی
روشهای تبلیغات
- امور مالی:
اسناد و مدارک

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود طرح توجیهی کارگاه تولیدی فرش دستباف
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.