اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی


دانلود مقاله بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 30

این مقاله درمورد بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی می خوانید :

 تعاریف نظری واژه ها:
سازگاری اجتماعی : فرآیندی پیوسته است که ازطریق آن می توان مهارت هایی رافراگرفت وبه ارضا ء نیازها پرداخت(گوداشتاین ولانیون).
کم توانی ذهنی: عملکرد پایین تر از متوسط در کلیه امور ذهنی  که با مشکلات و کاستی هایی در رفتار سازشی همراه بوده و در دوران رشد پدیدار می گردد .
  ناشنوایی : یک اصطلاح ژنریک است که نمایانگر آن عده از ناتوانایی های شنوایی است که ممکن است درجات شدت و ضعف آن بین خفیف تا عمیق متغیر باشد و شامل دو گروه فرعی ناشنوا و کم شنوا می باشد .

 فرضیه های پژوهش:
بین سازگاری اجتماعی کودکان ناشنواوکم توان ذهنی تفاوت معنادار وجود دارد.
بین سازگاری اجتماعی نوجوانان ناشنواوکم توان ذهنی تفاوت معنادار وجود دارد.
بین سن اجتماعی کودکان ناشنوا و کم توان ذهنی تفاوت معنادار وجود دارد .
بین سن اجتماعی نوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی تفاوت معنادار وجود دارد .
بین بهره ی اجتماعی کودکان ناشنوا و کم توان ذهنی تفاوت معنا دار وجود دارد.
بین بهره ی اجتماعی نوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی تفاوت معنادار وجود دارد.

روش تجزیه و تحلیل :
    در این پژوهش برای پاسخگویی به فرضیات از روش های آماری در دو سطح توصیفی و استنباطی، استفاده شد و داده ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در سطح آمار توصیفی از جداول توزیع فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی، برای تحلیل فرضیه هااز آزمون من-ویتنی برای مقایسه ی گروه های مستقل استفاده شد.

پیشنهادات کاربردی:
1-  قرارگرفتن مهارت های اجتماعی در برنامه های آموزشی مدارس.
 2 -  بهره گیری از توانایی های مختلف کودکان کم توان ذهنی وناشنواجهت آموزش  مهارت های اجتماعی به آنان .
3-استفاده از دوربین های فیلم برداری ویدئویی و مشاهده رفتار دانش آموزان در کلاس درس و موقعیت های خارج از کلاس و تهیه چک لیست جهت گردآوری اطلاعات .

بخشی از فهرست مطالب مقاله بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی

مقدمه
 تعاریف نظری واژه ها:
 تعاریف عملیاتی واژه ها:
 فرضیه های پژوهش:
جامعه آماری:
ابزار پژوهش :
روایی ابزارپژوهش: روایی ابزارپژوهش:
پایایی ابزارپژوهش:
فرضیه اول پژوهش:
فرضیه ششم:
پیشنهادات پژوهشی:
پیشنهادات کاربردی:


 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی و مقایسه سازگاری اجتماعی کودکان ونوجوانان ناشنوا و کم توان ذهنی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.