اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد روش اجرایی آدیت محصول – SQFE

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد روش اجرایی آدیت محصول – SQFE دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد روش اجرایی آدیت محصول – SQFE


تحقیق در مورد روش اجرایی آدیت محصول – SQFE

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه9

 

هدف :

هدف از ایجاد و بکارگیری این روش اجرایی حصول اطمینان از انطباق محصول با نیازمندیهای تعیین شده مانند ابعاد ، عملکرد ، بسته بندی و برچسب زنی و بهبود سطح کیفیت این نیازمندیها می باشد .

2- دامنة کاربرد :

این روش اجرایی برای تمامی محصولات نهایی شرکت، که آماده تحویل به مشتری هستند، محصولات و قطعات حین تولید و نیز محصولات و قطعات ورودی از تامین کنندگان نیز کاربرد دارد.

3-مسئولیتها :

3-1- مسئولیت اصلی اجرای این روش اجرایی، بعهدة مدیر کنترل کیفیت میباشد .

3-2- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این رویه بعهده مدیر تضمین کیفیت می باشد .

3-3- مدیران واحدهای تولید و مهندسی موظف هستند در تعیین مشخصه های کیفی همکاری نمایند .

4- تعاریف :

4-1- پذیرش یا توافق : روشهای مجازی که تضمین میکنند محصول در تطابق با کلیه مشخصه های جامع و رسمی میباشد.

4-2-نقص ( عیب ) / عدم تطابق : عدم تکمیل نیازمندیهای درخواست شده .

4-3- تامین خارجی : محصولات تولید شده توسط یک سازنده خارجی با تجهیزات معین در محل مشخص .

4-4- آدیت محصول = ممیزی محصول

4-5- میانگین دمریت محصول (Demerit  DUM - Mean Unit) : شاخصی است که جهت اندازه گیری نسبی کیفیت بکار می رود و به عوامل زیر بستگی دارد :

  • اهمیت یا شدت عیب یا میزان انحراف از مرکز محدوده تلرانس
  • تعداد عیب یا تعداد انحرافات مشاهده شده

4-6- سطح عدم کیفیت  NNQ – Level of Non Quality)) : شاخصی است که جهت تعیین اولویت اقدامات بکار می رود. (تعداد مشخصاتی از محصول که عیب یا نقص مشخصی از سطح نقص 3 ، 5 ، 15 یا 55 روی آنها اثر گذاشته است )

4-7- ضریب تناسب کیفیت (Quality Aptitude Coefficient-CAQ ) :شاخصی است که نسبت استفاده از محدوده تلرانس را با توجه به مقدار هدف ارائه میدهد ( شاخصی از پراکندگی تلرانس می باشد ) که این مورد برای مشخصات وصفی صفر می باشد و فقط برای مشخصات قابل اندازه گیری استفاده می شود .

4-8- ( NAQ-Level Of Quality Aptitude ) = سطح تناسب کیفیت ( ماکزیمم CAQ ها است که پراکندگی مشخصات کنترل شده را منعکس می کند )

4-9- سطح کیفیت تحویل شده (  Quality  Delivered Of  Level - L  NQ) : درجه ای از کیفیت محصولات تحویل شده را ارائه مینماید

 نکته: تعریف ارائه شده بر اساس استاندارد ISO 8402  میباشد .

5- شرح عملیات :

5-1- دوره  انجام آدیت محصول :

آدیت محصول اعم ازمحصولات نهایی ومحصولات وقطعات ورودی ازتامین کنندگان ، مطابق جدول شماره F81003 ( طرح آدیت محصول ) بر اساس تیراژ تولید و تحویل قطعات و حساسیت کیفی آنها انجام می گیرد . اطلاعات این جدول می تواند مورد بازنگری قرار گیرد .

نکته : دوره انجام آدیت محصول با توجه به آمار ضایعات و برگشتی محصولات ، شکایت ، نظرات و نیازمندی های خاص مشتری ، تجزیه و تحلیل سوابق عدم انطباق ها ، نتایج ممیزی های پیشین و پیشنهاد مدیرکنترل کیفیت توسط تیم C.F.T بازنگری می شود . ضمنا در این جدول شرح مشخصه های آدیت و محدوده پذیرش و در موارد مقتضی اعداد هدف برای هر قطعه تعیین شده و توسط تیم C.F.T تائید می گردد و در زمانبندیهای مناسب بازبینی می گردد .

5-2- تعیین مشخصه های کیفی

با توجه به شناخت فنی و تجزیه و تحلیل افراد ذیصلاح متشکل از مدیران تیم مهندسی , کنترل کیفیت , تضمین کیفیت، بازرگانی و تولید،مشخصه‌های مورد ممیزی اعم ازمحصول نهایی ومحصولات وقطعات ورودی ازتامین کنندگان طبق فرم جمع آوری اطلاعات آدیت محصول نهایی به کد سند F81001  تعیین می‌گردند

نکته  : مشخصه های تعیین شده در لیست مشخصه های آدیت محصول تغییرات کوتاه مدت ندارد و تغییر آن منوط به بروز شرایط خاصی است که ناشی از تغییر طرحهای کیفی محصول وطرحهای  کیفی تهیه شده برای تامین کنندگان و نیاز مشتری است. در چنین مواردی مدیر کنترل کیفیت باید با همکاری تیم تخصصی ذکر شده تغییرات را  اعمال نماید.

توجه به این نکتـه کـاملاً ضـروری است که تمـام مشخصه های ویژه محصول که در فرایند تکوین محصول (APQP) استخـراج شـده و در طــرح کنتـرل آمده


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد روش اجرایی آدیت محصول – SQFE
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.