اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد اقلیم

اختصاصی از اس فایل مقاله در مورد اقلیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد اقلیم


مقاله در مورد اقلیم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه19

  مقدمه

         چگونگی تطبیق عملکردهای موردنیاز در ارتباط با تمامی شرایط محیطی و محلی از اهم مسائلی است که معماران به هنگام آموزش فرا می گیرند . ساختمان سازی در مناطق گرم و    مرطوب ، ناگزیر مشکلات بسیاری از قبیل ایجاد سیستم سرمایش مناسب بهمراه دارد . که حل این مشکلات از طریق وسایل مکانیکی امکان پذیر است . اما در انتخاب محل و طراحی ساختمانها در مناطق گرم ، باید روشهای سنتی و متداولی که تجربه شده اند موردتوجه قرار گیرد و ساکنین این گونه ساختمانها از آسایش و رفاه مطلوب با حداکثر صرفه جویی ممکن برخوردار شوند .

 

        در عصر مکانیزاسیون حاضر ، کلیه ساختمانها را می توان به سیستمهای تهویه مطبوع مجهز کرد اما این کار مستلزم صرف مخارج اولیه برای نصب و هزینه های بعدی به منظور نگاهداری و تعمیرات است . علاوه بر این ، دستگاههای مکانیکی که بر اثر کار مداوم فرسوده می شوند و نیاز به لوازم یدکی و کارگران ماهر دارند همیشه و به آسانی دردسترس نیستند ، از اینها گذشته ممکن است ساختمانها از نیروی برق محروم باشند . در صورت نیاز بدستگاه تهویه می توان اندازه دستگاه و هزینه نگاهداری آن را با توجه و دقت کافی به نحوه ساخت و محل نصب به حداقل ممکن رساند .

 

           نمی توان انتظار دات که طرح ساختمانی منحصراً « اقتصادی » ، « عملکردی » یا « متداول » باشد و با تغییرات ناچیزی بتوان آن را از نظر آب و هوای داخلی مناسب نمود . هیچ متخصصی     نمی تواند عملکردهای مورد نظر ساختمان را رضایت بخش سازد ، مگر آنکه طراحی ساختمان از کلیه جنبه ها صحیح و مناسب باشد . « اقلیم » باید بعنوان یک عامل عمده و تعیین کننده به هنگام تصمیم گیری درمورد مفهوم کلی طرح ، ترتیب و چگونگی طرح ، تعیین جهت ساختمان ، شکل و مشخصات سازه ، فضاهایی که باید اضافه شوند ـ و در آخرین ، اما نه کم اهمیت ترین مرحله ـ ، فضاهای بین ساختمانها ، مورد نظر قرار گیرد ، به عبارت دیگر « اقلیم » باید به عنوان عامل اصلی در مراحل اولیه طرح مورد نظر قرار گیرد .

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد اقلیم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.