اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت امپراتوری های ایران باستان

اختصاصی از اس فایل دانلود پاورپوینت امپراتوری های ایران باستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت امپراتوری های ایران باستان


دانلود پاورپوینت امپراتوری های ایران باستان

نوع حکومت:

در ایران باستان شیوه حکومت پادشاهی بود . شاهان در ابتدای سلطنت در حضور بزرگان کشور ، تاج گذاری می کردند و همه باید از او فرمان می بردند . حکومت موروثی بود و معمولا باید از پدر به پسر به ارث می رسید . البته گاهی بر سر جانشینی شاه و به دست آوردن قدرت اختلافات شدیدی پیش می آمد و حتی منجر به کشتن افراد و جنگ و خونریزی می شد .

شاهان ایران باستان خود را برگزیدهآسمان و نماینده اهورامزدا میدانستند و معتقد بودند که به حکم او فرمان می رانند . در اغلب کتیبه های به جا مانده ، جمله هایی که این موضوع را نشان می دهد وجود دارد .

البته این عقیده نیز وجود داشت که اگر شاه از مسیر قانون و عدالت منحرف شود حمایت اهوراییاز او گرفته می شود و بزرگان و موبدان می توانستند او را عزل یا برکنار کنند

شاهان برامور اداری ، نظامی و مذهبی فرمانروایی مطلق داشتند . آنها برای اداره کشور فرمان هایی صادر می کردند . این فرمان ها قانون هایی بودند که باید در سراسر کشور اجرا می شدند و هیچ کس نباید از آنها سر پیچی می کرد . روی فرمانها و نامه های مهم مهرهای مخصوص شاه زده می شد.

 مقام های حکومتی:

همان طوور که خواندید دولت های ایران باستان قلمرو وسیعی داشتند و بنابراین برای اداره کشور شغل ها و مقام های مختلفی به وجود آمده بود .

زندگی شاهان هزینه زیادی داشت . گاهی آنها صدها خدمه به کار می گرفتند .اینکه درامدهای کشور چگونه خرج شود بستگی به نظر شاهان داشت . مخارج سنگین دربار ، از گرفتن مالیات از مردم تامین می شد. اغلب شاهان نه تنها به ثروت اندوزی می پرداختند و به فکر آسایش مردم نبودند بلکه به آنها ظلم می کردند . البته گاهی نیز به ندرت شاهانی پیدا می شدند که سعی می کردند با عدالت رفتار کنند .

 شامل 14 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت امپراتوری های ایران باستان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.