اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد بررسی چگونگی انجام ممیزی انرژی در کارخانه گچ جبل

اختصاصی از اس فایل مقاله در مورد بررسی چگونگی انجام ممیزی انرژی در کارخانه گچ جبل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد بررسی چگونگی انجام ممیزی انرژی در کارخانه گچ جبل


مقاله در مورد بررسی چگونگی انجام ممیزی انرژی در کارخانه گچ جبل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه29

 

بخشی از فهرست مطالب

چکیده: 1

 

مقدمه: 2

 

منابع تهیه گچ: 3

 

استخراج سنگ معدنی گچ. 5

 

عوامل اصلی در انتخاب سنگ معدن گچ. 5

 

عوامل اصلی انتخاب سنگ معدن. 7

 

چگونگی انتخاب روش استخراج و طراحی معادن سنگ تزئینی.. 7

 

نقدی بر معادن سنگ گچ ایران. 10

 

منابع و مآخذ. 21

 

 

چکیده:

در این پایان‌نامه سعی شده تا با بررسی ممیزی انرژی در صنایع گچ به‌خصوص در کارخانه گچ جبل مورد بررسی قرار گرفته است. باتوجه به نیاز کنونی کشور به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و از آنجا که صنایع گچ جز صنایع و معادن پرمصرف کشور محسوب می‌گردد، لذا یک کارخانه را انتخاب نموده و سعی شده است عملیات ممیزی انرژی در آن مورد تحقیق قرار بگیرد و راهکارهای لازم برای کاهش مصرف سوخت و کاهش گازهای گلخانه‌ای مشخص گردید و در نهایت طی یک جمع‌بندی فرصت‌های صرفه‌جویی از دیدگاه کارخانه و از دیدگاه ملی به‌همراه دوره بازگشت سرمایه در این واحد صنفی محاسبه شد.

مقدمه:

بررسی عوامل مختلف و شماتیک برای هر کشوری که بخواهد به رشته اقتصادی مناسب برسد وحتی در زمینه اشتغال بتواند در دنیای پیچیده امروزه حرفی برای گفتن داشته باشد. استفاده و بهرگیری هرچه بیش‌تر از استعدادها و توانایی‌های ذاتی آن کشور است. از جمله محاسن و پارادایم‌هایی که برای یک کشو می‌تواند مهم باشد این است که بتواند استعدادهای بالقوه خود را به استعدادهای بالفعل برساند.

 

یکی از این عوامل می‌تواند معادن و منابع زیرزمینی آن کشور باشد. لذا کشوری می‌تواند حجم مبادلات اقتصادی خود را بالا ببرد که بتواند علاوه بر مسائل فنی و اقتصادی به مسائل علمی و رشد علم در سطوح پایین دستی کشور خود بیاندیشد.

 

امروزه معادن ما با نگاه کوتاهی که به کلیت آن‌ها داشته باشیم متوجه می‌شویم که نیاز بسیار اساسی به نیروی متخصص و ماهر دارد.  که این نیروها با بکارگیری ابزار و وسایل مورد نیاز و کافی بتواند سرمنشاء تحولات برای آن کشور باشد.

 

می‌خواهیم در مورد کانساری صحبت کنیم که بعد از استخراج و اکتشاف و فرآوری بتواند به سوددهی اقتصادی خوبی برسد و این کانسار گچ می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استخراج بلوک‌های مختلف در ابعاد و سایزهای مختلف و همچنین توجه به میزان کیفیت گچ، متخصصان و ماهران در این روش و در این بحث تلاش می‌کنند تا ماده گچ را که اساس آن CaCo₃ می‌باشد را با کیفیت مناسب، رنگ درخشنده و چسبندگی بالا تولید کنند. اگرچه گچ برای برای مسائل روکاری هر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در یک دهه اخیر با استفاده از شکل‌دهی و قالب‌بندی گچ، این ماده معدنی ارزشمند را به عنوان یکی از کالاهای مهم در صنعت‌های بالادستی مورد توجه سایر بخش‌های دولتی وخصوصی قرار داده است. لذا در همین زمینه معادن مختلفی در کشورها به‌خصوص در میهن اسلامی ما شکل گرفت تا بتواند نیازهای داخلی خود را در زمینه گچ و فرآورده‌های مواد معدنی تأمین کند. اگرچه گچ برای تأمین مسائل ساختمان‌سازی و قالب‌بندی و ساخت مجسمه‌ها مورد نیاز است.

منابع تهیه گچ:

 در ابتدا و استفاده از ذخایر معدنی و اکتشاف و استخراج ماده معدنی به نام گچ در مراحل اولیه به صورت سنگ و بلوک‌های سنگی یافت می‌شود. لذا از پختن گچ و سنگ گچ می‌توان بعد از خشک کردن آن، این ماده معدنی را به صورت پودر درآورد. که مقصود ماهم همین پودر گچ است که از سنگ گچ به‌دست می‌آید. لذا برای مصارف ساختمانی و گروه مصالح ساختمان و مقاومت مصالح مورد نیاز است. از لحاظ طیف گسترش این ماده معدنی بر روی قشر زمین به صورت عمده یافت می‌شود. لذا سنگ گچ را می‌توان در گروه مصالح ساختمانی کلسیم‌دار قرار داد، که به صورت فراوان در قشر و پووسته زمین در طبیعت یافت می‌شود و تقریبا در تمام نقاط زمین یافت می‌شود و لحاظ فراوانی در طبیعت می‌توان در ردیف پنجم قرار داد. این ماده معدنی ارزشمند در ایران نیز تقریبا در تمامی کشور عزیزمان یافت می‌شود. موارد مصارف گچ از لحاظ فراوانی در کویر مرکزی و اطراف تهران و جاجرود و آذربایجان یافت می‌شود.

 

گچ با فرمول CaSo₄ و2H₂O از سنگ‌های ته‌نشستی تشکیل شده است. البته یکی از خواص سنگ گچ این است که میل بسیار شدیدی به ترکیب شدن با مواد معدنی دیگر دارد. لذا این

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد بررسی چگونگی انجام ممیزی انرژی در کارخانه گچ جبل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.