اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقش ایمان و اخلاق در تحکیم بنیاد خانواده

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله نقش ایمان و اخلاق در تحکیم بنیاد خانواده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نقش ایمان و اخلاق در تحکیم بنیاد خانواده


دانلود مقاله نقش ایمان و اخلاق در تحکیم بنیاد خانواده

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه6

 

 

نقش ایمان و اخلاق در تحکیم بنیاد خانواده

 

خانواده یک واحد کوچک اجتماعى است که با پیمان ازدواج یک زن و مرد آغاز مى شود و با تولید و تکثیر فرزندان توسعه و استحکام مى یابد. جوامع بزرگتر نیز از همین واحدهاى کوچک تشکیل مى شوند. بشر از آغاز، زندگى خانوادگى را به عنوان بهترین نوع زندگى برگزیده و در همه زمان ها و مکان ها بدان پایبند بوده و هست.

 

این نوع زندگى از امتیازات انسان محسوب مى شود و فوائد گوناگونى را در بردارد، از جمله این که زن و مرد را از پریشانى و بى هدفى و ولگردى نجات مى دهد و به خانواده وابسته و دلگرم مى سازد از نعمت انس و مودت و لذت جوئى هاى مشروع زناشویى بهره مند مى شوند . در کانون گرم و با صفاى خانواده فرزندان مشروعى را تولید مى کنند. پرورش فرزندان و انس با آنان یکى از بهترین لذتهاى زندگى است.

 

وابستگى کودکان و نوجوانان و جوانان به خانواده نیز فوائد زیادى را در بردارد، زیرا موجب مى شود که از ولگردى و انواع مفاسد اخلاقى و اجتماعى و انحرافات جنسى، و ارتکاب جنایت و بزهکارى و اعتیاد، به مقدار زیادى مصون بمانند.

 

بنابر این، سلامت و سعادت یک جامعه، تا حدود زیادى، به وضع خانواده ها و کیفیت روابط بین زن و شوهر و والدین و فرزندان بستگى دارد. هر چه روابط بهتر و سالمتر باشد زندگى شیرین تر و با صفاترى دارند و فرزندانشان نیز بیشتر به خانواده وابسته مى مانند و از خطر انحراف مصونیت پیدا مى کنند.

 

متاسفانه وضع خانواده در جهان، مخصوصا در کشورهاى صنعتى غالبا خوب نیست، اختلافات و کشمکش هاى خانوادگى بسیار زیاد است، زندگى را بر زن و مرد تلخ ساخته و بنیاد خانواده را متزلزل نموده است. بر آمار طلاق و تعداد زنان و مردان بیوه افزوده مى شود و تعداد کودکان بى سرپرست و ولگرد افزون مى گردد. سنین ازدواج بالا رفته و رغبت به ازدواج و تشکیل خانواده کمتر شده است. لذت جوئى هاى کاذب و زودگذر جاى لذت جوئى هاى مشروع و پایدار و انس و محبت و آرامش خانوادگى را گرفته و جوانان را از ازدواج مشروع و تشکیل خانواده باز مى دارد، و به ولگردى در خیابان ها و پارک ها و مراکز فساد و عیش و نوش تشویق مى کند . انحرافات جنسى و مفاسد گوناگون اخلاقى و اجتماعى روز به روز زیادتر مى شود.

تزلزل بنیان خانواده و اوضاع اسفبار چنین اجتماعات از هم گسیخته اى وجدان هاى بیدار خیراندیشان را متاثر ساخته و براى حل این مشکل چاره مى جویند. حقا بنیان مقدس خانواده در معرض تهدید جدى است و باید براى نجات آن از فروپاشى چاره اندیشى


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش ایمان و اخلاق در تحکیم بنیاد خانواده
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.