اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سیستم کنترل تحریک ژنراتورهای Marelli

اختصاصی از اس فایل سیستم کنترل تحریک ژنراتورهای Marelli دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیستم کنترل تحریک ژنراتورهای Marelli


سیستم کنترل تحریک ژنراتورهای Marelli

سیستم کنترل تحریک ژنراتورهای Marelli

 

( مربوط به واحدهای 32 مگاواتی فیات)

 

فهرست مطالب

کلیات    

بخش قدرت و تولید کننده جریان DC    

سیستم کنترل     

محدود کننده های جریان تحریک        

بررسی اجزاء کنترل           

کارت RT 

کارت LS 

کارت RC 

کارت INS1         

کارت INS2         

اجزا فرعی کنترل  

کارت AS 

کارت GPG          

کارتهای RV1, RV2

 

کلیات :

همانطور که کرارا در کلیه جزوات تحریک عنوان شده در ژنراتورهای سنکرون جهت تولید الکتریسیته لازم است یک میدان مغناطیسی دوار داشته باشیم بدین لحاظ می بایستی بتوانیم جراین DC مناسبی برای تولید این میدان به روتور ژنراتور اعمال کنیم.

این مولد DC بایستی از شبکه مستقل باشد تا ضربه های اعمال شده در شبکه به آن اعمال نشود حال این مولد را می توان بر روی بخشی از روتور ژنراتور مستقر نمود که تشکیل خواهد شد از ژنراتور و یک سو کننده جریان بدون اتصالات الکتریکی که این نوع را تحریک دینامیک گویند.

و نوع دیگر سیستم تحریک استاتیک می باشد که شامل یک ترانس و یک سو کننده جریان می باشد که توان لازم را از خروجی ژنراتور می گیرد و توسط جاروبک بر روتور منتقل می نماید.

بدیهی است این نوع سیستم هر کدام دارای معایب و محاسنی می باشند که بطور خلاصه و فهرست وار تشریح می گردد.

 

سیستم دینامیک :

1-         استهلاک کمتر در نبود قطعات جاروبک و رینگ انتقال دهنده جریان 

2-         حجم کمتر در بخش تجهیزات کمکی 

3-         رسیدگی و بازبینی کمتر 

4-         طویل شدن روتور و سنگین شدن آن و مشکلات بالانس 

سیستم استاتیک :

1-         بالا بودن سرعت پاسخ سیستم 

2-         کوتاه بودن شفت 

3-         استهلاک رینگ و جاروبک ها 

4-         الزام به داشتن محرک اولیه 

بدیهی است برای کنترل ولتاژ خروجی ژنراتور باید جریان DC اعمال شده به روتور توسط یک سیستم کنترل تحت نظارت قرار گیرد که اینجا نقش کنترل کننده این سیستم ها از ساده ترین و قدیمی ترین نوع تا پیشرفته ترین آنها در ساختار کلی مشترک می باشند که تشکیل می شود از یک مقایسه – کننده با دو تا چند ورودی که عبارتست از ولتاژ ژنراتور، ولتاژ مبنا (set point) ، جریان ژنراتور ، جمع برداری ولتاژ و جریان ژنراتور که ورودی ذکر شده آخرین بعنوان کنترل کننده MVAR ژنراتور بکار می رود . از طرفی بسته به نوع و ارزش کنترل کننده ها سیستم می تواند دارای یک حلقه کنترل یا بیشتر باشد. بطور مثال جهت بالابردن سرعت سیستم یک حلقه فرعی جهت نمونه گیری جریان تحریک استفاده می شود.

در این جزوه سیستم تحریک ژنراتورهای MARELL1 که از نوع استاتیک با کنترل کننده الکترونیکی می باشد در قالب سه بخش زیر تشریح می گردد.

1-         مولد جریان DC یا بخش قدرت 

2-         سیستم کنترل 

3-         اجزاء کنترل 

 

word: نوع فایل

سایز: 35.9 KB 

تعداد صفحه:31


دانلود با لینک مستقیم


سیستم کنترل تحریک ژنراتورهای Marelli
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.