اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری


دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

مقدمه:
سازمان‌ها جهت دستیابی به موقعیت پایدار به سیستم‌های اطلاعاتی کارآمد نیاز دارند. آنچه برای مدیران بانک‌ها و شرکت‌ها و موسسه‌ها دارای اهمیت است، آگاهی از رخدادهای شرکت و رسیدگی سریع‌تر به مشکلات و شناسایی فرصتهاست. در این میان، سیستم اطلاعاتی حسابداری ابزاری قدرتمند است که پیشرفت، کارایی و اثربخشی فرآیند گزارش‌گیری را آسان می‌کند. از این‌رو در این مقاله به بررسی وضعیت سیستم اطلاعاتی بانک‌ها و موسسات مالی در ایران می‌پردازیم.در این مقاله به بررسی وضعیت سیسستم‌های اطلاعاتی حسابداری در بانک‌ها ، موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه می‌پردازیم. نتایج تحقیق نشان می‌دهد رویکرد کنونی سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری در موسسات مالی وضعیت مطلوبی دارند، با این حال همسویی با تکنولوژی روز می‌تواند این وضعیت را بهبود بخشد. همچنین تاکید بیشتر بر سیستم کنترل داخلی و حفاظت از دارایی‌ها ضروری به نظر می‌رسد.


کنترل های اجرایی :
که شامل سازماندهی طرح های مختلف ( به عنوان مثال، تنظیم یک حساب سازماندهی شده تا در خصوص ارائه گزارشات ) و در همه روش ها و شیوه های اجرایی مدیریت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.
مثال هایی نیز در خصوص مراحل بودجه بندی و برآورد هزینه ارائه شده است و گزارشاتی نیز در خصوص حساب های مشتریان داشته باشند.
2-کنترل حساب ها و دخل و تصرف
که شامل روش ها و مراحلی است که نقل و انتقال وجه چک ها باشد و ...
همه حساب ها رسیدگی کند. با کنترل صحیح حساب ها می توان راندمان کار را بالا برد و باعث کاهش خطاها تا حداقل مقدارشان می شود و همین طور خطاها را هم کاهش می دهد.
ما کنترلمان را به روی حساب های ورودی متمرکز می کنیم که باید بر روی موضوعات زیر نیز تمرکز داشته باشیم.
1- دادو ستدهای معمولی که انجام می شود احتیاج به یک مدیریت خاص در این زمینه دارد.
2- ثبت و ضبط کردن همه داد و ستدها که انجام می شود و چک کردن آنها، هیچ معامله ای نباید فراموش شود.
3- محافظت کردن : همه این عملکردهای معاملاتی را باید نزد خودتان حفظ کنید.
4- تطبیق دادن و برابر اصل کردن : همه مدارک ضبط شده باید با دیگر مدارک ثبت شده تطبیق داشته باشد همین طور از لحاظ پولی و غیره که این به شما کمک خواهد کرد تا کنترل کاملی بر دیگر مسائل حاشیه ای داشته باشید.
5- ارزشیابی کردن و قیمت گذاری : مقادیر ثبت شده بالا همه کمک می کند جهت ارزش گذاشتن بر روی اجناس مختلف.
سه موضوع اول، داد و ستدها و معاملات، ثبت کردن آنها، و محافظت کردن از آنها، مربوط به کارهایی می باشد که با کمک سیستم انجام می شود و هدف از انجام این سه مرحله، جلوگیری از ایجاد خطا و کسر بودجه می شود.
و ششمین مورد را نیز باید به این 5 مورد اضافه کنیم. آنها هم بالا برده بازده و راندمان کاری می باشد.
مدیران باید شناسایی کنند این سیستم ها را تا به نتایج مثبتی در این خصوص نائل شوند (بازده بارزگانی) و یک علت آن جلوگیری از ایجاد خطا و نقص در حساب ها می شود.

 

 

شامل 23 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی مقایسه حسابداری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.