اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد اخلاق اسلامی

اختصاصی از اس فایل مقاله در مورد اخلاق اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد اخلاق اسلامی


مقاله در مورد اخلاق اسلامی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 32

 

فهرست:

 

مقدمه

فصل اول

اخلاق فردی‌

فصل دوم

اخلاق خانواده‌

فصل سوم

اخلاق نیک‌

 

اگر انسان مقایسه‌ای بین وضع انحطاط اخلاقی مسلمانان امروزه و رهبریهای‌ پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در مورد اخلاق داشته باشد، متوجه می‌شود که تا چه اندازه ‌میان آن برنامه و این روش ‌رفتار فاصله و بیگانگی وجود دارد!
با دقت در این وضع اسفبار به این نکته پی می‌بریم که مشکلات و گرفتاریهای ‌کنونی ممالک اسلامی بر اثر نقشه‌های وسیع استعمار است که در نتیجه آن‌، هستی مسلمانان را یعنی راه و روش اسلامی و دین و فضیلت را از آنها ربوده‌اند.

  در نتیجه همین نقشه‌هاست که میان قرآن و سنّت و جوانان ما فاصله و شکاف عجیبی به وجود آمده است‌، به اندازه‌ای که دیگر برای مسلمانان باقی ‌نگذاشته‌اند و هیچ‌کس در صدد انتقام از استعمار، این قاتل جنایت‌پیشه که با چنگال وحشیانه و خون‌آلودش عزت و شرافت‌، دنیا و آخرت‌، استقلال واقتدار مسلمانان را از بین برده است‌، نیست‌.
کار به جایی رسیده است که مسلمانان تصور می‌کنند علّت عقب‌ماندگی آنان دینشان است و علّت منتشر شدن فساد اخلاقی در جامعه راه و رسم دینی ‌آنان است‌، به همین دلیل افراد مریض جامعه با سرعت هرچه تمام‌تر از درمان ‌خود می‌گریزند و به همان اندازه به سوی نابودی و هلاکت پیش می‌روند.

اما اگر شخص با اطلاعی در مورد اسلام منصفانه قضاوت کند، اعتراف ‌خواهد نمود که اسلام کاملاً غنی است و از هر نوشته آسمانی و زمینی‌، کلمات حکما و دانشمندان و آدابی که نوشته‌اند و قصیده‌ها و اشعاری که سروده‌اند بی‌نیاز است‌.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد اخلاق اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.